X-men / Dark X-men

Crew
Avatar Project_Z
1156
Ik zie bij X-men (Marvel) de comics Dark X-men The Beginning staan... moet dit niet een aparte reeks zijn... het is nu toch niet zo'n situatie dat de reeks van naam verandert maar de nummering door blijft gaan, zoals toen met Morrison z'n New X-men of zoals nu met X-men: Legacy... ?(
of zie ik dat verkeerd?
Geplaatst op 04/09/2009 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 04/09/2009
Crew
Avatar Surya
13237
Als de reeks een eigen nummering heeft, lijkt het mij inderdaad dat het appart moet, maar misschien heeft iemand goede redenen om dat samen te zetten?
Geplaatst op 04/09/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 04/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Het is een Limited serie van X men (Dark) Dus hoort ie bij X men onder LSA voorvoegsel.
Zoals Dark Wolverine bij wolverine hoort... (Hier verandert de serie van naam)
Zoals bij véél Limited series kan er in de titel veranderingen zijn als we telkens deze reeksen apart moeten zetten hebben we wel te doen.

Mooi Voorbeeld:

Incredible Hulk, daar staan heel wat Mini series en limited series samen in die reeks zodat er geen 50 reeksen bestaan van de Hulk alleen... Wel wordt normaal als de titel verschilt deze opgenomen als alternatieve titel dus perfect vindbaar met de zoekfunctie EN begint de titel telkens met deze alternatieve titel (Bij hulk moet dit nog gebeuren, ik heb maar twee armen en ook maar 24 uur in een dag...)

Het is de bedoeling toch om zoveel Miniseries en limited series in de Hoofdreeks te plooien tenzij natuurlijk dat het echt apart moet staan.


;)
Geplaatst op 04/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 04/09/2009
Crew
Avatar Surya
13237
Anderzijds zijn ze misschien wel makkelijker terug te vinden als ze in hun eigen serie staan, en dan worden de reeks overzichten iets overzichtelijker?

Lanfeust van Troy en Lanfeust van de Sterren zijn ook als apparte reeks ingevoerd, toch?
Geplaatst op 05/09/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Ik had vroeger ook de neiging om alles apart te zetten maar kreeg toen ook de reactie dat er zoveel mogelijk samen moest staan ...
Ik vind het overzichtelijk nu telkens we dezelfde voorvoegsels gebruiken staan ze mooi onder elkaar.
Mocht het een lange reeks zijn zou ik zeggen oké maar een Limited serie... hanteren we LSA, LSB ... met de Integraal er mooi onder.
Ik ga het in ieder geval niet meer splitsen, de één zegt sus de ander zo...
ik kijk de kat uit de boom.
En wacht op reactie van Andere...

Doordat zeker nog niet alles in de databank staat van marvel is het nu zoeken naar de betere oplossing daarna kunnen we nog altijd schommelen ...

Andere Limited series gelijk bv Dark Reign: Zodiac staan wel apart omdat er geen Hoofdreeks genoemd is Dark reign.
Bij War of Kings zou eigenlijk alles in één reeks mogen maar het zijn er véél daarmee is er gekozen voor apart te staan natuurlijk als er een INT uitkomt zal ie in de Hoofdreeks staan ...

Het is niet gemakkelijk in het begin eens ze er allemaal staan... kunnen we verder onderverdelen, maar voorlopig heb ik al werk genoeg ze in te voeren. 8o

Ah het is me gelijk ik stem, laten staan :D

:)
Geplaatst op 05/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/09/2009
Avatar the pope
1908
-Als absoluut niet in-to-comics, wil ik me niet te zeer moeien en kan het me ook niet heel veel schelen, maar van de hele rist voorvoegsels die bij sommige reeksen gebruikt worden, kan ik er zo op het eerste zicht maar een goede helft van thuisbrengen. Ik vermoed dat het apart zetten van nevenreeksen de overzichtelijkheid in zekere zin wel zou verhogen.
Mogelijks zijn dat heel courante afkortingen en kunnen comicfans er wel in één oogopslag aan uit, dan mag u deze commentaar verder negeren.
Het kan inderdaad wel moeilijk zijn om te bepalen vanaf wanneer iets als aparte reeks beschouwd kan worden en voor bepaalde crossovers waar ze precies moeten staan.

-Belangrijker punt: homogeniteit. Bij Europese reeksen met grotere nevenreeksen (donjon, lanfeust..), staan ze apart, bij de comics blijkbaar niet. Ik zou er toch voor opteren tweemaal hetzelfde te doen.

-Voor op de lijst van Surya :D : ik zou kruisverwijzingen wel heel plezant vinden precies. Dat je dus bvb bij Donjon monsters ook meteen "zie ook: Donjon Avondschemer, Donjon Zenit ..." krijgt
Zou eventuele problemen toch wel enigszins ondervangen..
Geplaatst op 05/09/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 05/09/2009
Crew
Avatar Surya
13237
Voor die kruisverwijzingen zit er al iets in mijn hoofd.

Het eventueel appart zetten van reeksen houden we voor als mijn huidige ontwikkeling werkt. Nog even geduld :D
Geplaatst op 05/09/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Bij Europese reeksen met grotere nevenreeksen (donjon, lanfeust..), staan ze apart, bij de comics blijkbaar niet. Ik zou er toch voor opteren tweemaal hetzelfde te doen.


