Laatst gelezen (vervolg deel 4)

Crew
Avatar fluiten
7775
Veel post ik hier niet, maar het volgende moet me toch even van het hart: Bruxman heeft bij mij persoonlijk 24 verslagen als slechtste strip ooit.

Wat een miskleun is me dat, zeg. En daar op de Wilrijkse beurs zo een trammelant rond maken... . :rolleyes:
Geplaatst op 23/03/2011 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 23/03/2011
Origineel geplaatst door Surya
Na Travis en Carmen mc Callum nu ook Cryozone herlezen. Leuk. Alleen jammer dat de inkleuring van deel 2, vooral in de eerste platen, niet zo mooi is.


Die moet ik eens toevoegen aan mijn wanted list...
Geplaatst op 23/03/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 23/03/2011
Crew
Avatar Project_Z
1156
Gisteren gelezen :
Daytripper
in één woord : geweldig !
Geplaatst op 23/03/2011 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 23/03/2011
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door Project_Z
Gisteren gelezen :
Daytripper
in één woord : geweldig !


Staat al in de kast maar nog niet aan toegekomen... Zal 'm bovenop de stapel leggen!

Zucht... weer tijd voor een lange break. 200+ leesachterstand.
Geplaatst op 24/03/2011 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 24/03/2011
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Van bij Glénat, in een bundel aanbieding van deel 1 & 2 in HC, aan de democratische prijs van 14.50€, het zeer aangename "Zilveren maan boven providence" gelezen.

Knap verhaal over God, duivels, indianen en de tempeliers in een western stadje van de VS.


Verhaal was al ok... maar ik vind de tekeningen simpelweg fantastisch!
Geplaatst op 24/03/2011 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 24/03/2011
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Rutger
Origineel geplaatst door Project_Z
Gisteren gelezen :
Daytripper
in één woord : geweldig !


Staat al in de kast maar nog niet aan toegekomen... Zal 'm bovenop de stapel leggen!

Zucht... weer tijd voor een lange break. 200+ leesachterstand.


200+ 8o

Mijn leesachterstand is : 4 tpb's van The X-men, + de nieuwe trades die ik dit weekend zal kopen. ;)

Mijn kijkachterstand : 4 seizoenen Star Trek Enterprise, en een hoop films, maar daar kom ik niet aan toe tot ik een nieuw videotheek gekozen heb.
Geplaatst op 24/03/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 24/03/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Ik zit momenteel rond de 30 met mijn leesachterstand. Ik hou het momenteel daar, om wat dingen te herlezen.
Geplaatst op 24/03/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 24/03/2011
Storm 26: Bof, gelukkig is deze strip beter dan de vorige, maar die was dan ook slecht. heel matig deel.

Jerome bloks 22: blijft goed.

Overlevenden: weer meer van hetzelfde, de fans zullen het leuk vinden en de tegenstanders van Léo kunnen ook weer dezelfde commentaar geven.
Geplaatst op 27/03/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 27/03/2011
Preacher INT 1 - 2 - 3. Man hier wordt een "goddamn" loopje genomen met alles wat god inhoudt! kwaliteits volle moderne western en andere mutherf*cking shit van de bovenste plank.


http://www.bamkapow.com/bk_images/2009/05/30/preacher-comic.jpg
Geplaatst op 27/03/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 27/03/2011
Crew
Avatar Veter
7823
Ja, hier geniet ik ook van! :)
Geplaatst op 27/03/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 27/03/2011
Yep, perfecte strip als je het mij vraagt

:D
Geplaatst op 27/03/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 27/03/2011
Avatar spock
3030
*knikt instemmend*

8)
Geplaatst op 28/03/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 28/03/2011
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Preacher INT 1 - 2 - 3. Man hier wordt een "goddamn" loopje genomen met alles wat god inhoudt!


Damn... dat had ik eerder moeten weten. zo te horen past dat wel in mijn straatje.

Ben de laatste jaren behoorlijk de comics hoek ingedoken maar heb deze serie voor één of andere reden tot nu toe links laten liggen...
Geplaatst op 28/03/2011 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 28/03/2011
Origineel geplaatst door Rutger
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Preacher INT 1 - 2 - 3. Man hier wordt een "goddamn" loopje genomen met alles wat god inhoudt!


