Laatst gelezen (vervolg deel 4)

Crew
Avatar $tripofiel
3313
Stuur ze maar eens door dan als je er vind, heb er een paar duizend nog te lezen ... pfff :(
Geplaatst op 15/12/2010 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 15/12/2010
same here (hoewel geen duizenden). Blijkbaar kampen nogal wat mensen met dit probleem.
Geplaatst op 15/12/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 15/12/2010
Avatar Deecee1
1350
Origineel geplaatst door belgianbingo
Tegenwoordig koop ik nog strips, maar ik heb de tijd niet meer om ze te lezen :S Misschien wordt het tijd dat ik daarvoor personeel aanwerf...


God, heb dat ook even gehad, maar heb ze weggestuurd ... de stapel werd alsmaar dikker .... 8)

http://www.surfersvillage.com/gal/pictures/miss-reef-contest-babe-7.jpg
Geplaatst op 15/12/2010 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 15/12/2010
Avatar mi-jah
1743
Deecee, met jouw personeel laat je ze nooit aan lezen toekomen, zeker? :D
Geplaatst op 16/12/2010 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 16/12/2010
Net de 3 deeltjes van Batman: Legends of the Dark knight : Freakout gelezen.

Garth Ennis' visie op "geoorloofd geweld tegen hippies" (die toch allemaal aan de dope zitten en zo zot zijn als een achterdeur volgens hem)
'k moet zeggen, dit is de slechtste Garth Ennis comic die ik tot nu toe gelezen heb. Zelfs het papier niet waard waarop het gedrukt is.
Dan is Cartmans visie vele malen grappiger.
Geplaatst op 18/12/2010 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 18/12/2010
Origineel geplaatst door Deecee1
Origineel geplaatst door belgianbingo
Tegenwoordig koop ik nog strips, maar ik heb de tijd niet meer om ze te lezen :S Misschien wordt het tijd dat ik daarvoor personeel aanwerf...


God, heb dat ook even gehad, maar heb ze weggestuurd ... de stapel werd alsmaar dikker .... 8)

http://www.surfersvillage.com/gal/pictures/miss-reef-contest-babe-7.jpg


(y)
Geplaatst op 18/12/2010 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 18/12/2010
Crew
Avatar Iyo74
6892
Witte Termiet 3: Prachtige reeks. Zeker een sf-reeks die de moeite waard is en alles biedt wat een mens ervan verwacht. Waarom de heren uitgevers het in hun hoofd gehaald hebben om de rug van dit album groen te maken, waar de 2 vorige delen een zwarte rug hadden snap ik evenwel niet. Spijtig, erg spijtig..
Ik meende ergens gelezen te hebben dat de reeks na 3 albums ging afgerond zijn, maar dat blijkt dus geen waar te zijn. Benieuwd wanneer het volgende deel uitkomt...
Geplaatst op 18/12/2010 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 18/12/2010
Crew
Avatar Surya
13237
De Wapens van de Metabaronnen: Meer van 't zelfde, maar dan minder goed. Een van de charmes van de originele Metabaronnen reeks was dat ze zonder daar moeite voor te doen toch tegelijk pulpig en goed was. Dit scenario doet even weinig moeite, maar slaagt er niet in meer dan gewoon pulp te zijn.

Magasin General 6: Dit blijft echt wel sterk!!!
Geplaatst op 20/12/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 20/12/2010
Avatar Deecee1
1350
Wayne Shelton 9 Hare Hoogheid Honesty - De tekeningen en zeker de decors van Christian Denayer zijn af, mooi tekenwerk. Maar eigenlijk werd weinig ophef gemaakt over het feit Jean Van Hamme opnieuw het scenario hiervoor tot zich nam. Maar ik heb de indruk dat hij er zich hier gemakkelijk vanaf heeft gemaakt met een weinig origineel script ... " look-alike van prinses neemt diens plaats in maar geraakt verzeild in onverwacht intrige "... zelf Vandersteen heeft dit eeuwen geleden al geproduceerd in De Speelgoedzaaier ... Maar toch leuk om te lezen onder de warme dekens in uw koud bedje ....

