Nomade

Is de reeks "Nomade" van Dufaux en uitgegeven door Le Lombard van 2010 ook een stille dood gestorven ?
Op de achterkant stond dat het om een 4-luik zou gaan en was de volgende titel al bekend.

Ik moet zeggen, sinds ik terug actief bezig ben met strips valt het me echt op hoeveel stripreeksen er zijn ( moeten ) gestopt na deel 1, echt spijtig, zeker bij reeksen die op voorhand al beperkt waren in het aantal delen.
Geplaatst op 29/03/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 29/03/2023
Als ik hier bij dat album iets verder omlaag scrol dan zie ik dat genoemd album ook deel uitmaakt van de reeks kruistocht waarvan 8 nummers verschenen zijn.
Geplaatst op 30/03/2023 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 30/03/2023
Origineel geplaatst door simonstrip
Als ik hier bij dat album iets verder omlaag scrol dan zie ik dat genoemd album ook deel uitmaakt van de reeks kruistocht waarvan 8 nummers verschenen zijn.


"Kruistocht" was de originele reeks, "Nomade" een sub-reeks.
Geplaatst op 30/03/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 30/03/2023
Crew
Avatar Veter
7839
Ik vermoed toch ook dat de uitgeverij gewoon teruggekrabbeld is met die aparte reeks. Het 1e album uit Nomade: 'Gauthier van Vlaanderen' is na een jaar al terug uitgegeven als deel 5 van Kruistocht, en de reeks is daar dan gewoon verdergezet.
Het aangekondige album voor Nomade was ' Sybille, lang geleden', en dat is deel 6 van de reeks Kruistocht geworden.
Geplaatst op 30/03/2023 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/03/2023
Crew
Avatar woelfie
4102
ik zie het al zo voor me:
een succesvolle reeks, een nieuw album in een nieuwe reeks die dan tegenvalt, en dan snel heruitgeven als onderdeel van de oorspronkelijke reeks met weer succes als gevolg.
(dit is volledig verzonnen maar het zou zo gelopen kunnen zijn)

Uitgevers doen soms rare dingen 8(
(en dat is wel zeker waar)
Geplaatst op 31/03/2023 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 31/03/2023
Ik vind het alvast jammer daar ik zowel Kruistocht een super strip vind en Nomade een leuke afsplitsing was.
Raar dat de fans van Kruistocht ( zullen er dan toch genoeg geweest zijn daar die reeks werd verdergezet ) de sub-reeks niet smaakten.
Toch nog leuk dat ik het vervolg op Nomade dan toch nog zal kunnen lezen in de Kruistocht reeks.
Mijn dag is, als ik het uur bekijk, al goed begonnen ...

Moet zeggen dat na jaren mijn stripcollectie te hebben moeten opbergen wegens verbouwingen, het nu gewoonweg super is nu ik een volledige kamer enkel voor de strips heb, om al die strips van meer dan 10 jaar geleden te herontdekken.
Ligt het trouwens aan mij of is er momenteel veel minder kwaliteit op de markt als toen ? Of wordt er gewoon nog minder uitgebracht in het Nederlands buiten Kiekeboe & Co ...
Geplaatst op 31/03/2023 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 31/03/2023
Er is in al die jaren een heleboel uitgekomen. Niet alle nieuwe reeksen vind ik goed. Het is verstandig om weer eens iets te gaan bekijken, misschien is er een bibliotheek in de buurt waar je wat kan gaan lezen. Er is zoveel uitgekomen dat ik ook niet meer koop. Alleen als mijn stripwinkelier zegt dat ik die moet hebben wil ik nog wel aan een nieuwe reeks beginnen.
Geplaatst op 02/04/2023 Citeren
Avatar
simonstrip
Geplaatst op 02/04/2023