Damn... dat had ik eerder moeten weten. zo te horen past dat wel in mijn straatje.


Wie had dat kunnen denken met die avatar? :)

Origineel geplaatst door Rutger
Ben de laatste jaren behoorlijk de comics hoek ingedoken maar heb deze serie voor één of andere reden tot nu toe links laten liggen...


2
Geplaatst op 28/03/2011 Citeren
Avatar
belgianbingo
Geplaatst op 28/03/2011
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door belgianbingo
Origineel geplaatst door Rutger
[quote]Origineel geplaatst door Royale de luxe
Preacher INT 1 - 2 - 3. Man hier wordt een "goddamn" loopje genomen met alles wat god inhoudt!


Damn... dat had ik eerder moeten weten. zo te horen past dat wel in mijn straatje.

Wie had dat kunnen denken met die avatar? :)


Haha.... is inderdaad een behoorlijke 'give-away'!
Geplaatst op 28/03/2011 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 28/03/2011
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Storm 26: Bof, gelukkig is deze strip beter dan de vorige, maar die was dan ook slecht. heel matig deel.


Matig is een understatement... ik ben fan van de reeks maar het gaat alleen maar bergaf qua verhaal. En laat het niet de mooie tekeningen zijn die zijn toch van het zelfde niveau bijna als Don Lawrence... er is alleen nog wat werk aan de gezichten van ons Trio.
Geplaatst op 02/04/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 02/04/2011
Avatar Deecee1
1350
Gisterenavond Marie der draken 1. Armance gelezen .... Tja, al bij al beetje vreemde strip. De tekeningen van Thierry Démarez zijn best okee. Het verhaal zelf doet me wat twijfelen ... tussen fantastisch ... en de zoveelste bulshitt over drakenmonsters en fantasynonsens ... mij spreekt het meest de realistische scenes aan. Voorlopig knik ik nog instemmend ... afwachten wat het vervolg biedt.
Geplaatst op 05/04/2011 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 05/04/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Endelijk Asterix en het geheime wapen gelezen. De slechtste strip op deze site zijnde moest ik dat wel eens doen. En inderdaad, deze strip is gruwelijk. 't Verhaal is gewoon te dom voor woorden, maar 't is nog slecht geschreven op de koop toe. Bovendien duurt het verhaal niet lang genoeg, dus heeft de auteur er maar snel een extra plot bij bedacht, dat echt totaal overbodig is (nog overbodiger dan de rest van 't verhaal) en er echt met de haren bijgesleurd is. Slecht, slecht, slecht!
Geplaatst op 05/04/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 05/04/2011
Airborne 44: meer dan behoorlijk verhaal over WO II. Het lezen meer dan waard.

Atalante 1-3: amusant, best te pruimen, maar voor mij ook niet meer dan dat. Leuk idee om de argonauten te gebruiken, rond zo'n mythische bemanning kan je wel goeie verhalen bedenken.

Gunnm last order 1: beter dan gevreesd (voortzettingen van reeksen hebben de neiging om in elkaar te zakken). Heb me alvast de volgende twee delen aangeschaft.

Adventures in Cult city: wat té over-the-top naar mijn smaak. 15 jaar geleden zou ik dit zeker goed gevonden hebben, maar nu toch iets minder.

Wat wij moeten weten 1: ik hou mijn oordeel voor mij tot deel 2.

En tot slot:
Bakelandt 1 en 2: om eerlijk te zijn vond ik deze beter dan ik gedacht had. Het is dan ook meer dan 20 jaar geleden dat ik ze gelezen had. Misschien had ik me ze slechter voorgesteld dan gedacht, of misschien is deze positieve toon eigenlijk geïnduceerd door misplaatste nostalgie...
Geplaatst op 11/04/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 11/04/2011
Crew
Avatar beus
1554
de eerste Bakelandts vond ik ook echt goed, maar later is het een beetje veel van hetzelfde en zijn het plots albums van dertig pagina's, zo kan je geen deftig verhaal meer vertellen natuurlijk
Geplaatst op 12/04/2011 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 12/04/2011
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door Chris Van de Meerssche
Airborne 44: meer dan behoorlijk verhaal over WO II. Het lezen meer dan waard.


