De klopjacht

Avatar Jeanke
81
Generaal Grant is pisnijdig. Tijdens de laatste veldslag hebben heel wat soldaten de benen genomen... En de officiers zijn hun gevolgd. Desertie is militairen onwaardig en wordt bestraft met de kogel! De generaal wil dat aan iedereen duidelijk maken. Anderzijds heeft hij zijn jongens ook nodig, want zonder soldaten kan hij geen oorlog voeren. Blutch en Chesterfield, die de deserteurs moeten opsporen, worden verrast door vijandelijke troepen en kunnen maar één oplossing bedenken om hun hachje te redden... zich even laten doorgaan voor Zuidelijke soldaten om later... te deserteren.

Ziet er mij een goed verhaal uit, hoop dat er meer actie en humor inzit dan in hun vorige
Geplaatst op 05/08/2006 Citeren
Avatar
Jeanke
Geplaatst op 05/08/2006
Crew
Avatar fluiten
7767
Voor een 50ste album had ik tcoh wel iets meer verwacht. Het recept? Men neme een enorm herkenbaar verhaal, wat oude getrouwe optrommelen, mixen en voila, verhaal is af.

neen, meer dan een 4/10 kan ik hier zeker niet aan geven. :(
Geplaatst op 11/09/2006 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 11/09/2006
Crew
Avatar Surya
13260
Tja, deze reeks is al LANG over z'n hoogtepunt heen, dat het een mooi rond nummer is verandert daar niets aan... Nieuw en beter, zeg ik!
Geplaatst op 12/09/2006 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 12/09/2006
Was idd nog wat meer van het zelfde (net zoals de vorige ... aantal albums). Maar wie nu net van die dingen houdt zal aan deze strip toch wel wat leesplezier beleven.

Ik vond het nu ook geen superstrip, daarvoor was het verhaal me toch een beetje te slap, maar echt slecht kan ik hem toch ook niet noemen.

Maar idd, der is ander en veel beter materiaal op de markt.
Geplaatst op 20/09/2006 Citeren
Avatar
Red Alert
Geplaatst op 20/09/2006
Avatar Jeanke
81
Ik heb de strip gelezen en ik moet zeggen er zijn er betere, ergens rond nummer 30 zijn ze de verkeerde weg ingeslagen. Maar ja, je moet weten dat deze reeks geschiedkundig gebaseerd en Cauvin kan niet vanalles uit zijn mouw blijven schudden. Je kan niet zoals in Nr 33 van Asterix een ruimtewezen laten opduiken.
Geplaatst op 25/09/2006 Citeren
Avatar
Jeanke
Geplaatst op 25/09/2006
Avatar chico 2
97
De lol is er inderdaad af en de oorlog mag voor mijn part afgelopen zijn.

Beter stoppen, dan nutteloos uitmelken.
Geplaatst op 25/09/2006 Citeren
Avatar
chico 2
Geplaatst op 25/09/2006
Ik ben nogal een Blauwbloezen-fan. Waar zit volgens jullie het hoogtepunt van deze reeks (betreffende albumnummer) of wat zijn jullie favoriete nummers. Dan ga ik me dat nummer waarschijnlijk eens aanschaffen :-) .
Geplaatst op 20/06/2007 Citeren
Avatar
Bart Wilmsen
Geplaatst op 20/06/2007
Avatar Herbert
1105
Origineel geplaatst door Bart Wilmsen
Ik ben nogal een Blauwbloezen-fan. Waar zit volgens jullie het hoogtepunt van deze reeks (betreffende albumnummer) of wat zijn jullie favoriete nummers. Dan ga ik me dat nummer waarschijnlijk eens aanschaffen :-) .


Op http://www.stripspeciaalzaak.be/Toppers_Blauwbloezen.php vind je een top-49 van alle Blauwbloezen-albums, samengesteld door de fans. Met daarnaast nog heel wat goeie extra's ...

De top 10 van deze top 49 bevat volgens mij inderdaad de beste nummers uit de reeks :)
Geplaatst op 21/06/2007 Citeren
Avatar
Herbert
Geplaatst op 21/06/2007
Veel dank voor deze nuttige link Herbert! :)
Geplaatst op 21/06/2007 Citeren
Avatar
Bart Wilmsen
Geplaatst op 21/06/2007
Avatar Martini
60
Bwa, uitmelken zou ik het niet noemen. Blutch en Chesterfield zouden best eens voor lange tijd terug keren naar fort bow, daar kan je volgens mij nog heel veel mooie verhalen van maken.
Het gaat ook nog eens terug naar de oorsprong ;)
Geplaatst op 05/08/2007 Citeren
Avatar
Martini
Geplaatst op 05/08/2007