Bollie & Billie 32 Beestenboel

De guitige Bollie, steeds vergezeld van zijn charmante hond Billie, draait reeds menig jaartje mee in stripland. Naast een aantal volledige verhalen (zoals Globetrotters en Bollie en Billie richten een bedrijfje op!), bestaan de meeste albums uit pagina-lange gags. In dit exemplaar spelen dieren vaak de hoofdrol, met in het bijzonder Billie, maar ook Karolientje, de huis-schildpad van de familie. Beide doen hun uiterste best om Bollie bij te staan in z?n dagelijkse capriolen.

Verron nam vanaf album 26 de fakkel over van Roba en staat in voor scenario en tekeningen. Uit die tekeningen kan je onmiddellijk opmaken dat deze reeks zich richt tot een jeugdig publiek. Met name de dieren worden erg menselijk en cartoonesk weergegeven. Het maakt hen er erg charmant en vriendelijk uitzien. Iets wat jongere kinderen fantastisch vinden. De tekeningen zijn trouwens mooi uitgewerkt met veel aandacht voor details en achtergronden. Doordat de hoofdpersonages altijd goed op de voorgrond staan, slaagt de tekenaar er wel in om de aandacht gefocust te houden op de belangrijkste gebeurtenissen.

De grappen zijn nooit vergezocht en behoren vaak tot de leefwereld van jongere kinderen. Dit zorgt er voor dat m?n jongste spruit met plezier dit album al meermaals ter hand nam en mij dan met een lach op z?n gezicht riep opdat ik naar een of andere uitleg van een grap mocht luisteren. Opzet geslaagd!

Besluit: een grappig album voor het jongere leespubliek.