Vond ik ook echt fantastisch dit tweeluik! Zie erg uit naar de opvolger over de landing in Normandie... Wederom in twee delen en verschijnt volgens mij nog dit jaar in één keer net als bij Airborne 44.
Geplaatst op 12/04/2011 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 12/04/2011
Crew
Avatar T.I.A
3660
Demo INT 2

Terug een schitterend werkje van een van mijn lievelingsschrijvers Brian Wood, het drukpapier is een grote vooruitgang en hoort bij dit kleine meesterwerk. Ik ben aangenaam verrast door de mooie tekeningen van Becky Cloonan voor mij is nog steeds Brian Wood & Ryan Kelly de perfecte match maar dit duo komt toch aardig in de buurt!

Een echte aanrader!
Geplaatst op 13/04/2011 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 13/04/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Origineel geplaatst door T.I.A
Demo INT 2

Terug een schitterend werkje van een van mijn lievelingsschrijvers Brian Wood, het drukpapier is een grote vooruitgang en hoort bij dit kleine meesterwerk. Ik ben aangenaam verrast door de mooie tekeningen van Becky Cloonan voor mij is nog steeds Brian Wood & Ryan Kelly de perfecte match maar dit duo komt toch aardig in de buurt!

Een echte aanrader!

Komt daar ook een moeie HC van, zoals van de eerste Demo?
Geplaatst op 14/04/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/04/2011
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door T.I.A
Demo INT 2

Terug een schitterend werkje van een van mijn lievelingsschrijvers Brian Wood, het drukpapier is een grote vooruitgang en hoort bij dit kleine meesterwerk. Ik ben aangenaam verrast door de mooie tekeningen van Becky Cloonan voor mij is nog steeds Brian Wood & Ryan Kelly de perfecte match maar dit duo komt toch aardig in de buurt!

Een echte aanrader!

Komt daar ook een moeie HC van, zoals van de eerste Demo?


Voor zover ik weet, is er van Demo geen HC verschenen.
Ik heb de AiT/Planet Lar bundel (die ik mooier vind dat Vertigo's herdruk) en dat is een SC. De herdruk van Vertigo was ook SC.

Verwar je niet met die andere reeks van Wood, Local ?
Geplaatst op 14/04/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 14/04/2011
Crew
Avatar T.I.A
3660
Geen HC enkel trades, de 'eerste' trade bevat twaalf short stories en zoals Spock al aangaf uitgegeven door AiT/Planet Lar en de herdruk van Vertigo op gazettepapier.
De 'tweede' trade bevat zes short stories en beduidend op papier van veel betere kwaliteit.

Ik vind het beter getekend dan de eerste trade en komt aardig in de buurt van Local vandaar de vergelijking tss de duo's.

Beide trades kan je los lezen van elkaar.
Geplaatst op 14/04/2011 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 14/04/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Ik verwarde uiteraard met Local :rolleyes:
Geplaatst op 14/04/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/04/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Storm 26: De muiters van Anker
Dunne verhaallijn, wel schitterend tekenwerk.

Pluto 1
Schitterende start van deze reeks. ik kijk uit naar het verschijnen van deel 2 (en de rest). Héél herkenbare tekenstijl van de manga-auteur Urasawa, dat wel, maar boeiend verhaal. Ook hoe de overgang gebeurt van de gekleurde pagina's inhet begin naar de z/w-bladzijden is knap. Een aanrader.
Geplaatst op 20/04/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 20/04/2011
Net deel 7 van Pluto gelezen (in het Frans) De ontknoping mag nu wel komen vind ik. Maar dat is pas voor juli blijkbaar. AArgh!
Geplaatst op 20/04/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 20/04/2011
Ik kan je de engelse anders wel een lenen!
Geplaatst op 20/04/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 20/04/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Overlevenden (van Leo)
Weer een aantrekkelijk verhaal van Leo. De tekenstijl is naar gewoonte (iewat houterig) en het verhaal start bliksemsnel. Dat belooft...
Geplaatst op 25/04/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 25/04/2011
Crew
Avatar T.I.A
3660
Origineel geplaatst door Surya
Origineel geplaatst door T.I.A
Demo INT 2

Terug een schitterend werkje van een van mijn lievelingsschrijvers Brian Wood, het drukpapier is een grote vooruitgang en hoort bij dit kleine meesterwerk. Ik ben aangenaam verrast door de mooie tekeningen van Becky Cloonan voor mij is nog steeds Brian Wood & Ryan Kelly de perfecte match maar dit duo komt toch aardig in de buurt!

