De werelden van Thorgal - De jonge jaren 5: Slive

Crew
Avatar Iyo74
6895
In deze reeks krijgen we de moeilijke jaren van de jeugdige Thorgal voorgeschoteld. In het vorige deel zagen we de vertegenwoordiger van de Althing, Hierulf, verzwolgen worden door het ijskoude water. Thorgal gelooft echter dat hij nog leeft en gaat verbeten op zoek. Maar hij is niet de enige die de oude man wil terugvinden… Verder komen we in dit album eindelijk ook meer te weten over de vrouw die opgesloten zit in een vervallen toren.
http://www.thorgal.com/assets/uploads/2017/06/j05planche10.jpg
Dit album kan misschien niet tippen aan de beste exemplaren uit de originele reeks, maar dat is dan ook niet eenvoudig. Het is echter wel een degelijk verhaal dat trouw is aan het hele epos. Ik mis wel wat spanning in dit album dat het vooral moet hebben van de vragen die opgeroepen worden bij de lezers. Doordat heel wat zaken besproken worden en de rol van Thorgal eerder beperkt is, is ook de betrokkenheid die je voelt minder.
Net als bij de vorige albums in deze parallelreeks, loopt ook dit verhaal over meerdere albums. De opsplitsing vind ik wel goed gekozen: verschillende zaken zijn mooi afgerond, een tweetal andere smeken om een vervolg. Bijgevolg heb ik dit deel met een goed gevoel kunnen afronden en zal ik deel 6 wel degelijk aanschaffen bij het uitkomen.
http://www.thorgal.com/assets/uploads/2017/07/j05planche19.jpg
Ook de tekeningen doen de oorspronkelijke reeks eer aan. De wat ruwere lijnen passen goed bij het universum van de vikingen. Het geheel voelt dan ook solide en goed aan.

Besluit: een degelijke episode uit de jonge jaren van Thorgal.
Geplaatst op 29/11/2017 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 29/11/2017
Dit prima album moet ook nog de teleurstelling over het recente 7e Kriss van Valnor album opvangen. Daarin, in matige tekenstijl, nog niet de helft over Kriss van Valnor, in een vaag verhaaltje.
Geplaatst op 02/12/2017 Citeren
Avatar
Susan Holmes
Geplaatst op 02/12/2017
Crew
Avatar Iyo74
6895
Origineel geplaatst door Susan Holmes
Dit prima album moet ook nog de teleurstelling over het recente 7e Kriss van Valnor album opvangen. Daarin, in matige tekenstijl, nog niet de helft over Kriss van Valnor, in een vaag verhaaltje.

Die heb ik nog niet aangeschaft. Waarschijnlijk was 8 albums in die reeks wat te optimistisch. Ben wel benieuwd hoe de nevenreeksen gaan samenkomen in album 36.
Geplaatst op 09/12/2017 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 09/12/2017