De schaduw van Ezekiël deel 1 en 2 - na 6 albums in deze reeks blijken de tekeningen hier nog steeds heel amateuristisch, er zit geen progressie in de kunsten van Gihef. Scenarist Joël Callède blijkt dan weer een goede verteller en dat compenseert meer dan behoorlijk.

Murena - 8 De wraak van as - schitterend in beeld gebracht zoals verwacht MAAR eigenlijk stokt het verhaal hier wat .... ja, dat het gebrand heeft in Rome en dat Caesar Nero daar meer dan waarschijnlijk voor iets tussen zat, weten we onderhand wel ... maar voor de rest blijven we op onze honger zitten ... ik krijg de indruk dat Dufaux /Delaby hier alleen nog de louter historische toer opgaan ??
Geplaatst op 20/12/2010 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 20/12/2010
Crew
Avatar Surya
13237
Mijn Jaar 1: Morvan doet Taniguchi, getekend door Taniguchi. Helemaal niet slecht!
Geplaatst op 22/12/2010 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/12/2010
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Origineel geplaatst door $tripofiel
Origineel geplaatst door Deecee1
... alleen jammer van de sobere, donkere cover, dit had mijns inziens beter gekund...


Dit was het eerste dat me aansprak om het mee te nemen, die vond ik waaaoowww om het zacht uit te drukken!? 8o

http://i469.photobucket.com/albums/rr59/Stripofiel/Scan018.jpg


inderdaad wat een karakterkop zeg... indrukwekkend


Dit album is niet slecht, geen topper doch, maar een meer dan degelijk verhaal, met degelijke tekeningen.
Geplaatst op 22/12/2010 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 22/12/2010
Avatar Deecee1
1350
Van wat kalmere momenten geprofiteerd om de twee delen van De vloek van de dertig zilverlingen - de voorlopig laatste avonturen van Blake en Mortimer - te lezen. Men moet inderdaad wat tijd uittrekken om die ruim 100 bladzijden door te nemen. Vooral het eerste deel, nog getekend door de overleden René Sterne en daarna afgewerkt door zijn echtgenote, Chantal De Spiegeleer, verloopt nogal stroef. Het tweede deel getekend door de vrij onbekende Antoine Aubin ( tekende vroeger wat kortverhalen voor Disney) leest dan ook wat vlotter, ook de tekeningen zijn van het beste van wat ik tot nog toe gezien heb van de opvolgers van Edgar P. Jacobs.

Het verhaal zelf : heel kort samengevat : Blake en Mortimer gaan op zoek naar de begraafplaats van Judas Iskariot ( de verrader) waar ook de 30 zilverlingen zich zouden bevinden. Een ex-nazi die de identiteit van een Griekse reder heeft aangenomen streeft het zelfde doel na omdat hij vermoedt dat deze zilverlingen hem buitensporige macht zal geven en hem toelaten een nieuw Derde Rijk te stichten. Voor dit alles doet hij dan ook een beroep op, wie anders, dan vijand n°1, Olrik ... .

Een aanrader voor de liefhebbers die tijd zat hebben. ;)


P.S. Blijkbaar is er voor de Franstalige versie een box voorzien, mooi ...

http://img.over-blog.com/600x377/1/30/67/45/Octobre-2010/Nouvelle-image.JPG
Geplaatst op 25/12/2010 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 25/12/2010
Avatar Deecee1
1350
De drie delen van Jason Brice - best een geslaagd drieluik, in dezelfde stijl als Geheimen, De Slang Onder het IJs van dezelfde tekenaar, Milan Jovanovic.
Vooral de macabere sfeer die men ook aantreft in de boeken van Sir Arthur Conan Doyle spreken mij enorm aan.
Geplaatst op 19/01/2011 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 19/01/2011
Avatar spock
3030
Capricorne 15 : New York (Le Lombard * Andreas)
Tekeningen : prachtig ! Vooral de stadsgezichten van New York.
Verhaal : zeer goed, ook.
Bemerkingen : ja. Andreas doet wel heel erg hard zijn best om er iets speciaals in te steken weeral. Soms werkt dat, het experiment om het experiment, soms hangt het mijn keel uit.
Zoals de man die een lettergreep altijd achteraan de zin zet : belalijk. Che.
Of de conversatie onderaan de bladzijden. Dat breekt het ritme van de strip. Jammer.
Maar ik wil nu ook niet te negatief overkomen, ook. Het IS een goeie strip !
Geplaatst op 24/01/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 24/01/2011
Avatar scifiwim
119
OKKO 2 : Echt een hele goeie strip, hetgeen ik na deel 1 niet direct verwacht had. Origineel verhaal, goed uitgewerkt scenario, mooie tekeningen. Fantasy reeks in Japanse setting = verfrissend. Graag meer van dat.

