Kochka 1 New-Orleans 1862

Het is 1862 en de Amerikanen zijn verwikkeld in een hevige burgeroorlog. Miller is ingelijfd bij het leger van de Zuidelijke staten van Amerika. Hij heeft er genoeg van en besluit te deserteren. De mannen die belast zijn met de opdracht hem terug te brengen melden zich bij zijn vader die een grote rubberproducent is. Ze stellen voor om Miller terug te halen en zijn dossier te vernietigen tegen betaling van een fikse som geld. Millers vader stemt in om de mannen 50.000 dollar te betalen voor de terugkeer van zijn zoon. Zodoende gaan de mannen op pad.

Het verhaal is van Frédéric Brémaud en Bruno Duhamel. Het is een leuk verhaal met het nodige geweld. Scenes van de in het moeras overlevende Miller wisselen zich af met de mannen die naar hem op zoek zijn en gevechten van de allereerste duikboten. Het geweld dat in deze strip voorkomt doet denken aan scenes uit een Quentin Tarantino film. Het is bruut in beeld gebracht. Er zitten ook grappige momenten in. Ik moet denken aan het moment dat Millers opa een oude geweer laadt maar er een kogel vergeet in te doen. De scenes met gevechten van de eerste duikboten hadden er wat mij betreft niet in gehoeven want ze lijken er tussen geplakt te zijn om pagina’s te vullen. Je kent niemand die in de gevechten mee doet en je hebt er dus helemaal geen binding mee. Hoewel een ten tonele gebrachte fotograaf wel grappige momenten oplevert.

Het mooie tekenwerk is van Bruno Duhamel. Er zitten heel wat mooie markante koppen tussen en omgevingen tekenen kan ie ook wel. Ook de inkleuring is mooi gedaan. Het is duidelijk met de computer ingekleurd want de kleuren zijn intenser en sfeervoller dan wanneer het met de hand is ingekleurd.

Kochka op Ratatouille TV