Een echte aanrader!

Komt daar ook een moeie HC van, zoals van de eerste Demo?



ff inpikken, na een trade is het hoogst onwaarschijnlijk dat er nog een Hc komt, tenzij er een absolute editie of iets dergelijks in de maak is voor beide mini series ;)
Geplaatst op 29/04/2011 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 29/04/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Polina van Vivès.
Over dit album is al heel wat geschreven dat ik enkel maar kan beamen. Dit is alweer een prachtig uitgewerkt verhaal. Het niveau van De smaak van Chloor of In mijn ogen wordt niet gehaald, wat niet wegneemt dat dit een must-have is! Ook een volgend album van deze auteur wordt zeker aangeschaft!
Geplaatst op 30/04/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 30/04/2011
Crew
Avatar beus
1554
net de nieuwe worpen van medusa gelezen

reign en milan k, in alle twee is er veel actie, maar ze smaken naar meer, vooral milan k vind ik een aanrader
Geplaatst op 01/05/2011 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 01/05/2011
Avatar Deecee1
1350
Milan K. 1 Overleven tot elke prijs. - WAW, wat een binnenkomer ....
Eerst stond ik nogal sceptisch, de reekstitel, Milan K. vond ik maar niks, ook de cover van het boek vind ik niet meteen iets dat je raakt ... maar dat zijn dan ook de enige minpunten, wat mij betreft ... ik zou durven stellen, een new Largo Winch is born, want dit doet me toch wel wat denken aan deze reeks.
Bij Largo Winch zelf zit de mot er wat in, zowel wat de tekeningen betreft ( sedert het tweeluik, " Venetië zien ... en sterven" gaat dit er niet op vooruit) als wat frisse inspiratie voor scenario's betreft is het vet van de soep.
Milan K. is echter een mooi alternatief. Tekenaar Corentin, mij volslagen onbekend levert voortreffelijk werk af en het verhaal zelf kluistert je ook meteen vast aan het verhaal. Het is nu wachten op de bevestiging in een tweede deel.

Het Maagdenbos 1. De Bijl. - als ik zou zeggen, typisch Dufaux, klinkt dit eerder negatief. Dit album verdient dus een betere kritiek.
Om te beginnen bekoren de tekeningen mij wel hoewel ook hier de tekenaar, Béatrice Tillier , mij onbekend is ... en dan nog een vrouw.
Het uitgangspunt voor het verhaal, de strijd tussen de mens en de " hogere dieren" kan boeiende verhalen opleveren voor zolang Dufaux zijn fantasie onder controle kan houden.

Het tweede deel van De autoreportages van Margot 2. De godinnen van de weg heeft mij verrast in die zin dat dit een beter verhaal is dan het eerste album. Lekker retrostijl, mooie oldtimers, lekkere rondborstige meiden, af en toe een sneer naar collega's ( zowaar een kortgeknipte, zwartharige Miguel Valiente met nummer 14 doet mee aan de race, n° 13 stond al aan de start ;) ...), .... een beetje cliché lmaar een best aardig album, dit.
Geplaatst op 05/05/2011 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 05/05/2011
Avatar Deecee1
1350
Guy Lefranc 22 De kinderen van de bunker - 2 opvallende feiten.

1. Op de cover staat naast naast het hoofd van " de held zelf", nu ook het koppeke van Jeanjean, precies Kuifje en Bobbie.

2. In dit verhaal duikt zowaar Axel Borg NIET op. ?(

http://www.akim.nl/afbeeldingen/77581-lefranc-22-de-kinderen-van-de-bunker.jpg
Geplaatst op 11/05/2011 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 11/05/2011
Eindelijk volledig uitgelezen:

[URL=PREACHER]PREACHER[/URL] deel 1 tot 9...

