Kiekeboe 5&6

Avatar Tvx01
1
Hallo. Ik heb een vraagje over de albums nr 5 (Tegen de Sterren op) en 6 (Kiekeboe in Carré) uit de reeks Kiekeboe. Op deze site staat bij het album Kiekeboe in Carré (nr 6) een variant van de eerste druk waarbij slechts 5 reeds uitgegeven albums op de achterzijde opgelijst staan ipv 6. Er staat een uitleg dat deze fout ontstond omdat nr 5 en 6 tegelijk werden gedrukt en enkel exemplaren van nr 6 per ongeluk de verkeerde lijst (van nr 5) op de achterzijde kregen. Mijn vraag is of dezelfde fout ook gemaakt werd bij album nr 5? Ik stel deze vraag omdat ik onlangs een exemplaar van Kiekeboe nr 5 aanschafte , gedateerd 1979 (het jaar van de eerste uitgave), met 6 verschenen titels op de achterzijde. Deze site maakt echter geen vermelding van een editie van dit album uit 1979 met 6 titels op de achterkant.
Geplaatst op 21/09/2018 Citeren
Avatar
Tvx01
Geplaatst op 21/09/2018
Crew
Avatar woelfie
4102
Als het album nog niet op de site staat, mag je het altijd toevoegen.
Gewoon naar het album gaan, dan rechts met je muis over "aanpassen" bewegen en "andere uitgave toevoegen" kiezen.
Indien mogelijk met de juiste cover en backcover, dan is het meteen duidelijk dat het een andere uitgave betreft
Alvast bedankt voor de moeite
Geplaatst op 21/09/2018 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 21/09/2018