Storm - De kronieken van Pandarve 30: De beul van Torkien

Crew
Avatar Iyo74
6892
In de stad Torkien komen de mensen massaal op straat om openbare executies bij te wonen. Deze worden uitgevoerd door een fors uit de kluiten gewassen en gespierde sadist. Uit gebrek aan publiek maar ook uit schrik om zelf op het terechtstellingspodium te verschijnen, besluit het circus waar Storm, Nomad en Roodhaar werken snel weer te vertrekken. Het trio ontdekt echter dat hun vrienden Kesmee en Rhem op de lijst staan om geëxecuteerd te worden. Ze kunnen dan ook niet anders dan proberen ze te bevrijden. De valkuilen in de woonst van de beul en die van de planeet Pandarve loeren echter om de hoek.
http://www.familietroch.be/STRIPINFO/Storm30a.jpg
De Storm-franchise gaat al enige tijd mee. De eerste verhalen konden me enorm bekoren door hun originele insteek en prachtige tekenwerk. Nu, 30 albums later, hebben de auteurs het al moeilijker om met nieuwe zaken op de proppen te komen en krijgen we in de eerste plaats meer van hetzelfde. Daar is op zich niets mis mee, maar wat echte vernieuwing zou welkom zijn. Persoonlijk denk ik bijvoorbeeld dat het beter zou zijn om af te stappen van het begane pad van één album voor één verhaal. Hierdoor zouden Van Bavel en Molenaar meer tijd kunnen nemen om zicht te bieden op de omgeving en om diepgang te steken in de onderlinge relaties waardoor je als lezer meer betrokken zou kunnen raken.
Gelukkig blijft het album op zich wel de moeite waard. De personages zijn kleurrijk (figuurlijk maar ook letterlijk) en je kan je nog steeds verwonderen over de voorgestelde fauna en flora. Dankzij het door de auteurs gecreëerde universum waarin de enorme ruimte die zich rond Pandarve bevindt en waarin men zich met de nodige hulpmiddelen kan voortbewegen zoals in of op water, zijn er immers heel wat mogelijkheden. De auteurs benutten die heel goed: elk album opnieuw zijn er nieuwigheden te ontdekken.
http://www.familietroch.be/STRIPINFO/Storm30b.jpg
Ook het uitstekende tekenwerk van Molenaar dat door de mensen van Digikore werd ingekleurd, is meer dan het bewonderen waard. Aan elke tekening is de nodige zorg en werk besteed waardoor ik dit nog steeds erg aangename lectuur vind om in te vertoeven.
Bekijk alvast de preview.

Besluit: geen top-album, wel genietbaar.
Geplaatst op 11/11/2017 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 11/11/2017