Nummering Green lantern?

Mag ik vragen waarom het voorvoegsel C?

Dit is green lantern volume 5, dus ik had gerekend op E niet op C?
Geplaatst op 21/11/2009 Citeren
Avatar
Alan Scott
Geplaatst op 21/11/2009
Crew
Avatar Veter
7839
In je opmerking zei je dat je Volume 4 wou toevoegen.
We beginnen de basisreeks zonder voorvoegsel, komen er nieuwe volumes met dezelfde reeksnaam dan beginnen we een voorvoegsel te gebruiken.
Als dit inderdaad Volume 4 is (wat ik ook denk), dan zitten we aan voorvoegsel C. :)

http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=10890
Geplaatst op 21/11/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 21/11/2009
Je hebt gelijk, echter DC is niet zo duidelijk met zijn volumes als bvb Marvel waarbij je in de comic zelf kunt zien welk volume bezig is. Ik haalde mijn afbeeldingen op comicvine en daar zitten ze al aan volume 5. echter op wiki zitten ze aan volume 4 - Het verschil is blijkbaar dat volume 2 op comicvine stopt bij 90 en in volume 3 doorgaat bij deel 90. Wiki maakt hier echter geen verschil in volume. Dit laatste lijkt me ook logisch, dus inderdaad C.

De nummering is me duidelijk, excuses voor de misverstanden.
Geplaatst op 22/11/2009 Citeren
Avatar
Alan Scott
Geplaatst op 22/11/2009
Crew
Avatar Veter
7839
Misschien nog even vragen geen achtervoegsel te gebruiken voor de verschillende coverversies. Als er achtervoegsels gebruikt worden, worden die apart getoond in het reeksoverzicht, en dat is hier niet de bedoeling. Dat is soms wel nodig om een onderscheid te maken, maar verschillende coverversies horen gewoon bij elkaar.
Als je meer duidelijkheid wil geven over de verschillende covers, kan je eventueel een opmerking plaatsen bij 'Uitgave'

(Bij gebruik van achtervoegsels zou je dan bijvoorbeeld een overzicht krijgen als: 1, 2A, 2B, 3, 4A, 4B, 5, ... A1, A2, ... B1, B2, ... )
Geplaatst op 22/11/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 22/11/2009
Ik denk dat ik het begin te snappen.

Dan is het mischien inderdaad interessant om cover B als alternatieve titel bij Cover A variant

en daarnaast

Cover B bij Cover A variant

Dan ziet het er meer uit als Issue one

Zal het in de toekomst zo proberen te doen :D

Alvast bedankt
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
Alan Scott
Geplaatst op 23/11/2009
Crew
Avatar Veter
7839
Oei, ik had nog niet eens gemerkt dat je ze niet gekoppeld had.
Doordat ik de achtervoegsels verwijderd had, stonden de verschillende coverversies in het reeksoverzicht als verschillende uitgaven met dezelfde nummering. Ik heb ze nu ook gekoppeld.

Als je aan het invoeren bent en je voert ook een andere (cover)versie in, gebruik dan "Een alternatieve uitgave van de net ingevoerde strip toevoegen" (na "ingave voltooien" heb je de keuze). "Nog een strip aan deze reeks toevoegen" gebruik je voor een nieuw nummer in de reeks.

Als een album reeds aanwezig is in de database voeg je een alternatieve (cover)versie toe door bij het betreffende album te klikken (boven de titel) op "[Andere uitgave toevoegen]". Daardoor wordt het album gekoppeld aan het reeds aanwezige.
Een nieuw nummer in die reeks toevoegen doe je door in het menu links te klikken op "Strip toevoegen aan deze reeks". Dat nummer verschijnt nu (na goedkeuring uiteraard) met zijn eigen nummering in het reeksoverzicht.

