korte verhalen

Crew
Avatar sennim
409
Ik ben net klaar met het updaten van Ravian...

Eerst een klein puntje voor verbetering:

Kan bij SP5 de tweede item het achtervoegsel 2001 verwijderd worden ? Ik had deze al ingevoerd voordat de mod de titel verbeterd had. Nu krijg je een schoonheidsfoutje dat als je op volgende klikt...

Ik heb ook geprobeerd een titel FP4a in te voeren. Mijn bedoeling hiervan was om de vertaalde korte verhalen weer te geven zoals die in de Pep Parades zijn verschenen, met gedetailleerde info waar fans die kunnen vinden. Het is de enige keer dat de korte verhalen van Ravian in het nederlands zijn verschenen.
Dit heeft de mod niet overgenomen. Is er een beleid omtrent dit waar ik van zou moeten weten ?
Is het anders een idee om deze inhoud te vermelden bij bijvoorbeeld "Opmerkingen inhoud" van de complete franse editie(1997). Het is info wat nieuwe fans (of fans die de franse taal niet machtig zijn) van Ravian wel zouden kunnen waarderen.
Voor het geval dit een goede optie is geef ik alvast de details:

Nederlandse vertalingen van de korte verhalen zijn verschenen in:
Pep Parade, Deel 2:
- De Waanzinnige verzamelaar (pag.49-64)
- Het Radarwerk van Uxgloa (pag.193-208)
Pep Parade, Deel 3:
- De Rampplaneet (pag.49-64)
- De asteroide Tsirillitis (pag.241-256)
- 2 door Mezieres geillustreerde Ravian puzzelpagina's (pag.48 en 240)
Pep Parade, Deel 4:
- Het ding Fflumgluff (pag.51-66)
- De planeet Malpalm (pag.195-210)
Pep Parade, Deel 5
- Triomf der techniek (pag.51-66)
Geplaatst op 02/10/2008 Citeren
Avatar
sennim
Geplaatst op 02/10/2008
Crew
Avatar Veter
7839
We catalogeren albums en geen verhalen. Die Pep Parades zijn albums met meerdere korte verhalen van allerlei helden: Ravian, Lucky Luke, Blueberry, Roodbaard, Tangy, Olivier Blunder, Asterix, ... Die kunnen dus niet bij een andere reeks staan.
En verder zitten die albums al in de database, met vermelding van de inhoud :)

http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=29224
Geplaatst op 02/10/2008 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 02/10/2008