Dit moet je gelezen hebben!



Brengt me bij een andere vraag, sinds Garth hier zo goed werk heeft verricht ben ik eigenlijk op zoek gegaan naar andere van zijn werken.

Welke kan je me aanbevelen?

The boys ziet er redelijk goed uit maar is het dat ook...

en the Pilgrim lijkt ook wel iets.
Geplaatst op 25/05/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 25/05/2011
HITMAN!

Zijn run van the demon is ook meer dan te pruimen
(tiens, die staat nog niet op de site...)

Zijn run van The punisher is ook goed (hoewel ik er maar eentje van gelezen heb ooit).
Geplaatst op 25/05/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 25/05/2011
Avatar spock
3030
1) Punisher MAX. Zeer goed. Minder humor dan we van Ennis gewend zijn, maar de verhalen zijn echt goed. (Vermijdt Punisher Marvel Knights van Ennis, hier mocht hij van Marvel zijn goesting niet doen. Tot hij naar Max mocht verhuizen met de reeks).

2) HITMAN inderdaad. De eerste vijf bundels worden nu door DC herdrukt, en dan hoop ik dat ze verder doen met de tpb's uitgeven. Ik zit al 10 jaar te wachten op deel 6. Het begint nogal over the top, maar naarmate de reeks vordert wordt ze wat rustiger, maar niet minder goed. Dit is een soort van The Boys binnen het DC universum. Maar volgens mij dus veel beter dan The Boys.

3) Zijn Hellblazer run. Je hebt de andere delen van Hellblazer niet nodig, maar het helpt. De typische DC-tekenstijl van de jaren 90 moet je erbij nemen.

4) The Boys. Is best OK maar naar mijn mening iets te wisselvallig, en nu en dan een beetje teveel zever. Maar ik blijf het heel graag lezen.

5) War Stories (Vertigo, 2 bundels) en het vervolg Battlefields (Dynamite, 6 bundeltjes, of twee HC's). Niemand schrijft nu nog oorlogsverhalen zoals Ennis dat kan. Ik was nooit echt fan van oorlogsverhalen tot ik de zijne las. Altijd goed tot zeer goed (behalve die ene uitzondering die de regel bevestigt). Hij houdt het genre in zijn eentje in leven.

6) Een hele hoop mini reeksen en one-shots, bij Avatar, Dynamite, Marvel, Vertigo, Wildstorm (zijn Kev reeks en zijn Midnighter one-shot vond ik slecht), enz... als ge vragen hebt, stel ze maar. Veel heb ik er gelezen, maar verre van alle : http://www.enjolrasworld.com/HTML%20Bibliographies/Garth%20Ennis%20Bibliography.htm
Ik las al veel te veel van de man ;). Maar ik ben dan ook fan. 8)
Geplaatst op 26/05/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 26/05/2011
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Royale de luxe

en the Pilgrim lijkt ook wel iets.


oja, Just A Pilgrim, twee mini reeksjes, door Dynamite mooi samen gebundeld in één tpb (of HC), vind ik een heel leuke reeks. :D
Geplaatst op 26/05/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 26/05/2011
Origineel geplaatst door spock
Origineel geplaatst door Royale de luxe

en the Pilgrim lijkt ook wel iets.


oja, Just A Pilgrim, twee mini reeksjes, door Dynamite mooi samen gebundeld in één tpb (of HC), vind ik een heel leuke reeks. :D


Dank voor de info.
Geplaatst op 26/05/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 26/05/2011
Avatar Rutger
763
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Origineel geplaatst door spock
Origineel geplaatst door Royale de luxe

en the Pilgrim lijkt ook wel iets.


oja, Just A Pilgrim, twee mini reeksjes, door Dynamite mooi samen gebundeld in één tpb (of HC), vind ik een heel leuke reeks. :D


Dank voor de info.


Ik vind 303 ook een absolute aanrader. Mooi verhaal over een special forces team in Afghanistan.

Op de website van Avatar wat meer informatie en artwork om een idee te krijgen...

