Welke druk/uitgave

Avatar Fbo
16
Ik ben bezig om mijn collectie in te voeren en dat is voor de Blake en Mortimers niet makkelijk. Vele verschillende uitgevers, vele drukken enz.

Nu heb ik een vraag hoe mijn exemplaar te plaatsen.

Het is het geheim van de zwaardvis deel 1

Ik dacht het is een uitgave uit 1970 want er staat onder de titelbalk geen tekst. Die uit '71 heeft de uitgever (Le Lombard) rechts naast de neus van het vliegtuig staan en de uitgave van '77 heeft de uitgever in een tekstvak midden onder staan.

Echter deze hebben wel, net als mijn uitgave een 1 linksboven staan in plaats van Tome 1.
Verder is te zien dat de uitgaven uit '70 Edgar P. Jacobs in een ander lettertype hebben staan dan de latere uitgaven. Die van mij komt weer meer overeen met die van de latere uitgaven

Eigenlijk lijkt mijn uitgave het meest op die uit '77, maar daarop staat weer niet "Een verhaal uit het jeugdblad Kuifje" (maar weer wel de uitgever)

Nu kan het natuurlijk zijn dat het diegene is uit '77 waar geen plaatje van te zie in, maar die heeft als uitgever Helmond en dat kan ik nu weer nergens in mijn exemplaar achterhalen. Er staat namelijk ook binnenin "De Lombard Uitgaven".

Kortom heb ik nu weer een andere druk dan die hier al genoemd staan of is alleen de kaft anders en wat is dan de druk?
Geplaatst op 08/12/2011 Citeren
Avatar
Fbo
Geplaatst op 08/12/2011
Crew
Avatar Veter
7839
Ik vermoed dat jouw versie inderdaad afwijkt van wat er al in de database zit. Het Lombard logo op de cover zou ons misschien ook al iets meer kunnen zeggen (om te situeren in tijd).
Je mag dat album dan gerust toevoegen als alternatieve uitgave, maar best met een goede scan zodat het verschil duidelijk zichtbaar is.

- Andere versie van reeds bestaand album: Ga eerst naar het betreffende album en klik daar op '[Andere uitgave toevoegen]' (onder het 'Aanpassen' menu, rechts naast het album). Het album wordt dan automatisch gekoppeld aan het bestaande. Een aantal gegevens van het bestaande album zullen al overgenomen zijn, wijzig waar nodig. Kijk even na en druk op 'Toevoegen'.


Voor meer uitleg over wat en hoe toevoegen: FAQ's en tips bij het toevoegen van albums
Geplaatst op 09/12/2011 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 09/12/2011
Avatar Fbo
16
het toevoegen van alleen het plaatje van een kaft heeft m.i. geen zin. Het gaat me juist om om de aanvullende gegevens. Die heb ik niet en daarmee wordt de database ook niet duidelijker.

Mijn vraag was dus meer of er ook andere manieren zijn om er achter te komen welke druk en uit welk jaar het moet zijn. Pas dan is het zinvol om toe te voegen aan de data base
Geplaatst op 09/12/2011 Citeren
Avatar
Fbo
Geplaatst op 09/12/2011
Kan je de acterflap eens beschrijven?

- welke titels van andere albums staat er op?
- Bij de foto van Jacobs hoort een tekstvakje in het rood. Welke tekst staat er in, is het vakje tegen de bovenste rand van het album geplakt?
Geplaatst op 09/12/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/12/2011
Avatar Fbo
16
- welke titels van andere albums staat er op?
het geheim van de zwaarvis i en ii (geen 1-nen, maar i's)
het geheim van de grote pyramide i en ii
het gele teken
het raadsel van atlantis
s.o.s. meteoren
de valstrik

en in een ander lettertype en enigzins los
Het halssnoer van de koningin


- Bij de foto van Jacobs hoort een tekstvakje in het rood. Welke tekst staat er in, is het vakje tegen de bovenste rand van het album geplakt?

het staat niet tegen de bovenkant, maar een cm eronder en er staat in "de auteur Edgar P. Jacobs"

Thanx for helping
Geplaatst op 09/12/2011 Citeren
Avatar
Fbo
Geplaatst op 09/12/2011
Ik ben er vrij zeker van dat jij de heruitgave van Helmond uit 1972 hebt.
Die heeft ook nog geen ISBN/barcode.

De overige gegevens komen overeen met de andere uitgaven.

Invoeren maar ;-)
Geplaatst op 09/12/2011 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 09/12/2011