Parallelle wereld Horizon

Bij het woord 'boek' denk je in de eerste plaats aan tekst. Bij het woord 'strip' denk je aan plaatjes met tekstballonnen. Wie niet anders gewend is zal moeten wennen aan de reeks 'Parallelle wereld'. Want een tekst is bijna geheel afwezig. Dit boek is dus geen (traditioneel) stripverhaal. Het is eerder een onversneden 'artbook'.
Zonder enig verhaal neemt de auteur je mee in een gefantaseerde parallelle wereld. En het werkt voor mij. Deze parallelle wereld heeft geen supplementaire uitleg nodig. De kracht die het uit zichzelf haalt maakt het tot een volstrekt origineel werk.
De enige woorden zijn de titel en een kort gedicht.
En dan is er een stroom van beelden met meerdere lagen, vele details, felle kleuren en een intense verbeelding die je overal brengt.
De illusie dat er wel degelijk zoiets bestaat als een vaste inhoud wordt opgegeven.
De houvast van een begeleidende tekst valt weg en nodigt je uit de beelden ten volle op je te laten inwerken. En zo een persoonlijke ervaring te laten ontvouwen.
Geplaatst op 11/06/2021 Citeren
Avatar
narvarth
Geplaatst op 11/06/2021
Crew
Avatar Surya
13237
Klinkt interessant. Ik zal hier eens naar kijken volgende keer ik in de SSZ ben (whenever that is)
Geplaatst op 16/06/2021 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/06/2021