Kan je hier niet doen, normaal werken ze met Volumes, dan zou je 5 of soms wel 8 keer dezelfde hoofdreeks naam hebben en dat is niet de bedoeling ook durven ze regelmatig de reeksnaam veranderen en weer terug ... dit staat normaal telkens bij het Issue vermeld waar het moet. En qua voorvoegsels is het duidelijk en soms kan je niet anders doordat zoveel verschillende soorten dingen uitkomen :rolleyes:

Hou er dan nog eens rekening mee dat ik bv voor Marvel er praktisch alleen voor sta, qua invoer 8o

Ik ben hier al genoeg aanwezig om nog meer aanwezig te zijn om verder te perfectioneren
Dus hou ik me niet bezig af te vragen hoe het beter zou staan, dat laat ik aan de "beste stuurlui" over. ook ik maak fouten of zou dingen liever anders zien... :D
Geplaatst op 05/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/09/2009
Avatar the pope
1908
stoeme amerikaanders, met hun contreir gedoe heel den tijd :O
Geplaatst op 05/09/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 05/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Zeg wel, kom er soms gefrustreerd door X(
Geplaatst op 05/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 05/09/2009
Crew
Avatar Surya
13237
Origineel geplaatst door T.I.A
Zeg wel, kom er soms gefrustreerd door X(

Als zelfs jij al gefrustreerd raakt... :)
Geplaatst op 06/09/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Het duurt telkens niet lang :D
Geplaatst op 07/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 07/09/2009
Crew
Avatar Project_Z
1156
In november komt er blijkbaar een tweede Dark X-men Limited Serie...
toch maar een aparte reeks van maken ? :)
Geplaatst op 07/09/2009 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 07/09/2009
Crew
Avatar Surya
13237
Ik denk dat het anders inderdaad te onoverzichtelijk wordt. Binnenkort zullen de gewone bezoekers trouwens dergelijke aanpassingen kunnen doen, waardoor de druk op de admins wat lager wordt
Geplaatst op 07/09/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 07/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Origineel geplaatst door Surya
Ik denk dat het anders inderdaad te onoverzichtelijk wordt. Binnenkort zullen de gewone bezoekers trouwens dergelijke aanpassingen kunnen doen, waardoor de druk op de admins wat lager wordt


Toch nog met goedkeuring ? vrees anders voor een soep, hoe meer mensen kunnen veranderen hoe meer verschillende uitwerkingen :D
Geplaatst op 07/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 07/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Origineel geplaatst door Project_Z
In november komt er blijkbaar een tweede Dark X-men Limited Serie...
toch maar een aparte reeks van maken ? :)


Dat vind ik nu een beter argument, zo heb ik dat ook gedaan voor Marvel zombies en ga ik dit nog doen voor War of Kings ... je weet niet op voorhand wat ze in de toekomst nog uit gaan brengen ...

Bij deze is het veranderd :rolleyes:

Dark X men
Geplaatst op 07/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 07/09/2009
Crew
Avatar Veter
7823
Jaja, wij blijven de baas! :D ;)
Geplaatst op 07/09/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 07/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Origineel geplaatst door Veter
Jaja, wij blijven de baas! :D ;)


:D
Geplaatst op 07/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 07/09/2009
Avatar the pope
1908
Geplaatst op 07/09/2009 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 07/09/2009
Crew
Avatar Project_Z
1156
Origineel geplaatst door T.I.A
Bij deze is het veranderd :rolleyes:

Dark X men

http://www.stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif

nu nog de Dark X-Men bij de Andere namen van X-Men verwijderen... :D
Geplaatst op 07/09/2009 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 07/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Origineel geplaatst door Project_Z
Origineel geplaatst door T.I.A
Bij deze is het veranderd :rolleyes:

Dark X men

http://www.stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif

nu nog de Dark X-Men bij de Andere namen van X-Men verwijderen... :D


Dat is voor Surya, die is al op de hoogte hoor 8)
Geplaatst op 07/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 07/09/2009
Crew
Avatar Surya
13237
Origineel geplaatst door T.I.A
Origineel geplaatst door Surya
Ik denk dat het anders inderdaad te onoverzichtelijk wordt. Binnenkort zullen de gewone bezoekers trouwens dergelijke aanpassingen kunnen doen, waardoor de druk op de admins wat lager wordt


Toch nog met goedkeuring ? vrees anders voor een soep, hoe meer mensen kunnen veranderen hoe meer verschillende uitwerkingen :D


Zeg, volg het moderator forum wat beter he :P Tuurlijk met goedkeuring!
Geplaatst op 07/09/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 07/09/2009
Crew
Avatar T.I.A
3660
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door T.I.A
Origineel geplaatst door Surya
Ik denk dat het anders inderdaad te onoverzichtelijk wordt. Binnenkort zullen de gewone bezoekers trouwens dergelijke aanpassingen kunnen doen, waardoor de druk op de admins wat lager wordt


Toch nog met goedkeuring ? vrees anders voor een soep, hoe meer mensen kunnen veranderen hoe meer verschillende uitwerkingen :D


Zeg, volg het moderator forum wat beter he :P Tuurlijk met goedkeuring!


Dikwijls geen tijd :rolleyes: zodanig bezig :)
Geplaatst op 07/09/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 07/09/2009