Mooist getekende strips?

Hallo stripfans,
Wat zijn volgens jullie de *mooist getekende* strips? Ik begin echt te balen van al de vele huidige "digitaal getekende" strips - je haalt ze er zo uit. Maar een strip zoals bvb. Mattéo (Jean Gibrat) of Magasin général (Loisel & Tripp), daar geniet je van elk plaatje.
Hebben jullie aanbevelingen?
Alvast bedankt!
Stefan
Geplaatst op 05/11/2025 Citeren
stefanaalten
Geplaatst op 05/11/2025
639
Ik zie laaghangend fruit: eenvoudige duiding van boeken die ik erg fraai vind.
In de kast hier staan de meeste boeken uit de top van de lijst der lijsten: Chninkel, Maus, Blacksad, Over de grenzen..., Thorgal...
't Is niet altijd per sé het mooist getekend (Maus is echt een volledig andere categorie dan Blacksad), maar het totaalplaatje (tekenstijl, onderwerp, verhaal, tempo (of juist het gebrek eraan), emotie) is werkelijk subliem bij die topboeken.
Ik ben het met je eens dat de gladde computerstrips vaak een stapje minder zijn.
Vind ik...
Geplaatst op 06/11/2025 Citeren
Striphens
Geplaatst op 06/11/2025
Crew
13372
Ik denk dat je hier tekort door de bocht gaat. Er zijn artiesten die uitsluitend digitaal werken die uitstekend werk leveren. Het probleem is artistiek talent, niet de gebruikte techniek.
Geplaatst op 21/11/2025 Citeren
Surya
Geplaatst op 21/11/2025
Crew
3348
En smaak ...
Geplaatst op 23/11/2025 Citeren
$tripofiel
Geplaatst op 23/11/2025
Crew
13372
Uiteraard :)
Geplaatst op 23/11/2025 Citeren
Surya
Geplaatst op 23/11/2025
Origineel geplaatst door Surya
Ik denk dat je hier tekort door de bocht gaat. Er zijn artiesten die uitsluitend digitaal werken die uitstekend werk leveren. Het probleem is artistiek talent, niet de gebruikte techniek.

Heb je een paar voorbeelden van "mooie (digitaal) getekende" strips aub?
Geplaatst op 06/12/2025 Citeren
stefanaalten
Geplaatst op 06/12/2025
Crew
13372
Didier Tarquin werkt blijkbaar al jaren digitaal en zijn stijl is nog bijna het zelfde als toen hij nog met pen en papier werkte.

Mathieu Lauffray en Alex Alice werken blijkbaar ook grotendeels digitaal.

Het probleem (maar dit is ook deel van mijn punt) is dat je het niet noodzakelijk kan zien. Een goed artiest kan digitaal exact het zelfde resultaat bekomen als op papier.
Geplaatst op 06/12/2025 Citeren
Surya
Geplaatst op 06/12/2025