Voor de wat ziekere geesten onder ons is Crossed en the Chronicles of Wormwood een absolute must.

En ben het helemaal eens met Spock dat de Battlefields serie van een hoog niveau is. Wordt wat éénzijdig mijn advies maar ook weer een aanrader!
Geplaatst op 26/05/2011 Citeren
Avatar
Rutger
Geplaatst op 26/05/2011
Origineel geplaatst door spock


2) HITMAN inderdaad. De eerste vijf bundels worden nu door DC herdrukt, en dan hoop ik dat ze verder doen met de tpb's uitgeven. Ik zit al 10 jaar te wachten op deel 6. Het begint nogal over the top, maar naarmate de reeks vordert wordt ze wat rustiger, maar niet minder goed. Dit is een soort van The Boys binnen het DC universum. Maar volgens mij dus veel beter dan The Boys.


Bueno... heh heh heh
Geplaatst op 27/05/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 27/05/2011
ASPIS - Detectives van het ongewone.

Ik ben uiterst verrast door het duo Gloris en Lamontagne. Beide heren hebben al enkele knallers op hun palmares staan en met dit verhaal tonen ze nog maar eens dat er zeker ruimte is voor goede detective verhalen.
Knap uitgewerkt en weer eens veel te kort :D

Nu nog wachten op het volgende deel.
Geplaatst op 04/06/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 04/06/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Ythaq 1 tem 8.
Entertainende reeks die zeker niet verveelt. Het mooie is ook dat deel 9 het verhaal zoals gepland zal afronden. Ik kijk alleszins uit naar dat laatste deel...
Geplaatst op 05/06/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 05/06/2011
Zuinig leven is een nieuwe term die ze ook eindelijk bij Silvester hebben ontdekt. Softcovers beginnen bij deze uitgever druppelsgewijs op de markt te komen. Voor deze keer was ik er dan ook als de kippen bij om hun reeks Boven de wolken in SC uitvoering te kopen. Aan 7.95€ het stuk heb ik me deze top reeks dan ook direct aangekocht.

Heb ik er spijt van? Neen zeker niet. Dit tweeluik van het duo Hautiere en Hugault is om van te snoepen. Prachtig drama met veel actie en voor eenieder die van vliegtuigen houdt dan ook verplichte kost. Prachtig verhaal en dito tekeningen houden je enkele uren gekluisterd aan de bank.

Heb je deze eerder laten liggen omdat de Hardcovers te prijzig zijn? Dan kan je dit nu niet meer zeggen en dien je dus snel naar je SSZ te gaan om deze aan je collectie toe te voegen.
Geplaatst op 08/06/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 08/06/2011
Thor: Vikingen:
Al lang geleden dat ik nog een echte "comic" heb gelezen, maar toen ik hem bij de stripboer zag liggen en hem opensloeg, trok hij mij zeer aan.

Grafisch ziet het er goed uit, de cover is minder, zeker als je de alternatieve covers binnenin ziet.

Het verhaal dan.
Het begint best wel goed. Een groep Vikingen die niet alleen plundert en moord op een ander, maar dat thuis ook doet onder het mom van voorraden te hebben voor hun reizen.
En dan ... een vervloeking door de dorpswijze.
Na 1000 jaar komen onze Vikingen dan eindelijk aan op hun bestemming, namelijk: "New York" waar ze direct hun oude gewoonte weer opnemen.
Tot hier zit het verhaal nog steeds goed, daarna wordt het allemaal een beetj "te" veel van het goede en verliest het voor mij veel van zijn waarde.
Misschien omdat ik meer een "gewone" striplezer ben dan een "comics-fan", maar toch ...

Voor de betaalde prijs zou ik het zeker geen aanrader noemen, maar een verspilling van je tijd zou ik het ook weer niet noemen.
Geplaatst op 13/06/2011 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 13/06/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Op reis wat strips van de bib gelezen

Amazones van Troy 1: Dany tekent leuk, maar dat kan het zwakke verhaal niet verhullen

Legenden van Troy Tykko 1, 2: Aardig maar niet bijzonder qua verhaal, zeer leuk getekend. Dat onveruld pikken van klassiekers begon wel m'n keel uit te hangen.