Er zijn dus twee verschillende zaken: gekoppelde albums met dezelfde nummering worden in het reeksoverzicht als 1 nummer getoond. Binnen dat nummer zie je dan de verschillende versies.
Albums met verschillende nummering (gekoppeld of niet) worden in het reeksoverzicht als verschillende uitgaven getoond. (Soms gebeurt het bijvoorbeeld dat een album wordt heruitgegeven met een nieuwe nummering. Het kan dan gekoppeld worden aan de originele uitgave en toch met de nieuwe nummering getoond worden in het reeksoverzicht. Zie bijvoorbeeld De onnoembaren deel 2/12 en 3/8 )

:)
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 23/11/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Terwijl we bezig zijn... reeks voorzien van een foto :]

http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=10890
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 23/11/2009
Geweldig, ik ga nog eens ergens het logo proberen te pakken te krijgen
edit: Voilakes, is gebeurt!

Merciekes!!!!
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
Alan Scott
Geplaatst op 23/11/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Heb ik moeten verwijderen (groene schijn rond logo mag niet) :( :(
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 23/11/2009
Crew
Avatar Veter
7839
Die was goed volgens mij hoor.
Die groene schijn hoorde daar bij volgens mij. Was geen "vuile rand" of iets dergelijks...
Maar was net verdwenen toen ik op goedkeuren klikte. :)
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 23/11/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
Die was goed volgens mij hoor.
Die groene schijn hoorde daar bij volgens mij. Was geen "vuile rand" of iets dergelijks...
Maar was net verdwenen toen ik op goedkeuren klikte. :)


Ah, te rap geconcludeerd... Als Alan het opnieuw kan posten? :)
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 23/11/2009
Voila, gebeurt,

als hij niet goed is laat maar iets weten, dan photoshop ik hem wat of ga op zoek naar een andere.

Ik gad hem reeds al een beetje bewerkt en de randen iets vager - witer gemaakt.
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
Alan Scott
Geplaatst op 23/11/2009
Crew
Avatar Veter
7839
Je had toch gelijk TIA, ik dacht dat die schijn rond het logo een beweging suggereerde, maar het is toch een restant van de achtergrond. Sorry.

En sorry Alan Scott, ik heb hem dus toch weer verwijderd. :(

Intussen zelf wat opgekuist, en teruggezet (best browserpagina verversen). :)

http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=10890
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 23/11/2009
Merciekes

ziet er groen uit, geweldig.

:D :D :D
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
Alan Scott
Geplaatst op 23/11/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Veter
Je had toch gelijk TIA, ik dacht dat die schijn rond het logo een beweging suggereerde, maar het is toch een restant van de achtergrond. Sorry.

En sorry Alan Scott, ik heb hem dus toch weer verwijderd. :(

Intussen zelf wat opgekuist, en teruggezet (best browserpagina verversen). :)

http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=10890


Zodanig gewend dat je altijd gelijk hebt dat ik je blindelings geloofde 8o
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 23/11/2009
Crew
Avatar Veter
7839
Aiaiai, nooit doen... :(


:P
Geplaatst op 23/11/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 23/11/2009
Avatar mi-jah
1739
Is het niet een idee om eens een sticky-topic met uitleg en screenshots te plaatsen van hoe hier strips in te voeren?
Ik zie hier regelmatig vragen over, dus zou wel eens nuttig kunnen zijn... ;)
Geplaatst op 24/11/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 24/11/2009
Ik heb een paar foutjes gemaakt bij het ingeven:

Green lantern
40 A: geen cover artists:
* tek - philip tan
* ink - Jonathan Glapion
* Kleur: Nei Ruffino
edit: => is al aangepast

Ik denk dat ik bij 41 Ook per ongeluk HIFI colour als scenario heb gezet.

edit: C40 staat 2 keer albuquerque in?

