Quitely

Avatar spock
3030
Gebruiken jullie altijd de echte naam van de artiesten ?

Vincent Deighans artiestennaam is Frank Quitely.
Is dat niet verwarrend om dan nog zijn echte naam te gebruiken in de database ? Aangezien op de cover een andere naam staat.

Of doen jullie het zo niet ? :D
Geplaatst op 16/02/2009 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 16/02/2009
Crew
Avatar Surya
13261
Sommige auteurs gebruiken zowel hun echte naam als hun pseudoniem, of meerdere pseudoniemen. Er is moeilijk een naam in te trekken, dus heb ik voor de echte naam gekozen. Misschien moet ik eens uitzoeken hoe ik pseudoniemen aan strips kan koppelen.
Geplaatst op 16/02/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/02/2009
Avatar spock
3030
Ik ben van mening, dat de naam die op de strip staat moet worden ingegeven.

1) Ik vind dat we de keuze van de artiest moeten respecteren. Wie zijn wij om zijn keuze in deze tegen te spreken.
Als hij als artiest gekend wil zijn onder de naam Frank Quitely, dan is dat zo.
Deighan is voor mij de man die ’s morgens de kinderen eten geeft, hen naar school voert, de afwas doet en het gras maait.
Quitely is de geniale tekenaar.
En als die artiest (wie het ook is) op verschillende strips onder verschillende namen gekend wil zijn, wel het is en blijft zijn keuze, en misschien heeft-ie er wel zijn redenen voor. ;)

2) Als ik in de stripwinkel over Quitely begin, weet iedereen over wie ik het heb.
Maar mocht ik over Deighan beginnen, dan is er waarschijnlijk niemand die weet waar ik nu weer over aan het ‘zeveren’ ben.
Of nog een voorbeeld : iedereen kent Madonna, maar hoeveel zullen er weten dat ik over haar bezig ben, als ik haar echte naam gebruik ? (Louise Veronica Ciccone)

3) Wat te doen met al die andere pseudoniemen die ongetwijfeld gebruikt worden in de stripwereld, maar waar we het niet van weten ? Of Moebius, bijvoorbeeld. Die tekent ook onder verschillende namen. Moebius is trouwens ingegeven in de database, net als marvano, en nog een heel rits pseudoniemen (met soms hun echte naam ernaast, maar zelfs dat vind ik overbodig, ja zelfs niet kunnen, eigenlijk, want, eens te meer, we moeten de keuze van de artiest hierin respecteren).
Ik vind : de naam op de cover is de enige juiste naam. ;)

Ps : dit is geen aanval of aanklacht hoor. Mijn gelukwensen met je zeer goeie site, overigens !
Dit is gewoon mijn mening.

Pps : missch moeten we de nicks maar afschaffen en allemaal onder onze echte naam inloggen. ;) :P
Geplaatst op 17/02/2009 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 17/02/2009
Crew
Avatar fluiten
7767
Origineel geplaatst door spockPps : missch moeten we de nicks maar afschaffen en allemaal onder onze echte naam inloggen. ;) :P


Dan krijgen we pas hilarische toestanden. :D
Geplaatst op 17/02/2009 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 17/02/2009
Crew
Avatar Surya
13261
Ja, stel je voor dat ik zou inloggen als "Surya". Man, dat zou pas echt idioot zijn :P
Geplaatst op 17/02/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 17/02/2009
Je zou maar Jean-Louis van achterhetbovenkappeleken heten... ;-)

Ik kan de redenering van spock zeer zeker kan volgen en zijn mening ook toegedaan ben.

bestaan er ook mannelijke schrijvers met een vrouwelijke artiesten naam?
Geplaatst op 17/02/2009 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 17/02/2009