De hemel boven Brussel 1 : Lijkt me niet slecht, maar gaat het in deel 2 moeten waarmaken.
Geplaatst op 24/01/2011 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 24/01/2011
De Aankomst: wondermooie strip over immigratie. Achteraf gezien vééél te lang gewacht om dit pareltje in huis te halen.
Geplaatst op 24/01/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 24/01/2011
Avatar Deecee1
1350
Afgelopen weekend de drie beschikbare delen van Machtsspel gelezen en ik blijf met gemengde gevoelens zitten ....

De tekeningen van Léo Pilipovic zijn in één woord schitterend, zowel zijn toestellen ( vliegtuigen, boten, auto's ...) als personages, actiescènes en decors zijn zeer verzorgd en mooi uitgetekend.
Maar ik heb meer moeite met het scenario van Jean-Pierre Pécau die fictie met realiteit vermengt maar ... daar zit hem juist de moeilijkheid dat dit niet steeds duidelijk is.
Het verhaal situeert zich in 1945, WO II is voorbij ... en toch maar weer niet ... een deeltje Nazi Duitsland vecht nog verder tegen de Russen in de voorsteden van Berlijn met steun van ... Frankrijk en Groot-Brittanië ?(... dit is de tijdsgeest ... in het verhaal zelf komt dit niet aan bod, wel de machtsstrijd tussen de verschillende grote naties om toegang te krijgen tot de Poort der ... oneindigheid ?? Goden ??? ... in het noorden van Groenland ... dit doorspekt met UFO's ? Jetvliegtuigen ( in '45) ? Wolfkrijgers ? en zelf een Comicheld ?? ...
Waar Pécau in zijn andere ( nieuwe) reeks UUR U wel duidelijk van pure fictie uitgaat maakt hij er hier een potje van.
Enfin, wellicht koop ik nog het 4de deel ... we zien wel.

http://www.boek.be/sites/default/files/imagecache/boek_detail/sites/all/data/9789058855299.jpg
Geplaatst op 24/01/2011 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 24/01/2011
Avatar the pope
1908
Origineel geplaatst door belgianbingo
De Aankomst: wondermooie strip over immigratie. Achteraf gezien vééél te lang gewacht om dit pareltje in huis te halen.

wat mij betreft een klassiekertje
Geplaatst op 24/01/2011 Citeren
Avatar
the pope
Geplaatst op 24/01/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Monster 15: Ik nader het einde van de reeks :) 't Blijft goed!
Geplaatst op 29/01/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 29/01/2011
Liar Game 1: Een niet zo denderend begin van een waarschijnlijk groots epos. Het verhaal was een beetje voorspelbaar door de hoeveelheid informatie die je al op voorhand krijgt, en door het niet zo geloofwaardig hoofdkarakter van deze nieuwe reeks. Maar toch de moeite waard om te proberen.

Namibia 2: Indien de spanning en intrige zo voorgaat wordt dit beter dan Kenia.
Geplaatst op 30/01/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 30/01/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Liar Game 1: Een niet zo denderend begin van een waarschijnlijk groots epos. Het verhaal was een beetje voorspelbaar door de hoeveelheid informatie die je al op voorhand krijgt, en door het niet zo geloofwaardig hoofdkarakter van deze nieuwe reeks. Maar toch de moeite waard om te proberen.

Ik zal 'm zeker eens ter hand nemen!