Alvast bedankt voor het rechtzetten!

excuses hiervoor
Geplaatst op 01/12/2009 Citeren
Avatar
Alan Scott
Geplaatst op 01/12/2009
Een ander vraagje, DC heeft een bij een deel van de series een nummer 1.000.000 uitgegeven. Als ik deze wil ingeven, deze nummer gebruiken?

Alsook de 2000AD progjes, de anuals hebben gewoon dezelfde nummer als het jaar. met andere woorden de annual 2009 heet gewoon prog2009. Deze ook zo ingeven of worden annuals anders aangeduid.

mvg Alan Scott
Geplaatst op 01/12/2009 Citeren
Avatar
Alan Scott
Geplaatst op 01/12/2009
Crew
Avatar Veter
7839
De auteurs zijn rechtgezet.
Maar er gaat nog wel meer fout. Er stonden een heel aantal dubbele ingaven. Misschien probeer je weer te keren om nog iets toe te voegen of te wijzigen? Dat kan niet meer, telkens als je op "toevoegen" drukt maak je een nieuw exemplaar aan. Goed nakijken voor je op "toevoegen" drukt is dus belangrijk.
Er stonden een heel aantal van die comics met Arabisch als taal. Als je meerdere albums in een zelfde taal toevoegt kan je die taal vastzetten. Ga daarvoor naar de homepage, kies links boven in het menu "Controlepaneel. Onder "Opties strips toevoegen" kies je daar de taal die je wil gebruiken bij het invoeren en sla dat op. Die taal zal nu standaard geselecteerd staan bij het toevoegen van een album.
Geplaatst op 01/12/2009 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 01/12/2009
Ik druk geregeld op enter, macht der gewoonte en keer dan inderdaad terug. Ik wist niet dat dit een probleem was.

Bedankt voor de tip ivm de taal.
Geplaatst op 01/12/2009 Citeren
Avatar
Alan Scott
Geplaatst op 01/12/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
Origineel geplaatst door Alan Scott
Een ander vraagje, DC heeft een bij een deel van de series een nummer 1.000.000 uitgegeven. Als ik deze wil ingeven, deze nummer gebruiken?

Alsook de 2000AD progjes, de anuals hebben gewoon dezelfde nummer als het jaar. met andere woorden de annual 2009 heet gewoon prog2009. Deze ook zo ingeven of worden annuals anders aangeduid.

mvg Alan Scott


Bij Marvel noemen Annuals gewoon Annuals dus gebruiken we AN als voorvoegsel met titel "Annual 1" of "Annual 2009" als dit het geval is.

Als DC Prog gebruikt ipv Annual is het maar logisch dat je Prog gebruikt.
Dan zou ik PG als voorvoegsel nemen en de titel word dan "Prog 2009"

En het nr Action Comics - #1000000 ook weldegelijk zo nummeren, Bij Marvel gebeurt dit ook!

http://www.stripinfo.be/strip.php?reeks=10509

Er niet opletten, hier heb je een A en B als voorvoegsel. Dit is alleen omdat B later is uitgekomen dan A en anders staat het voor de A...
Geplaatst op 01/12/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 01/12/2009
DC gebruikt ook gewoon annuals dus die zal ik ingeven met AN

Echter Rebelion, die de reeks 2000AD uitgeeft, nummert zijn wekelijks magazine als Prog 1650. Echter zij geven ook annuals uit maar nummeren die zoals prog 2009

zie als voorbeeld de manier waarop collectorz het doet.

twee mogelijkheden, ofwel neem ik deze nummering over en is de annual nummer 2009.

ofwel zet ik voor de annual AN 2009.

Hoe ze dit zelf gaan oplossen?

zelf ben ik voorstander van tweede mogelijkheid.
Geplaatst op 01/12/2009 Citeren
Avatar
Alan Scott
Geplaatst op 01/12/2009
Crew
Avatar T.I.A
3656
De gewone issues nummeren zoals ze zijn, en de Annuals met AN :)
Geplaatst op 01/12/2009 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 01/12/2009