Holly Ann 1 De geit zonder hoorns

Holly Ann is de nieuwe reeks van scenarist Kid Toussaint, de we al kennen van “het konvooi”en “Notorious circus”. Hij wilde een reeks maken die zich afspeelt in New Orleans en toen ook casterman op de kar sprong raden ze hem aan om Stéphane Servain te contacteren voor de tekeningen. Je kan meer over het ontstaan van deze reeks lezen in het interview dat Ivan met Kid Toussaint heeft afgenomen eerder dit jaar.
Kid Toussaint wou een verhaal creëren waarin een sterk hoofdpersonage in ieder deel een andere misdaad onderzoekt. Door de setting in New Orleans te zetten kan hij zijn verhalen kruiden met voodoo, jazz en het plaatselijke carnaval of griezelige details zoals het kerkhof dat een belangrijke rol speelt in dit verhaal.
In dit eerste deel trekt Holly Ann samen met de schrijver Thomas Jofferdale op onderzoek uit. Ze vinden het vreemd dat de politie enkel de verdwijning van de jonge, rijke blanke Georges Gerbeaud onderzoekt, terwijl ook de zwarte jonge man Martin Fontaine is verdwenen. Martin werkte bij de ouders van Georges en verdween op dezelfde dag als Georges. Als het lijk van Georges enkele dagen later wordt gevonden en alles in de richting van een voodooritueel wijst, denkt de politie direct dat Martin de schuldige is. Maar niets is wat het lijkt in dit spannende verhaal dat uiterst sfeervol in beeld is gebracht door Servain. Niet alleen de bladschikking is soms opzwepend en spectaculair, ook het kleurgebruik brengt je in de juiste sferen van de broeierige omgeving van New Orleans!
Het personage van Holly Ann blijft na dit eerste deel een mysterie, maar op het einde van het verhaal ligt de auteur toch al een tipje van de sluier. Hopelijk leren we haar wat beter kennen in de volgende delen!