Origineel geplaatst door sennim
Al de rest is toegevoegd/gewijzigd! Blueberry moet zowat de meest uitgebreide/volledige reeks zijn die in de database zit!
Bedankt!
Mooi he...Het punt is, ik ben voormezelf bezig om een zo compleet mogelijk onverzicht aan te maken van de Blueberry-uitgaven....is dit van levensbelang...neen...helpt dit de wereldenergieproblemen oplossen...neen....is dit fun voor niemand anders dan "moi"...mhhh ook niet...
Het punt is, als ik iets tegenkom wat voor onze site "van belang" kan zijn, zal ik het niet na laten om het achter te laten op onze site...Daar staat wel tegenover dat ik denk dat dit een soort "ideaalingave" zal zijn...
Deze site is uiteraard, zoals ik dacht dat Veter het ooit eens heeft opgemerkt "first and foremost" een Nederlandstalige site...ben ik helemaal mee eens...maar we weten allemaal dat we hier ten lande(n) een heleboel tekortkomen, het feit dat er gelegenheid wordt geboden op deze site om aandacht te besteden aan buitenlandese uitgaven, was iets wat juist mij heeft doen besluiten om me bij jullie aan te sluiten i.p.v Wikipedia (zeker; er is een gigantische hoeveelheid doublures, maar ik weet zeker dat velen onder ons blij zullen zijn met de additionele info m.b.t buitenlandse uitgaves)...en hell yeah, ik vind jullie een stuk symphatieker, zo dat is ook eens gezegd...
Dat gezegd hebbende, denk ik niet dat we ooit volledig zullen zijn, wil niet zeggen dat we dit niet proberen te volbrengen...In dit geval (blueberry) kan ik jullie dit melden dat:
Ned: Wou dat ik kon melden dat we compleet zijn...De heruitgaves van rond de eeuwwisseling is een hoofdbreken
Frans: Zo goed als rond, tenminste op dit moment, missen pak 'm beet een half dozijn uitgaves
Duits: Denk dat we compleet zijn (op 2 of 3 uitgaves na)
Deens: Dito m.u.v. een rerun van het laatste kwartaal van de 80er jaren met een ander logo (Als eerder opgemerkt, gegevens opduikelen van de 1e druk is doorgaans geen probleem, herdrukken-die afwijken-is het echte probleem)
In de laatste drie gevallen met bijzondere dank aan jullie frans/duitse en deense collega's
Zweeds: compleet
Noors: Compleet
Fins: Compleet
Turks: Ben inmiddels compleet (jullie dus ook binnenkort)
Pools: Dito
Portugees/Spaans/Italiaans ben ik nog wel even mee bezig
Tamil: Doe ik alleen iets mee waar ik iets mee kan (engelstalige blogs dus)
Oh ja en ISBN nr's natuurlijk, an ongoing proces....
Talen die ik laat schieten : Servisch/kroatisch en grieks, mijn naam is sennim, geen leonardo da vinci...