Green Lantern (Lion) 2 De wraak van Black Hand

Enige achtergrond over deze reeks en een recensie over boek 1 HIER.

Na z’n verdwijning duikt Black Hand op in de Indigo Tribe waar hij opgenomen werd om zijn geweten wakker te schudden via het indigo licht van compassie. Door toedoen van Hal Jordan slaagt hij erin weer de bovenhand te halen en dat zullen we, en dan vooral Hal Jordan en Sinestro, geweten hebben!
Hal Jordans ring werd afgenomen door de Guardians en is blij dat hij eindelijk een normaal leven zal kunnen leiden. Zijn voormalige mentor en aartsvijand Sinestro beslist er echter anders over en bezorgt hem een andere ring. Dit niet zomaar uit medelijden maar wel omdat de Guardians alle Lanterns willen uitschakelen. Hiervoor schuwen ze geen drastische maatregelen en zijn bereid het ultieme wapen in te zetten...

U merkt het al: deze tweede telg over Green Lantern verzamelt heel wat heroïsche spektakelstukken en biedt alles wat een rechtgeaarde comics-fan wenst. En meer! Niet alleen zit het meer dan snor met de actie, ook het verhaal mag er zeker zijn. Heel wat elementen wisselen elkaar af en er is tussendoor ook voldoende aandacht voor de relaties tussen alle hoofdpersonages. Ook de gedachtegang van de Guardians wordt mooi en afdoende in beeld gebracht zonder te prominent aanwezig te zijn. Hierdoor blijft de vaart in het geheel maar komen we toch voldoende de drijfveren te weten die deze kleine blauwe wezens drijven.
Deze bundeling is afzonderlijk te lezen, maar toch lees je best het eerste album om alle achtergrond mee te hebben. Niettegenstaande dit verhaal een einde kent, zal elke lezer toch ook het vervolg willen aanschaffen. Dit omdat geëindigd wordt met een ferme cliffhanger, maar ook omdat de epiloog “De eerste soldaat” een prikkelende blik werpt op wat ons waarschijnlijk te wachten staat.
Naar goede gewoonte worden bij de betere comics ook de ogen verwend. Het is niet anders bij deze uitgave. Het grafische geweld is van een hoogstaand niveau en als lezer kan je rekenen op veel details, meeslepende actiescènes en de nodige special effects.

Besluit: zoals steeds schotelt RW ons een mooi uitgegeven album voor dat veel waar voor z’n geld biedt.