Locke&Key

Bij de reeks Locke&Key is het nogal een zootje. Voor elke Story Arc is daar een nieuwe reeks aangemaakt. Kan dit bekeken worden? Bedankt.
Geplaatst op 27/04/2022 Citeren
Avatar
carrejans
Geplaatst op 27/04/2022
Crew
Avatar woelfie
4092
Zie antwoord bij je andere post.

Basisprobleem is dat uitgeverijen er een zootje van maken: nummering herbeginnen bij 1, subreeksen apart nummeren, verzamelingen uitgeven met overlappende inhoud, kortom, alles om een degelijk klassement moelijk te maken.
Je kan inderdaad één reeks aanmaken Locke&Key, en telkens als er een nieuwe subreeks begint (uiteraard weer bij nummer 1) dit in dezelfde reeks zetten, maar dan heb je nummer 1,2,3,... dan A1,A2,A3,.. enz, dan S1,S2 voor de special, en SA1, SB1, enz
Kortom, alles bijeen gooien zou pas een zootje zijn. Dan zijn aparte reeksen handiger.
Geplaatst op 27/04/2022 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 27/04/2022
Ik wil de "Locke & Key Slipcase Set" toevoegen aan de databank. (ISBN 9781631401398)

Waar voeg ik deze nu best aan toe? Of moet ik een nieuwe reeks aanmaken? ( zoals bij de Masters edition)

Merci!
Geplaatst op 02/05/2022 Citeren
Avatar
carrejans
Geplaatst op 02/05/2022
Crew
Avatar woelfie
4092
Dit is inderdaad een goed voorbeeld waar de uitgevers het ons lastig te maken door compilaties te maken van TPs, naast andere gegroepeerde uitgaven, maar zonder de sidestories. Kortom: een compilatie van de huidige 6 lange verhaallijnen.
(was dat dan echt zo moeilijk om nog een deel met de kortverhalen bij te voegen?)

Soit, ik denk dat het inderdaad best is om een nieuwe reeks "Locke & Key, Slipcase Set" aan te maken, dat album toe te voegen, en op het scherm "Strips gebundeld in deze strip" (na het uploaden van de cover) de aparte TPs als inhoud toe te voegen.
Dat laatste is wel wat tricky omdat je de reeks moet invoeren (standaard staat er de reeks waar je je album toevoegt, dus te veranderen in bijvoorbeeld "Locke & Key: Head Games") en dan het juiste album kiezen.

Lees wel eerst even het forum over toevoegen van albums, daar vind je de meeste info over albums toevoegen.
Geplaatst op 02/05/2022 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 02/05/2022
Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Geplaatst op 02/05/2022 Citeren
Avatar
carrejans
Geplaatst op 02/05/2022