The dream 1 Jude

Crew
Avatar beus
1554
The dream is de nieuwste serie van Jean Dufaux. Ik heb zowat een haat liefde verhouding met deze man, of toch tenminste met zijn scenario’s. Het is een scenarist met fantastische ideeën, en zijn reeksen gaan ook meestal geweldig van start. Soms blijft hij een hoog niveau halen met zijn scenario’s waardoor je een fantastische reeks krijgt zoals bij “klaagzang van de verloren gewesten” of “Murena”, maar soms ontspoort hij volledig en zakt een reeks wat in elkaar. Dufaux trekt nogal veel de kaart van mysteries en boven natuurlijke dingen. Zo kon Jessica Blandy me eerst erg bekoren met een mix van detective en sensualiteit, maar na een aantal delen was het een groot voodoocircus, waardoor ik mijn interesse verloor. Maar als hij zijn demonen in toom weet te houden is het een fantastische auteur die me volledig in de ban heeft in series als “Murena”, “Maagdenbos” of “Betoveringen”.

Dufaux weet echter wel altijd knappe tekenaars bij zijn projecten te betrekken! En ook deze keer zijn de tekeningen een schot in de roos. Ze zijn van de hand van de Spanjaard Guillem March. Hij maakte vooral naam als tekenaar bij DC Comics en dan vooral van Catwoman, maar probeert het nu dus ook met Europese strips! Naast de sensuele tekeningen zorgt hij ook voor een sfeervolle inkleuring.

Jude, een gespierde stripper, die een nogal expliciete act heeft in een nachtclub, wordt gespot door Megan, een casting agent voor I.A.P. “Invisible Art Productions”. Ze wil hem een rol aanbieden in een film, om zo zijn American Dream te verwezenlijken. I.A.P. lijkt maar een schimmige filmmaatschappij, waarbij je de indruk krijgt dat er meer aan de hand is, zeker als Megans medewerkers Pakap Salem en de knappe Strange op de proppen komen. Jude is echter geen makkelijke prooi voor Megan want ze moet de concurrentie aangaan met Sina, de dochter van Song Hue, de Chinese maffiabaas, die haar zinnen heeft gezet op Jude als seksspeeltje.

Het verhaal van Dufaux is moeilijk in een vakje te stoppen. Het is een gewelddadige, erotische thriller geworden met een paar horrorelementen en natuurlijk een paar bovennatuurlijke elementen. Het verhaal lijkt op een one shot, maar roept veel vragen op. Ik ben alvast geïntrigeerd wat de rol is van Megan en I.A.P. Jean Dufaux heeft me met de hulp van Guillem March weer bij mijn nekvel gegrepen, hopelijk kan Dufaux zijn demonen onder controle houden, en zijn we weer vertrokken op een fantastische trip!
Geplaatst op 01/05/2018 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 01/05/2018