Gelukkige Tijden

Prachtig tijdsdocument van het duo Warnauts - Raives dat zich afspeelt tussen begin 1958 en mei 1962. Het zijn woelige tijden en we volgen een aantal personages die een band hebben met Belgisch Congo en Frans Algerije op het moment dat in beide kolonies de lont in het kruidvat zit. Hoewel een aantal personages wordt uitgediept, kan dit dikke album (114 p) niet helemaal beklijven, daarvoor lopen er teveel personages door elkaar en zijn er te veel sprongetjes van de ene historische gebeurtenis naar de andere. Gelukkig zijn de tekeningen en decors om van te smullen, je smelt van nostalgie naar een tijd waarin alles gewoon mooier leek. Het is heerlijk flaneren doorheen dit prachtige decor in een boeiende tijd.
Geplaatst op 24/06/2020 Citeren
Avatar
Corto Long
Geplaatst op 24/06/2020
Crew
Avatar Surya
13259
Ik ben vaak teleurgesteld door hun albums. De tekeningen zijn goed, de inkleuring sfeervol, en het concept van het verhaal goed. Maar de uitwerking van het verhaal schiet vaak te kort naar mijn mening.
Geplaatst op 24/06/2020 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/06/2020
Crew
Avatar $tripofiel
3312
Ook hier zo, ik was zwaar teleurgesteld toen ik het boek uit had!
Vaak flauwe aanhangsels in het verhaal maar over de tekeningen en sfeerzetting kan ik niks dan lof uitspreken.
Geplaatst op 25/06/2020 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 25/06/2020
Klopt, scenario schiet te kort maar het is nu ook geen ramp en ik heb zooo genoten van de tekeningen en sfeerschepping dat ik hun dat graag vergeef. Ook vele personages krijgen na verloop van tijd toch body met hun eigen karakter en besognes. Het is ook zo dat dit album meer geschikt is voor mensen met interesse in actualiteit / geschiedenis (waaronder ik mezelf tel) dan stripliefhebbers die op zoek zijn naar spanning en avontuur.
Geplaatst op 25/06/2020 Citeren
Avatar
Corto Long
Geplaatst op 25/06/2020