Stripinfo tags en informatie kunnen invoeren in comic readers

Ik gebruik software als comicrack en recentelijk ook YACreader.

Beiden hebben de mogelijkheid om informatie uit de comicvine database (Website) te kunnen onttrekken.
Hiervoor wordt een API sleutel gegenereerd.
Is stripinfo zodanig opgezet dat het exporteren middels zo'n sleutel naar comic reader
software een mogelijke toepassing is?
Zoniet, zou dit niet tot de mogelijkheden moeten behoren?

Zou een geweldige uitbreiding voor stripinfo zijn en zou de interesse zeker doen toenemen voor deze site.
Ik weet dat veel sites (bol.com, goodreads,amazon) kriskras van andere of elkaars database gebruikmaken.
Dus voor toekomstig overleven zou ik hier toch de aandacht op willen vestigen.
Geplaatst op 16/03/2018 Citeren
Avatar
nlstripper
Geplaatst op 16/03/2018
Crew
Avatar woelfie
4069
Het lijkt wel interessant maar er zit toch een addertje onder het gras.
Uit ervaring weten we dat veel info op andere sites (ook bv Comicvine) onvolledig of niet helemaal juist is, of anders geformuleerd. Bijvoorbeeld staan voor veel comics niet alle cover op hun site, auteurs worden als "auteur" aangeduid, zelfs al zijn ze letteraar of enkel een cover getekend, enz.
Van andere sites (bol.com bv) weten we dat de policy voor de covers niet overeenkomt met wat wij beogen: als het erop lijkt is het goed, terwijl we op deze site enkel de juiste cover willen, en dan nog zonder opschiften, logo's van andere sites, enz.

Dat maakt dat de mods op deze site toch alles moeten controleren. Het is dan net zo veel werk om het zelf in te voeren waarbij je controle hebt over wat er op de site verschijnt, dan om automatisch in te voeren, en dan alles te moeten controleren, waarbij (tijdelijk) verkeerde informatie zou te zien zijn.

Waarmee ik niet wil zeggen dat je idee zeker nuttig is om op één of andere manier info te vergaren voor deze website.
Of misschien heb ik gewoon een verkeerd idee van de API sleutels :)
Geplaatst op 16/03/2018 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 16/03/2018
De informatie stroom is juist andersom.

Alle info zou van stripinfo naar de software gaan.

Dus titels, serienamen, functie artiest, reviews etc zouden ingevoerd worden in de software.
Als stripinfo zo'n functionaliteit ter beschikking zou stellen.
Nederlandstalige comics zouden dan ook in zulk een softwarebibliotheek beschikbaar worden op de computer.
Geplaatst op 16/03/2018 Citeren
Avatar
nlstripper
Geplaatst op 16/03/2018
Crew
Avatar Surya
13237
Momenteel ondersteunt stripinfo.be dit niet. Ik heb al enkele keren dergelijke verzoeken gekregen, maar er zijn andere dingen die ik meer prioritair vind voor de site. Bovendien moet ik nagaan of dit soort dingen de server niet te zwaar zullen belasten. Daar komt nog bij dat ik het voordeel voor deze site niet zie. Als alle info waar de gebruikers hier (geheel belangeloos) hard aan werken zomaar elders beschikbaar gesteld wordt, dan weet ik niet of dat dat in de beste interesse is van deze site of de gebruikers.

Ik ben er dus nog niet aan uit.
Geplaatst op 16/03/2018 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/03/2018
Jammer :(
Geplaatst op 17/03/2018 Citeren
Avatar
nlstripper
Geplaatst op 17/03/2018