Origineel geplaatst door Royale de luxe
Namibia 2: Indien de spanning en intrige zo voorgaat wordt dit beter dan Kenia.

Tja, wat mij betreft is dat ook niet zo moeilijk :)
Geplaatst op 30/01/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 30/01/2011
Verzwelg me: Een schizofreen verhaal deze Eisner award winnaar uit 2009. Goed gebracht verhaal over 2 "schizofrenen" Ruth en Perry. Tot op het einde verassend.

Major Arcanum: Als deze er niet komt in SC, HINT HINT, dan koop ik deze reeks NIET verder. Veel te duur voor het verhaal dat gebracht wordt.

Nico 2: Degelijk vervolg van Berther en Duval op het iets zwakkere eerste deel. James bond uit de jaren '60/'70 heeft evenveel spanning, megalomanie en mooie mensen.
Geplaatst op 30/01/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 30/01/2011
Avatar scifiwim
119
Major Arcanum: Als deze er niet komt in SC, HINT HINT, dan koop ik deze reeks NIET verder. Veel te duur voor het verhaal dat gebracht wordt.


Spijtig! De spookbaron vond ik destijds wel goed.

9 Tijgers : Leest vlot weg, oogt ook heel mooi, maar het verhaal is wat slapjes, te rechtlijnig.
Geplaatst op 31/01/2011 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 31/01/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Origineel geplaatst door scifiwim
Major Arcanum: Als deze er niet komt in SC, HINT HINT, dan koop ik deze reeks NIET verder. Veel te duur voor het verhaal dat gebracht wordt.


Spijtig! De spookbaron vond ik destijds wel goed.


Ja, maar niet "HC dure uitgave goed"
Geplaatst op 31/01/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 31/01/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Cycloop 4: degelijke afsluiter, maar deze reeks had net een tikje meer verdiend.
Geplaatst op 06/02/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 06/02/2011
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door scifiwim
Major Arcanum: Als deze er niet komt in SC, HINT HINT, dan koop ik deze reeks NIET verder. Veel te duur voor het verhaal dat gebracht wordt.


Spijtig! De spookbaron vond ik destijds wel goed.


Ja, maar niet "HC dure uitgave goed"


Haha... nou stop dan maar met deze serie. De dag dat Silvester structureel ook goedkopere SC uitgaven (een paar uitzonderingen daargelaten) gaat uitbrengen gaat echt niet komen vrees ik..
Geplaatst op 08/02/2011 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 08/02/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door Rutger
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door scifiwim
Major Arcanum: Als deze er niet komt in SC, HINT HINT, dan koop ik deze reeks NIET verder. Veel te duur voor het verhaal dat gebracht wordt.


Spijtig! De spookbaron vond ik destijds wel goed.


Ja, maar niet "HC dure uitgave goed"


Haha... nou stop dan maar met deze serie. De dag dat Silvester structureel ook goedkopere SC uitgaven (een paar uitzonderingen daargelaten) gaat uitbrengen gaat echt niet komen vrees ik..

Maar er is hoop! Tijdens de laatste 3 maanden heb je namelijk ook DIT ITEM op 't forum gemist... ;)
Geplaatst op 09/02/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 09/02/2011
Origineel geplaatst door lagaffe
mijn stapel "nog niet gelezen" wat proberen weg te werken en heb voor het eerst albums van soda gelezen,ik kende de reeks van naam en heb me overhaalt om er 2 van te kopen die ik tegenkwam,en ik moet zeggen,normaal mijn genre niet maar ik heb ze wel graag gelezen,ik denk dat ik nog ga uitkijken voor ze verder te kopen als ik er tegenkom :))
zijn sarcastische humor en uitspraken bevallen me wel lol
(nr 4:god stierf vanavond en nr 11 gebeden en ballistieken btw)


