Parker 2 De organisatie

Dit album speelt zich één jaar later af dan deel 1. We zijn nu 1963, en Parker heeft van dat jaar gebruik gemaakt om zich een nieuw aangezicht aan te meten. Hij kon dit goed gebruiken want “de organisatie” wil nog altijd zijn vel nadat hij geld van de maffia had gestolen dat hij nog tegoed had van een van hun leden. Omdat hij het beu is dat “het syndicaat” hem blijft zoeken gaat hij in de tegenaanval. Vroeger probeerde Parker low profile te blijven, hij pleegde nu en dan een overval om aan zijn eigen levenseisen te voldoen en als het geld opraakte plande hij een nieuwe overval. Bij het uitzoeken van zijn projecten probeerde hij zo uit het vaarwater van de maffia te blijven, maar nu ze zijn vel willen roept hij zijn vroegere kompanen op om dit streven achter zich te laten en nu zoveel mogelijk “de vereniging” te viseren. Er worden enkele van die andere overvallen beschreven en dat gebeurd in een andere stijl dan het gewone verhaal. Voor de ene overval is het precies een artikel uit een tijdschrift, voor een andere overval gebruikt Cooke een volledig andere stijl. Door het bestelen van de maffia wil Parker druk zetten op Bronson, de grote baas. Parker is niet van een kleintje vervaart en denkt zelfs al verder door een deal te sluiten met Karns, de huidige nummer twee in de organisatie. Hij wil de maffia gerust laten als ze hem ook met rust laten, en aangezien Bronson dat niet ziet zitten gaat hij de deal aan met de Karns.

Dit deel zit weer vol actie, suspense, coole zinsneden, cynische commentaren, en de tekeningen zijn fantastisch! Dit is net als sin city, maar dan wel wat cooler, waarschijnlijk komt dit doordat het in de jaren zestig is gesitueerd, dus iedereen rijd met de fantastische grote bakken met staartvinnen, dat geeft de tekeningen net weer dat tikkeltje meer natuurlijk!
In het Engels is het derde deel van deze romanreeks al verstript dus dat beloofd voor de nabije toekomst!