Legenden van Troy Safraannacht 1: Een van de betere spin-offs als je 't mij vraagt. Minder typische inhoudt, frisser, hier wil ik het vervolg best wel van lezen!

Veroveraars van Troy 1, 2: Gemiddelde spin-off. Vlot, verveelt geen seconde maar niet echt bijzonder. De tekenaar kan geen borsten tekenen, maar voor de rest niet meteen minpunten.

Elixers 1, 2: ongeïnspireerde geldschepperij met leuke tekeningen. Ook het uitgangspunt: charmante onnozelaar die het met de hulp van 2 knappe vrouwen tegen wil en dank moet oplossen... waar hebben we dat nog gelezen? Juist en juist!

Robin Hood (Toog) 1, 2: wat een slecht gebracht verhaal zeg! en waar gaat het over? En waarom is dit naar Robin Hood genoemd? Dat kom je zogezegd in deel 3 te weten maar het kan me inmiddels geen barst meer schelen. Niet grappig (wel de bedoeling denk ik), gaat nergens heen en is gewoon niet goed verteld. En de tekeningen brengen het verhaal ook niet altijd duidelijk in beeld. Wel mooi om naar te kijken, dat wel, maar een strip lees je toch niet alleen voor de tekeningen he ;)
Geplaatst op 13/06/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 13/06/2011
:D
Geplaatst op 13/06/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 13/06/2011
Avatar scifiwim
119
Tja, dat komt er van als ge (bijna) al uw eieren in het Arleston mandje legt he... :D
Geplaatst op 14/06/2011 Citeren
Avatar
scifiwim
Geplaatst op 14/06/2011
Avatar spock
3030
Origineel geplaatst door Centauri167
Thor: Vikingen:
Al lang geleden dat ik nog een echte "comic" heb gelezen, maar toen ik hem bij de stripboer zag liggen en hem opensloeg, trok hij mij zeer aan.

Grafisch ziet het er goed uit, de cover is minder, zeker als je de alternatieve covers binnenin ziet.

Het verhaal dan.
Het begint best wel goed. Een groep Vikingen die niet alleen plundert en moord op een ander, maar dat thuis ook doet onder het mom van voorraden te hebben voor hun reizen.
En dan ... een vervloeking door de dorpswijze.
Na 1000 jaar komen onze Vikingen dan eindelijk aan op hun bestemming, namelijk: "New York" waar ze direct hun oude gewoonte weer opnemen.
Tot hier zit het verhaal nog steeds goed, daarna wordt het allemaal een beetj "te" veel van het goede en verliest het voor mij veel van zijn waarde.
Misschien omdat ik meer een "gewone" striplezer ben dan een "comics-fan", maar toch ...

Voor de betaalde prijs zou ik het zeker geen aanrader noemen, maar een verspilling van je tijd zou ik het ook weer niet noemen.