Soda is best leuk. Het is deze reeks die mijn stripliefhebberij op waakvlam heeft gehouden tijdens mijn tienerjaren.
Geplaatst op 13/02/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 13/02/2011
Knal reeks, spijtig dat beide heren hun passies niet echt meer kunnen afstemmen op elkaar... daar had ik er nog graag 20 van gelezen.
Geplaatst op 13/02/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 13/02/2011
Origineel geplaatst door belgianbingo
Origineel geplaatst door lagaffe
mijn stapel "nog niet gelezen" wat proberen weg te werken en heb voor het eerst albums van soda gelezen,ik kende de reeks van naam en heb me overhaalt om er 2 van te kopen die ik tegenkwam,en ik moet zeggen,normaal mijn genre niet maar ik heb ze wel graag gelezen,ik denk dat ik nog ga uitkijken voor ze verder te kopen als ik er tegenkom :))
zijn sarcastische humor en uitspraken bevallen me wel lol
(nr 4:god stierf vanavond en nr 11 gebeden en ballistieken btw)


Soda is best leuk. Het is deze reeks die mijn stripliefhebberij op waakvlam heeft gehouden tijdens mijn tienerjaren.


De eerste 9 zijn gewoonweg steengoed. Daarna verwatert het wat, maar dat is met elke reeks zo.
Geplaatst op 13/02/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 13/02/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Monster eindelijk uitgelezen. Velen vonden de ontknoping wat zwak, ik vond ze best goed. Ik was niet uit mijn sokken geblazen, maar toch.
Geplaatst op 25/02/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/02/2011
Crew
Avatar woelfie
4069
Origineel geplaatst door Surya
Monster eindelijk uitgelezen. Velen vonden de ontknoping wat zwak, ik vond ze best goed. Ik was niet uit mijn sokken geblazen, maar toch.

Velen? De meeste die ik ken waren toch positief. Toegegeven, je blijft met een aantal vragen zitten, maar het blijft wel echt goed.
Geplaatst op 25/02/2011 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 25/02/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Voor mij had de reeks echter iets korter gemogen, sommige neven plots bleken uiteindelijk overbodig en af en toe kreeg ik toch wel een deja-vu gevoel bij alweer een nieuw personage of neven plot. Maar een sterke reeks, dat staat vast!
Geplaatst op 25/02/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 25/02/2011
De opgebouwde spanning naar het laatste album is indrukwekkend. De ontknoping opzich ook maar is te zwak naargelang de spanning die wordt opgebouwd.
Geplaatst op 25/02/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 25/02/2011
Origineel geplaatst door Royale de luxe
De opgebouwde spanning naar het laatste album is indrukwekkend. De ontknoping opzich ook maar is te zwak naargelang de spanning die wordt opgebouwd.


Zijn er eigenlijk reeksen met een spanningsboog, die op het einde echt een kaboem van een finale geeft?

Hard tegen hard is de enige die me nu te binnenschiet, die een beetje in die buit kwam.

En oja, Zoo natuurlijk. Zeer sterk derde deel.
Geplaatst op 25/02/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 25/02/2011
Origineel geplaatst door belgianbingo
[quote]Origineel geplaatst door Royale de luxe

En oja, Zoo natuurlijk. Zeer sterk derde deel.


Blijkbaar toch niet het einde, want er zou een vierde deel komen
Geplaatst op 25/02/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 25/02/2011
Origineel geplaatst door belgianbingo
Origineel geplaatst door Royale de luxe
De opgebouwde spanning naar het laatste album is indrukwekkend. De ontknoping opzich ook maar is te zwak naargelang de spanning die wordt opgebouwd.


Zijn er eigenlijk reeksen met een spanningsboog, die op het einde echt een kaboem van een finale geeft?



Er zijn er een paar van J. Micheal Straczynski, onder andere Supreme Power en Rising Stars.
Geplaatst op 25/02/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 25/02/2011
Avatar Jean-Paul
384
Origineel geplaatst door Royale de luxe
De opgebouwde spanning naar het laatste album is indrukwekkend. De ontknoping opzich ook maar is te zwak naargelang de spanning die wordt opgebouwd.


Eens.

