Biep en Zwiep (Strip 2000) 2 Hokus pokus paks

Het is voor ons steeds een blij weerzien met de ongeëvenaarde heksen Biep en Zwiep. Twee heksen die eerder dom dan kwaadaardig zijn. Ze verblijven ergens in een goed verborgen regio die we tot op heden ondanks een intense zoektocht nog niet konden opsporen. Bij gebrek aan andere partners zijn beide heksen elkaars ultieme aanspreekpunt. Wat meer dan eens tot humoristische en doldwaze situaties leid. Helaas graatmagere bonenstaak Zwiep die meestal het slachtoffer is van haar moddervette zus Biep ziet zelden of nooit de humoristische noot van het gebeuren in. Zij is het eeuwige pispaaltje dat meestal gelaten de grofste grollen, grappen en woordspelingen van haar zus lijdzaam ondergaat. Tot de bekende druppel de emmer doet overlopen en Zwiep met een ongekende energie al haar moed bijeen scharrelt en haar kwelduivel met een welgemikte trap onder de kont het gat van de timmerman uitschopt. Als de zussen hun eeuwige krakeel om een ons ongekende reden dan eens terzijde schuiven en de handen in elkaar slaan en aan het toveren gaan wees dan op je hoede. De meest vreemde creaties in alle vormen, kleuren en variaties vliegen je spontaan om de oren.

Beide heksen zijn ontsproten aan het brein van Luc Morjaeu de huidige tekenaar van Suske en Wiske. Hij tovert voor ons een mooi uitgewerkt duo dat nog even fris en vernieuwend overkomt als bij hun eerste optreden nu bijna zestien jaar terug. Van Biep en Zwiep verschenen toen tussen 1999 en 2002 zes albums. Vijf bij De Stripuitgeverij en eentje in eigen beheer. Waarna het oorverdovend stil werd omheen dit duo. Tot Strip 2000 begin 2015 het olijke koppel vanonder het stof vandaan haalde, de heksen eens flink afschrobde en beide dames een tweede leven bezorgde. De grappen opgenomen in dit album en het vorige zijn gags die opgenomen werden in de eerder verschenen zes albums. Hierdoor kunnen jongere lezer en zij die om één of andere reden de reeks niet oppikten opnieuw kennis maken met dit zwierige duo. Bedoeling van deze mooie verzorgde uitgave is dat als de heruitgave aanslaat bij het grote publiek er eventueel nieuwe gags kunnen verschijnen. Laat maar komen die nieuwe gags, wij zijn alvast fan en hebben deze heruitgave met veel plezier doorgenomen. Lang leve de nostalgie!!! WG.