Verdwenen uit collectiebeheer

Crew
3346
Ik ben al een tijdje mijn collectie aan het uitsorteren volgens alfabet en in de kast plaatsen.
Maar hoe verder ik geraak hoe meer het opvalt dat er een groot aantal strips en soms volledige reeksen verdwenen zijn uit mijn online collectiebeheer. 😢
Kan er iemand nagaan hoe dit eigenlijk kan, heb dat ooit eens geopperd en Surya zei toen dat dat niet mogelijk is en heb daar verder geen aandacht aan besteed.
Blijkbaar wel. 😳
Geplaatst op 28/10/2025 Citeren
$tripofiel
Geplaatst op 28/10/2025
626
Oei, dat klinkt wel ernstig, $tripofiel.

Ik ontdekte enkele maanden geleden dat mutaties uitgevoerd konden worden zonder dat die persoon was ingelogd. Dat leidde dan nogal eens tot ongewenst en niet correcte data in de database. De oplossing daarvoor is echter al maanden actief.
Het probleem zoals jij het nu schetst is veel ernstiger. Ik heb echter meer gegevens nodig alvorens ik iets kan aanpassen/repareren.

Welk boek heb je in de hand? Bestaat dat boek nog wel in het systeem, maar ben jij je koppeling kwijt OF is het boek volledig uit het systeem verdwenen? Uiteraard zouden beide mogelijkheden niet mogen bestaan.

Ik zie in log systemen dat er enkele (616) transacties afgebroken zijn (op 23 miljoen) de laatste anderhalve maand. Als dat updates zijn geweest kan data corrupt zijn. Als het leestransacties waren is er niks aan de hand...

Ik hoor graag meer details. Dat mag hier, of in een PM...
Striphens
Geplaatst op 28/10/2025
Crew
3346
Ik heb alle strips die beginnen met de letter 'i' gesorteerd en er bleven 2 reeksen liggen die ik niet tegengekomen ben in 'strips in bezit'. Zit ondertussen aan pagina 230 en daar zou normaal de reeks 'Indigo' moeten tegenkomen, maar die is uit mijn beheer verdwenen. De andere reeks kan ik niet direct voor de geest halen, maar zo voorbeelden heb ik ondertussen al regelmatig tegengekomen, meestal zijn dit reeksen waar ik mee begonnen ben (dat valt wel op).
Als ik kijk naar mijn overzicht dan zie ik dat ik 'Strips in bezit: 14846' heb, maar plichtsgetrouw zet ik alle aangekochte strips hier op mijn lijst en moet ongeveer dubbele hebben dan dat hier staat. :-(
$tripofiel
Geplaatst op 28/10/2025
626
Under investigation
Er lijken in ieder geval sinds mei 2023 geen gegevens uit het systeem verdwenen. Vooralsnog wijst niets daarop.

Mocht iemand meer kunnen vertellen over boeken die uit jouw collectie zijn verdwenen (of volledig uit het systeem!) meldt het dan hier.
Geplaatst op 31/10/2025 Citeren
Striphens
Geplaatst op 31/10/2025