De verborgen geschiedenis 26 De admiraal van de duivel

We zitten begin jaren negentig. President Bush verklaart de oorlog aan de drugshandel tijdens een drugstop in Colombia. Reko aanziet dit als pure uitdaging en verraad tegen wat Bush haar had beloofd. Ze zou zonder problemen drugs kunnen verhandelen, maar daar komt nu een eind aan. Maar Reka zou Reka niet zijn mocht ze deze acties van de Amerikaanse President zomaar over zich heen liet gaan.

Zoals in de vorige afleveringen blijf je hier weer met meer vragen zitten dan op het moment dat je de strip opnam om te lezen. De tekeningen blijven prachtig, het scenario is nog steeds aantrekkelijk maar vaak heerst het gevoel dat er veel dingen gemist worden. Een herlezing van de hele reeks strekt tot nadenken maar de tijd ontbreekt. Daarom blijf ik dus maar verder aanmodderen met de verhalen, op zich vol spanning, te lezen en bekruipt me het gevoel dat ik op deze manier veel dingen mis of verkeerd begrijp. Het is me niet altijd duidelijk waar de hoofdpersonages op doelen maar dat ligt dus meer aan de lezen dan aan de scenarist.

Alhoewel. Mocht het geheel niet zo complex en ingewikkeld zijn en indien sommige hoofdstukken wat sneller afgerond werden zou alles misschien overzichtelijker blijven. Vaak heerst de idee dat de scenarist een zo complex geheel aan het maken is tot hij door de bomen het bos niet ziet. Maar dit is wonderwel nog niet het geval.

Herlezen is dus belangrijk maar het blijft al bij al toch een goede reeks. Toch zou ik niet tegen een afronden hiervan zijn maar op de cover van dit deel kunnen we nu al zien dat er nog zeker 6 in voorbereiding zijn.