Ik vraag me ook wel eens af of het na een zo lange opbouw überhaupt nog mogelijk is om een eind te verzinnen dat alle verwachtingen waarmaakt. Kan me voorstellen dat iets wat een mooie afsluiting was geweest na zes albums na achttien stuks toch wat teleurstelt. Heb dat gevoel ook wel bij tv-series waar het hoofdverhaal dat op een ontknoping wacht zich uitstrekt over meerdere seizoenen, en bij lange boekenreeksen. (Met Stephen King's The Dark Tower als ergste voorbeeld; had na het eind van het - op zich niet slechte - zevende deel zin om de hele serie gelijk bij het oud papier te zetten. Maar goed, die specifieke twist was ook na drie boeken al een enorme afknapper geweest...)
Geplaatst op 26/02/2011 Citeren
Avatar
Jean-Paul
Geplaatst op 26/02/2011
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Er zijn er een paar van J. Micheal Straczynski, onder andere Supreme Power en Rising Stars.


Wat ik me dan wel afvraag is, hoe realistisch zijn deze? Bij Monster blijft het altijd over dezelfde persoon gaan zonder superpowers, rare ninjutsu (Naruto), of andere soms bij de haren getrokken mogelijkheden van de karakters. Je kan een verhaal inderdaad zo laten evolueren (Naruto als voorbeeld) dat het van het enen spannend moment naar het andere gaat omdat de personages blijven groeien in mogelijkheden en het verhaal ook zo opgebouwd is van de basis.


Ik had zowel hetzelfde gevoel bij PLUTO als bij Monster op het einde.
Spoiler*
Je verwacht op het laatste een zo formidabele, met mogelijkheden uitgebouwde astroboy, dat het daar tekort komt. De vijand kan de beste verslaan maar het hoofdpersonage blijft daartegen dezelfde (min of meer)

En dat maakt het een beetje een teleurstelling op het einde, desondanks heb ik wel genoten van de reeks en zou ik ze iedereen zeker aanraden.
Geplaatst op 26/02/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 26/02/2011
Van bij Glénat, in een bundel aanbieding van deel 1 & 2 in HC, aan de democratische prijs van 14.50€, het zeer aangename "Zilveren maan boven providence" gelezen.

Knap verhaal over God, duivels, indianen en de tempeliers in een western stadje van de VS.
Geplaatst op 03/03/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 03/03/2011
Avatar kaeten
356
Afsluitend deel vond ik ook minder dan het tweede (de afsluiter dus).
Blijkbaar is het niet zo moeilijk om op te bouwen, de afwerking blijft moeilijk.
Van providence ... dus.
Geplaatst op 03/03/2011 Citeren
Avatar
kaeten
Geplaatst op 03/03/2011
Wegens ziekteverlof wat tijd om te lezen:

Lord of burger 1:
wreed mee geamuseerd! een onverwachte meevaller, ook al had ik de recensie ervan gelezen.

Prophet 1:
Redelijk goed. Je blijft wel nog met een berg vragen zitten na dit eerste deel.

Nelson Lobster 1, 2 en 3:
Doordeweeks, had meer verwacht van Corbeyran. Een op klassieke leest geschoolde avonturenstrip met een vleugje Baron Von Münchhausen, maar de tekeniingen stoorden me zodanig dat ik niet ten volle van het verhaal genoten heb. Spijtig.
Geplaatst op 04/03/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/03/2011
Op zoek naar Peter Pan: Knap verhaal, meeslepend en dromerig.
Geplaatst op 04/03/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 04/03/2011
Requiem, de vampierridder 1: écht wel over the top, zowel qua thematiek als qua tekeningen

De glazen degens 1: best goed, knappe tekeningen, mooi uitgedachte wereld

Sherlock Holmes - de vampiers van Londen 1: klassieke tekeningen, goed scenario

Ketens van vuur 1 en 2: na deel 1 gelezen te hebben, twijfelde ik of ik aan deel 2 zou beginnen. Deel 2 bood een klein beetje beterschap, maar toch twijfel ik of ik de rest van de reeks nog zou lezen.
Geplaatst op 04/03/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 04/03/2011
Avatar Jean-Paul
384
Magasin General 6: Ernest Latulippe. Weer een goed deel in een briljante reeks.

Fun home. Autobiografisch verhaal over een vader-dochterrelatie. Iets te literair/navelstaarderig voor mij, maar op zich mooi als dit soort verhalen helpen om het idee te laten post vatten dat strips niet alleen maar kinderlijke avonturen zijn.