Ik heb deze strip lang geleden gelezen in het engels (het moet lang geleden zijn, want hij is al jaren out of print), en ik ben een Ennis fan, maar deze Thor vond ik niet zo goed. Vergeleken met zijn ander werk dan. Het was natuurlijk leesbaar, maar inderdaad wat overdreven. Ennis maakt nogal eens de fout van TE over the top te willen gaan. tja.
Geplaatst op 14/06/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 14/06/2011
Mijn gedacht ook.
Ok, een "vloek" waardoor je 1000 jaar in leven blijft ( in een halfrotte staat wel te verstaan ) is niet realistisch, maar voor mij werd het teveel van het goede wanneer ze in New York met hun boot de lucht in gingen en dan zelf ook nog eens vliegen. En daarna werd het alleen maar slechter.
Best spijtig eigenlijk, want de eerste dag had ik juist tot daar gelezen en ik was echt wel tevreden over het verhaal en de grafische kant vond ik echt mooi.
Geplaatst op 14/06/2011 Citeren
Avatar
Centauri167
Geplaatst op 14/06/2011
Avatar spock
3030
Tja. Het boek gaat over de Marvel Thor, maar dan zoals ze die bij MAX uitgaven.
Max is het volwassenen imprint van Marvel. Alles mag zo'n beetje daar. Maar soms zou ik willen dat de editors iets strenger zouden zijn. Bij deze Thor hadden ze veel strenger mogen zijn.
Nu ja, toen dit boek uitkwam, stond het MAX imprint nog in zijn kinderschoenen.
En Ennis verkoopt. Altijd.
Geplaatst op 14/06/2011 Citeren
Avatar
spock
Geplaatst op 14/06/2011
Avatar Deecee1
1350
Zo goed ik deel 1 vond van Sienna, zo zwak en ongeloofwaardig ik deel 2 vind .... jammer. :(
Geplaatst op 05/07/2011 Citeren
Avatar
Deecee1
Geplaatst op 05/07/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Ythaq 4-6: Zeer middelmatig.
Geplaatst op 11/07/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 11/07/2011
Empire USA 1-6
start redelijk goed, maar de Star Wars gimmick begon danig op mijn zenuwen te werken op den duur.
naar het einde toe vergallopeert Desberg zich. Die Judas-connectie is er echt wel teveel aan. Had hij dat eruit gelaten, dan had hij nog steeds een thriller/complottheorie gehad waarmee hij zijn verhaal kon vertellen zonder onnodig de esotherische toer op te gaan. En waarom altijd die herhaling van de vorige delen aan het begin.
Dit verhaal kon in 4 op misschien zelf 3 iets dikkere strips afgewerkt zijn.
Geplaatst op 14/07/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 14/07/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Op Kamers: amusant boekske, maar niets speciaals
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/07/2011
Crew
Avatar beus
1554
helaas hebben ze enkel het eerste deel vertaald

in het frans zijn er drie deeltjes verschenen van op kamers
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
beus
Geplaatst op 15/07/2011
Crew
Avatar Surya
13237
Typisch he. Ze hebben 't echt de tijd gegeund :rolleyes:
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 15/07/2011
Avatar mi-jah
1743
Beus, ik wil t al langer vragen, maar vergeet t steeds:
Jouw avatar, wie is dat en uit welke strip???? :)
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 15/07/2011
Crew
Avatar Iyo74
6892
Magasin Géneral 1 tem 6.
Wat een schitterende, ontspannende reeks! De tekeningen zijn pareltjes, de verhalen magnifique. Ondanks dat het nieuwe er af is, kijk ik toch weer uit naar het verschijnen van een volgend deel!
Geplaatst op 15/07/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 15/07/2011
Long John Silver 1-3 Sterke reeks die sterk blijft bij ieder album. Ik kan niet wachten op deel 4.

Zilveren maan boven Providence 1-2 mooi scenario en dito tekeningen

De loopgraaf 1: matig. Je komt van een moordverhaal in de loopgraven pardoes in een veldslag terecht, en er wordt geen oplossing aangereikt. Ook de tekeningen konden me niet boeien.
Geplaatst op 17/07/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/07/2011
Zilveren maan boven Providence 1-2 mooi scenario en dito tekeningen


Inderdaad en is verkrijgbaar in een leuk geprijsde bundel aanbieding.

Magasin Géneral 1 tem 6. Wat een schitterende, ontspannende reeks! De tekeningen zijn pareltjes, de verhalen magnifique. Ondanks dat het nieuwe er af is, kijk ik toch weer uit naar het verschijnen van een volgend deel!


Als je nog niet veel strips hebt gelezen, buiten de commerciële strips zoals een kiekeboe en konsoorten, een zeer mooie reeks om mee te beginnen. 't staat trouwens niet voor niets in onze top 10 drie keer.
Geplaatst op 17/07/2011 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 17/07/2011
Avatar kaeten
356
Mij verleden week nog eens laten gaan (612 euroots!!!).
Vind vooral "het maagdenbos" goed meevallen!
Geplaatst op 17/07/2011 Citeren
Avatar
kaeten
Geplaatst op 17/07/2011
Origineel geplaatst door kaeten
Mij verleden week nog eens laten gaan (612 euroots!!!).
Vind vooral "het maagdenbos" goed meevallen!


8o
Geplaatst op 17/07/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 17/07/2011