Black Crow 5 Wraak

Black Crow uitdagen doe je op eigen risico. Nog nooit is er iemand in geslaagd om hem leed te berokken en het er levend vanaf te brengen en toch blijft men proberen. Leuk voor ons als lezer, iets minder voor de uitdagers.

Ook in dit tweeluik zijn er weer een aantal Franse samenzweerders die de plaatselijke sultan uit de weg willen ruimen. Hun doel is om de havenstad in handen te krijgen en dus voor Frankrijk te laten functioneren. Ze slagen in hun opzet en weten op een handige manier Black Crow, Samuel, te betrekken en aan te laten duiden als schuldige. Samuel kan nog wel ontsnappen aan de soldaten van de sultan, maar zijn bemanning wordt hardhandig aangepakt en een deel laat het leven. In dit tweede deel is de tijd aangebroken voor Black Crow om wraak te nemen op de echte moordenaars van de sultan.

De wraak-poging is slechts deels succesvol: de granaat doodt immers maar één samenzweerder, de markies. Echter door deze wraakactie spannen de twee andere Fransen (de admiraal en de secretaris van de gedode markies) samen tegen Black Crow. De jacht op Samuel begint. Samuel is dan wel met een schip kunnen gaan lopen, de Fransen zitten hem op de hielen en de secretaris kan hem heel goed inschatten. De ontsnapping loopt dan ook niet vlot en het is aftellen naar de confrontatie tussen Black Crow en de secretaris.

Delitte kan maritieme verhalen tekenen. De oceanen en zeeën, de schepen en hun tuig, allemaal mooi en soms zelfs gewoon spectaculair weergegeven. Op vlak van mensen durft hij nogal eens dezelfde smoelen te gebruiken, die ook al in vorige afleveringen zijn getekend. Maar desalniettemin blijft het wel duidelijk wie, wie is en kan hij wel wat emotie steken in deze tronies. De haat en vastberadenheid tot wraak zijn perfect afleesbaar.

In het kort: leuke aflevering in een spannende reeks.