Lambik uitspraak "Ik heb maar een ding te zeggen en dat is dit"

Hallo,
Ik herinner me vaag dat in één van de Suske en Wiske verhalen Lambik een uitspraak doet "Ik heb maar een ding te zeggen en dat is dit en daarmee heb ik het gezegd en dat is dat" (of althans zoiets), maar ik kan het nergens vinden. Heeft iemand enig idee? Het is natuurlijk mogelijk dat mijn verbeelding mij parten speelt!
Alvast bedankt!
Stefan
Geplaatst op 02/05/2020 Citeren
Avatar
stefanaalten
Geplaatst op 02/05/2020
Crew
Avatar woelfie
4102
Het lijkt me inderdaad een uitspraak van Lambik te zijn, maar ik zou totaal niet kunnen zeggen in welk album dat was.
Er zijn zeker grotere kenners die dat zullen kunnen beantwoorden.
Geplaatst op 02/05/2020 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 02/05/2020
Dag Stefan,
Het is zeker niet je verbeelding, dit is absoluut een monoloog van Lambik, waarna Wiske nog toevoegt "hij kan het wel zeggen he, die Lambik".
Ik ben vrijwel zeker dat het de Raap van Rubens is, waar men aan het eind allen aan tafel zit (mooie verwijzing naar Nero overigens). Alleen een beetje knullig: ik kan het album niet vinden in mijn verzameling dus ben niet helemaal zeker. Dus als het inderdaad de Raap van Rubens is, dan hoor ik dat nog graag van je.

Groeten, Matthew
Geplaatst op 29/08/2020 Citeren
Avatar
Matthew
Geplaatst op 29/08/2020
Crew
Avatar Veter
7839
Helaas Matthew, ik heb 'De raap van Rubens' even doorbladerd, en die scene komt daar niet in voor. Ik heb ook de dialogen van Lambik even snel overlopen, en ook niet tegengekomen.
Ik denk dus dat we eerder al een album kunnen uitsluiten, 'De Raap van Rubens' is het alvast niet... :-)
Geplaatst op 29/08/2020 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 29/08/2020
Hmmm, tot zover mijn geheugen :-(
Maar het is wel degelijk een Lambik monoloog. Dat is een ding waar ik toch heel zeker van ben. Maar over die tafelscene
durf ik nou geen harde uitspraak meer te doen 😂
Geplaatst op 29/08/2020 Citeren
Avatar
Matthew
Geplaatst op 29/08/2020
Gevonden! Walli de Walvis, laatste pagina bovenaan!
Geplaatst op 29/08/2020 Citeren
Avatar
Matthew
Geplaatst op 29/08/2020
Crew
Avatar Veter
7839
Mooi werk! :-)
Geplaatst op 03/09/2020 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 03/09/2020
Ja, perfect! Dankzij de correcte versie van de uitspraak :-) heb ik het ook hier gevonden: https://www.goodreads.com/quotes/525484-ik-wil-maar-zeggen-dat-als-ik-iets-wil-zeggen

Ik denk dat ik dit plaatje voortaan in mijn email signature ga gebruiken!

Stefan
Geplaatst op 09/09/2020 Citeren
Avatar
stefanaalten
Geplaatst op 09/09/2020
Origineel geplaatst door Matthew
Gevonden! Walli de Walvis, laatste pagina bovenaan!


Goed gevonden!
Geplaatst op 09/09/2020 Citeren
Avatar
Jan Martens
Geplaatst op 09/09/2020