Piero. Ik vind ze wel bijzonder, die Baudoin-boekjes van Oog & Blik. Mooi dat er nog zoveel bij De Slegte liggen die ik nog niet heb gelezen...

Sjef van Oekel: Ik word niet goed. Over het algemeen kan ik hier wel om grijnzen, maar soms - met name richting het eind - zijn het niet meer dan heel flauwe verstripte moppen. Weet nog niet zeker of ik de tweede bundel ook ga kopen.
Geplaatst op 05/03/2011 Citeren
Avatar
Jean-Paul
Geplaatst op 05/03/2011
Borgia, deze strip heeft me echt wel geboeid, is het omdat ik met mijn partner heel de reeks van The Tudors aan het zien ben of gewoon omdat deze strip grappig en goed gemaakt is, voor mij alvast een echte aanrader !
Geplaatst op 09/03/2011 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 09/03/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Veerman tussen de sterren.
Lang niet slechte SF-reeks met enkele originele vondsten. Nu maar hopen dat het derde deel nog wordt uitgegeven...
Geplaatst op 09/03/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 09/03/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Don't count on it :(
Geplaatst op 09/03/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/03/2011
inderdaad, je zal naar het 3de deel in het frans moeten zoeken. Dat is wel verschenen.
Geplaatst op 09/03/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 09/03/2011
Misschien zijn ze het gewoon vergeten, want het Franse laatste deel heeft ook 5 jaar op zich laten wachten. (Maar dat is ook alweer 3 jaar geleden)
Geplaatst op 10/03/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 10/03/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Origineel geplaatst door Surya
Don't count on it :(

Hoe ze tegenwoordig nieuwe reeksen aan €20 't stuk (en meer) willen slijten, weet ik niet hoor op die manier. Wie wil nu zoveel geld uitgeven zonder dat je er zeker van bent dat een reeks ook volledig wordt vertaald en uitgegeven. Gelukkig heb ik deze 2 SC's voor een prikje op de kop kunnen tikken.
Geplaatst op 10/03/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 10/03/2011
Wie wil nu zoveel geld uitgeven zonder dat je er zeker van bent dat een reeks ook volledig wordt vertaald en uitgegeven.


True spoken. De eerste box is de Kobijn box, en daarover gaat deze niet opnieuw beginnen. :(
Geplaatst op 11/03/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 11/03/2011
De legende van de scharlaken wolken 1: knap getekende fantasy

De lemen troon 1 en 2: zo af en toe lees je eens een goeie historische strip, en dit is er een van. Oog voor de oorlog, maar ook voor het politieke gekonkelfoes. Goeie strip!

Luxley 1 en 2. Ik weet nog niet goed wat hiervan te denken, daarom: geen commentaar (wat op zich al een commentaar is eigenlijk, maar kom)

Final incal 1: Heu, 't is jodorowsky

Het geheim van de traction 22: een heldin die moet opboksen tegen de mannelijke vooroordelen van de jaren 50. Tot daar toe zou ik zeggen: great, een vrouwvriendelijke strip. Maar om ze dan daarna te laten douchen met de deur open terwijl er twee mannen in de kamer ernaast staan en ze zo veel mogelijk sexy poses te onderwerpen? Giraud heeft toch wel een beter eerbetoon aan de traction avant gecreëerd.

