F.C. De Kampioenen – De verjaardagstaart

1
Alweer bij F.C. De Kampioenen, het begint altijd schijnbaar onschuldig en eindigt in chaos. Dit keer is het rondom ‘Boma’s verjaardag’ en dat kan natuurlijk niet goed gaan. Iedereen probeert iets in elkaar te steken, maar met typische opera misverstanden en ruzies probeert er weer iets te doen. Niemand heeft er zelf het flauwste benul wat de ander van plan is.

Ik heb me slechts vermaakt met Markske die weer niet de schijn van een idee had over wat gaande is, en Carmen die, zoals altijd, zich met alles mengt. De humor is soms behoorlijk kinderachtig, maar dat maakt het net zo charmant.

Met deze strip ben je heerlijk ontspannen, het leest echt lekker door. De strips en de verhalen zijn heerlijk chaotisch maar laten je met een lach achter. De tekeningen zijn zoals altijd heel simpel en recht toe recht aan. Je weet onmiddellijk wie wie is zonder in moeilijke uitgeschreven lijnen op te gaan. Dit is kenmerkend voor F.C. De Kampioenen.

De strips zijn kort en simpel. Ideaal om een goede kuur mee te combineren en zonder veel na te denken een goed drankje te maken. Te zijn voor degene die het lief. Bij de stripaast Nederland strip zou ik het niet als al te top verhaal strip beschouwen. Maar ook als tussendoortje is het gewoon makkelijk te lezen.
Geplaatst op 07/05/2025 Citeren
Maxin
Geplaatst op 07/05/2025