Nederlandstalige strips als ebooks?

Avatar Jean-Paul
384
Hallo mensen,

Ik lees zelf geregeld comics op mijn tablet via Comixology en dat bevalt prima, maar vroeg me af of er ook een markt is voor digitale versies van Nederlandstalige strips? Werk nl. bij een uitgeverij die een strip gaat uitgeven maar daar verder geen ervaring mee heeft, en die moet beslissen of het zin heeft om een ebookversie te maken naast de papieren versie. Iemand daar ideeën over?
Geplaatst op 11/06/2020 Citeren
Avatar
Jean-Paul
Geplaatst op 11/06/2020
Avatar Wombat
1
Hmm da's een moeilijke, waarschijnlijk wel als de strip zelf aanzienlijk goedkoper is dan de papieren versie voor een aantal mensen. Voor een verzamelaar valt de waarde vermoedelijk compleet weg, dus die gaan niet geïnteresseerd zijn, tenzij als extra mogelijkheid om de strip zelf toch te kunnen lezen zonder het origineel te moeten doorbladeren en daardoor beschadigen.

Grts

Wombat
Geplaatst op 11/06/2020 Citeren
Avatar
Wombat
Geplaatst op 11/06/2020
Crew
Avatar Iyo74
6892
Volgens mij kan je dan niet om een groot platform zoals Yieha heen. Gemak en centraal vinden van albums is voor veel mensen belangrijk. Of daar een grote omzet wordt gedraaid, is volgens mij echter ook niet geweten, waardoor return of investment onzeker blijft.
Geplaatst op 11/06/2020 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 11/06/2020
Crew
Avatar $tripofiel
3313
Ikzelf ben verzamelaar en lees af en toe een ‘gratis’ digitale strip, maar zal daar nooit geld insteken.
Persoonlijk koop ik een strip als deze me interesseert en/of intrigeert. Af en toe laat ik me verleiden door een recensie hier of op stripspeciaalzaak.be.
Dit is mijn persoonlijke mening die sommige zullen delen en andere niet.
Geplaatst op 11/06/2020 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 11/06/2020
Avatar Jean-Paul
384
Origineel geplaatst door Iyo74
Volgens mij kan je dan niet om een groot platform zoals Yieha heen. Gemak en centraal vinden van albums is voor veel mensen belangrijk. Of daar een grote omzet wordt gedraaid, is volgens mij echter ook niet geweten, waardoor return of investment onzeker blijft.


Ah, dank; ik wist niet van Yieha af. Zal eens kijken of ik erachter kan komen hoeveel daar daadwerkelijk verkocht wordt.

Nu gaat het om een eenmalige strip die (ook) bij een breder publiek moet aanslaan dan de typische stripliefhebber. Dan zou je kunnen redeneren: die beoogde klant maakt geen gebruik van Yieha of iets dergelijks, maar zal zo'n e-strip via bol.com kopen of iets dergelijks. Mijn gevoel zegt alleen dat in de praktijk weinig mensen dat zullen doen; dat er weinig markt is voor digitale strips via de reguliere kanalen. Maar echt onderbouwen kan ik dat niet.
Geplaatst op 12/06/2020 Citeren
Avatar
Jean-Paul
Geplaatst op 12/06/2020
Crew
Avatar $tripofiel
3313
Je kan een enquête opstellen en die via FB en hier ook natuurlijk de link droppen dan krijg je al een beeld en kan je uw zaak beter onderbouwen.
Geplaatst op 12/06/2020 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 12/06/2020