Grand Prix 1: niet slecht, maar ook weer niet supergoed.
Geplaatst op 13/03/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 13/03/2011
De vertaalde delen van Makabi gelezen: aardige reeks, maar niet aanbevelenswaardig. Ben wel benieuwd of het vijfde deel, dat binnenkort uitkomt in het Frans, nog steeds zal worden vertaald naar het Nederlands, want in het Frans zit de reeks nu bij een andere uitgeverij?
Geplaatst op 13/03/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 13/03/2011
X van Charles Burns.
Niet helemaal overtuigd. Burns moet het hebben van zijn sfeerschepping, maar in dit album is hij daar te weinig in geslaagd. Bovendien vind ik zijn zwart-wittekeningen beter dan dit (fletse) ingekleurde album. Ik heb de indruk dat hij zijn eerbetoon aan Hergé ook in de kleuren wilde voorttrekken, maar naar hedendaagse normen kon die toch wel beter. Maar misschien vergelijk ik deze strip te veel met Black Hole?
Geplaatst op 13/03/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 13/03/2011
Aan het lezen: Spirit of the sun 1, over een door aardbevingen geteisterd Japan, dat zelfs helemaal uiteen gereten wordt door onder andere een krachtige aardbeving van... 8.9 op de schaal van Richter, met torenhoge tsunami's tot gevolg, en draaikolken die boten de dieperik insleuren ...
Alleen de kernramp ontbreekt...
Geplaatst op 16/03/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 16/03/2011
Avatar Deecee1
1350
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Aan het lezen: Spirit of the sun 1, over een door aardbevingen geteisterd Japan, dat zelfs helemaal uiteen gereten wordt door onder andere een krachtige aardbeving van... 8.9 op de schaal van Richter, met torenhoge tsunami's tot gevolg, en draaikolken die boten de dieperik insleuren ...
Alleen de kernramp ontbreekt...


Pfftt ... wat een fantasie sommige toch al niet hebben ... 8).
Geplaatst op 16/03/2011 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 16/03/2011
Avatar Deecee1
1350
Bwaf ... de eerste treffer van dit jaar .... Casus - Soul Man - de titel zegt het al .... this is soul ... man. Mooi getekend door Denys maar vooral een heel goed scenario dat boeit door David Chauvel

http://www.stripspeciaalzaak.be/beelden/01-06-2011_Besprekingen/Casus3.jpg
Geplaatst op 17/03/2011 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 17/03/2011
Crew
Avatar cuppenh
1520
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Aan het lezen: Spirit of the sun 1, over een door aardbevingen geteisterd Japan, dat zelfs helemaal uiteen gereten wordt door onder andere een krachtige aardbeving van... 8.9 op de schaal van Richter, met torenhoge tsunami's tot gevolg, en draaikolken die boten de dieperik insleuren ...
Alleen de kernramp ontbreekt...

8o
Je kan ook niet álles in één deel behandelen, de kernramp zal wel in deel 2 gebeuren :P
Geplaatst op 17/03/2011 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 17/03/2011
Avatar spock
3030
Jeremiah 30 : Mister Fiftyfifty (Dupuis * Hermann)
Zo goed als ik de vorige vond, zo slecht vind ik deze.
Saai. Geen verhaal (en hetgeen er is hangt met ogen en haken aaneen). Afgrijselijke dialogen. En de tekeningen zijn maar een schim van wat ze vroeger waren.
Geplaatst op 21/03/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 21/03/2011
Crew
Avatar T.I.A
3660
Kick-Ass:

Leuk boekje moet ik zeggen, het idee dat iemand echt een pakje aandoet en de misdaad bestrijd... zot gewoon

Over de daken springen was er net iets teveel aan zodoende hij terug naar beneden ging met de ... trap :D
Geplaatst op 21/03/2011 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 21/03/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Na Travis en Carmen mc Callum nu ook Cryozone herlezen. Leuk. Alleen jammer dat de inkleuring van deel 2, vooral in de eerste platen, niet zo mooi is.
Geplaatst op 22/03/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 22/03/2011
Avatar Deecee1
1350
Gisterenavond in mijn warme bedje de laatste Leo gelezen, Overlevenden ... hij blijft mij toch steeds weer verrassen, ook dit vind ik een sterk verhaal : " ruimtekollonisatie draait op ramp uit, enkel een shuttle met 12 overlevenden slaagt erin een bewoonbare planeet te bereiken .... en dan ...." .
De onzekerheid, het onbekende, de angst gaat er zo vanuit ... Een eenvoudig gegeven, maar met o zo veel mogelijkheden .... en zoveel gevaren .... . Knap, zelfs 's mans houterige tekenstijl vind ik steeds maar leuker worden .... SNEL deel 2. :)
Geplaatst op 22/03/2011 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 22/03/2011