Inloggen

Waar ergens op de site kan ik mij inloggen (ik ben al geregistreerd) en hoe kan ik zien dat ik dan ingelogd ben ? Hoe kan ik dan "mijn collecties" raadplegen en beheren ?
Geplaatst op 03/10/2020 Citeren
demeulpa
Geplaatst op 03/10/2020
Crew
4173
Bovenaan het scherm staat "Welkom Gast" als je niet ingelogd bent, of "Welkom demeulpa" (of voor anderen uiteraard hun eigen gebruikersnaam) als je wel bent ingelogd.
Bovendien kan je enkel berichten plaatsen op het forum als je bent ingelogd, dus dat is ook al in orde.

Om je collectie te raadplegen ga je naast "Welkom demeulpa" naar "Mijn collectie" en kies je bijvoorbeeld "strips in bezit" (je ziet, het is tot nu toe allemaal redelijk zelfverklarend, niet?)

Om strips aan je collectie toe te voegen ga je naar de strip in kwestie en vink je het vakje "in bezit" aan. Bijkomende informatie kan je toevoegen, maar dat is niet verplicht. Je kan hierover alle info vinden in het forum Collectiebeheer, net boven deze post. Ja, ook dat had je eigenlijk zelf kunnen vinden. :)
Geplaatst op 04/10/2020 Citeren
woelfie
Geplaatst op 04/10/2020
Hallo iedereen,

Tot nu toe kon ik op mijn computer gewoonweg aanloggen op 'stripinfo' door jullie website aan te klikken. Vandaag lukte dat blijkbaar niet, en moest ik opnieuw aanloggen. Dat lukte me niet, waarschijnlijk een fout paswoord gebruikt. Wanneer ik probeerde het 'paswoord vergeten ' te gebruiken, bleek mijn email adres niet herkend te worden.
Nogmaals aanloggen bleek daarne weer te werken als voorheen, dus controleerde ik mijn emailadres in mijn persoonlijke gegevens. Dat was blijkbaar nog mijn oud emailadres, toen ik nog werkte bij Securex; ik ben nu op pensioen.
Maar daarna lukte niets meer. Ik moest opnieuw het paswoord gebruiken, dat ik niet kende...wou uit de website maar daarna lukte me niets meer. Kan iemand van jullie me helpen, aub? Wan t mijn gehele collectie staat ingevuld bij jullie, en dat wil ik niet kwijt spelen...

Vriendelijke groeten,
Freddy

(aangepast)@gmail.com
Geplaatst op 15/10/2024 Citeren
Freddy Carlier
Geplaatst op 15/10/2024
515
Sorry Freddy (en alle andere SI-ers),

sinds vrijdag jongstleden ervaren we problemen met de software op de site. Het lijkt er op dat we meer harde schijf ruimte nodig hebben, of een iets andere instelling van de database (het zijn databasefouten die de storingen veroorzaken). Er komen geregeld geen gegevens door vanuit de database en je ervaart dan een diversiteit aan fouten. Heel onbetrouwbaar allemaal en uiteraard vervelend en ongewenst.

Ik heb contact gezocht met de eigenaar vasn stripINFO.be om via hem technische mensen ons te laten helpen om dit weer in het gelid te krijgen. Ik hoop -ten zeerste!- dat de problemen snel zullen zijn verholpen. Elke actie van jou, elke andere gebruiker, maar ook onze MODs en ik als web- en databasemaster is onzeker.

Ik hoop op snelle verbetering,
Met vriendelijke groet,
Striphens

P.S. Stuur me een PM, Freddy, dan kan ik je account waar je omvangrijke verzameling op staat, koppelen aan je nieuwe email-adres. De accounts die je vandaag aanmaakte kunnen dan weer verdwijnen. Let op: alles staat gewoon in de database zoals het altijd was! Maak tijdig printbare lijsten als backup!
Geplaatst op 15/10/2024 Citeren
Striphens
Geplaatst op 15/10/2024
277
Kan ik de printbare lijst ook opslaan op de computer?
Geplaatst op 16/10/2024 Citeren
Wijnand
Geplaatst op 16/10/2024
277
Ik heb sinds kort het probleem dat ik na het inloggen zomaar ineens op gast gezet wordt. Geen computerinstellingen gewijzigd.
Wijnand
Geplaatst op 16/10/2024
Zelfde probleem, tot nu toe helpt het opnieuw aanloggen vaak wel, is alleen erg lastig als je bezig bent met invoeren van Achterzijde/ Voorzijde nieuwe reeksen of andere ontbrekende gegevens in je eigen verzameling. Hopelijk snel een oplossing
Dottie27
Geplaatst op 16/10/2024
515
Origineel geplaatst door Wijnand
Kan ik de printbare lijst ook opslaan op de computer?

Zeker wel...

Maak de printbare lijst zo uitgebreid aan als je'm hebben wilt. Als het dan lukt om dat overzicht in beeld te krijgen, kies daarin 'Selecteer alles' > 'Kopieer'.
Open MS-EXCEL en in een nieuw werkblad kies je voor 'Plak'. Daarna kies je (bovenin) voor opmaken als tabel, et voilà...
Je hebt nu ook (vanwege het feit dat het een tabel is) luxe zoek- en sorteeropties.
Sla uiteraard die excel kopie op!
Geplaatst op 17/10/2024 Citeren
Striphens
Geplaatst op 17/10/2024
277
Hallo Striphens,

Jij bent blijkbaar een fan van Exel maar dat geld niet voor mij. Als ik het kan vermijden werk ik er niet mee.
Voorheen, ik denk voordat jij de lijst aangepast hebt, kon je de printbare lijst gewoon downloaden. Dat deed ik dan ook om de zoveel tijd als een backup van mijn ingevoerde bestanden.
Bij de huidige lijst kan dat niet meer. Blijkbaar word ik verplicht om met Exel te gaan werken als ik de lijst nu wil downloaden.
Kan de oude situatie s.v.p, hersteld worden?
Gewoon een knop waarmee ik kan downloaden.
Wijnand
Geplaatst op 17/10/2024
515
...
Gewoon een knop waarmee ik kan downloaden.

Ik ken geen knop downloaden; ik kan het me ook niet heugen. Ik heb even in de oude code gekeken : ook daar niets gevonden... Maar eh, 'opslaan als' kan altijd als je een lijst ziet. Hier is de oude versie van 15 mei vorig jaar.
Je mag de kopie die je knipper-de-plakt ook plakken in een tekstverwerker!

Maar over download: in welk formaat had je 'm dan verwacht?
Striphens
Geplaatst op 17/10/2024
277
Wat dacht je van een pdf bestand?
Wijnand
Geplaatst op 17/10/2024
515

Leuk plan, zou ik voor moeten studeren: 'save as PDF'. Ik zou nu de tekst plakken in MS-Word en dan "save as PDF".
Striphens
Geplaatst op 17/10/2024
9

Geen enkel probleem. Toch niet met Firefox (en vermoedelijk ook met andere browsers). Je maakt de lijst, kiest voor printen (Ctrl+P) en onder 'Destination' (sorry, alles in het Engels hier), waar je printer staat, dus het uitklapmenu, klik je en kies je voor 'Save as PDF'. Je kan nu opslaan als PDF, geen gedoe met Word of Excel.

Opgelet: deze instelling blijft staan, dus als je volgende keer écht iets wil printen, dan moet je wel even terug je printer selecteren.
Geplaatst op 09/11/2024 Citeren
Yeshua
Geplaatst op 09/11/2024