Sara Lone 1 Pinky princess

Dark Dragon Books lanceert het vierluik “Sara Lone”. Een nieuwe goed uitgewerkte reeks die via crowdfunding het licht zag. Iedere belangstellende die geld stortte om het project te financieren kon als hij zin had rekenen op een gastrolletje in de strip. Niet als hoofdfiguur maar als bijfiguur en bedoeld als knipoog naar de lezers die tekenaar en scenarist de mogelijkheid boden om Sara Lone in beeld te brengen. Tot zover de inleiding, over naar het verhaal. Als een jong koppeltje bij nacht wil rollebollen op het strand beleven ze de schrik van hun leven. Een afgehakt hoofd kijkt hen met open ogen aan. Bij nader politieonderzoek blijkt dat het lichaam ingegraven is onder het hoofd en dat het lichaam in twee stukken naar het strand werd gebracht. De man is niemand minder dan de vader van Joy Carruthers. Die twee jaar terug na een felle ruzie met haar vader vertrok naar New Orleans en hier werk vond als danseres in een louche nachtclub. Na enig zoekwerk van de politie blijkt dat ze nu door het leven gaat als Sara Lone. Sara wil, eens op de hoogte gesteld door de politie, naar huis om de begrafenis te regelen. Hiervoor vraagt ze aan haar werkgever drie maanden achterstallig loon op. Als deze weigert en handtastelijk wordt mept ze ze hem buiten strijd met een schemerlamp. Waarna ze het hazenpad kiest met haar loon en een kistje sigaren.

Maar er zijn nog kapers op de kust. Een collega gaat uit haar dak en vermoord de clubuitbater, pikt het geld in en schrijft met zijn vinger Sara's naam in bloederige letters op de vloer. De officiële uitbaters van de club, ook wel maffiosi genaamd laten dit niet over hun kant gaan en openen de jacht op Sara, die onwetend van dit alles huiswaarts keert. Bij thuiskomst wordt ze gearresteerd en beschuldigd van moord. Als bij toeval het kistje sigaren in handen valt van een USSS-agent ( United States Secret Service) en deze in een valse bodem bezwarende papieren voor de maffia ontdekt wordt Sara vrijgelaten en wijkt agent Rip Vandoorne geen moment meer van haar zijde. Als Sara gebeld wordt door een medewerker van haar vaders visbedrijf die haar een geheim wil overdragen moet ze de agent voor een tijdje uitschakelen. Een slaappil in een glas whisky doet hem inslapen. Bij aankomst bij de scheepsloods doet Sara een vreselijke ontdekking, de man die haar wil spreken blijkt gruwelijk vermoord door twee maffiosi die Sara even onder handen willen nemen. Ze wordt op het nippertje gered door agent Vandoorne die de twee gangsters omlegd. Bij het dumpen van beide heren in zee, vertelt de stuurman waarom Sara's vader vermoord werd . Met hun drieën ontdekten ze een schat op de zeebodem en in een dronken bui verklapte hij hun geheim. Nu hij weet heeft van het hoe en waarom besluit Rip Vandoorne om Sara te rekruteren en haar problemen met de maffia op te lossen. In dit eerste verhaal worden een aantal draadjes uitgerold die in het tweede en de nog volgende albums verder worden uitgesponnen. Ieder album voegt bij mondjesmaat nieuwe informatie toe. Er werd gekozen voor de jaren zestig als uitgangspunt waarbij ieder geschiedkundige gebeurtenis in het verhaal historisch correct is. Het eerste verhaal vangt aan in 1960 en het vierde eindigt in 1963 het jaar waarin president Kennedy werd vermoord Hij komt in dit verhaal nauwelijks voor maar het album zit vol met kleine verwijzingen naar hem. WG.