Familie De Koninck 1 Ik ben niet boos!!

Trouwe lezers van het weekblad “TeVe-Blad” en het veertiendaagse blad “Visie” hebben beslist al eens kennisgemaakt met de cartoons van Mario De Koninck beter bekend onder het pseudoniem AAaRGH. Cartoons recht voor de raap en gelinkt aan onze huidige samenleving. Maar wie had ooit verwacht dat deze cartoonist die geen blad voor de mond neemt ergens diep in zijn hart een warm plekje over heeft voor zijn familie. We stonden er zelfs even paf van toen we zijn strip “Ik ben niet boos!” doornamen. Waaruit blijkt dat Mario een heuse familieman is die steeds klaar staat voor vrouw en kinderen. Die in dit album de dagelijkse belevenissen van dochters Jolien en Lena en vrouw Marleen mooi in het zonnetje weet te zetten. Hij bied ons geen absurde over de top getilde familiestrip aan. Neen, hij put gewoon uit zijn alledaagse ervaringen en belevenissen. Vooral zijn twee soms ondeugende dochters treden meermaals op het voorplan in herkenbare situaties. Welke ouder herkent in deze strip niet de woedeaanvallen van zoon of dochter eens men hen iets weigert waar ze hun zinnen op hebben gezet? Of wat te denken van het dagelijks ritueel van je kinderen te slapen leggen? Iets wat meestal gepaard met heel wat geschreeuw en gezeur om toch nog maar even langer op te blijven. Uiteraard zijn je kinderen niet altijd kommer en kwel in je dagelijkse leven. Af en toe is Mario zelf beduusd als ze weer eens superlief uit de hoek komen en hem verblijden met één of andere grap. Volgens Mario ontstond deze strip uit frustratie.

Vandaag willen je dochters dit en morgen is het weer van dat. Ze willen niet eten en eens de tafel afgeruimd slaat bij de kinderen de honger toe. Steeds is het voor het gezin weer schipperen om de goede vrede tussen hun dochters te handhaven. Toch zouden beide ouders hun kinderen voor geen goud willen inruilen. Hun gezinnetje is hen heilig. Deze strip is beslist een aanrader voor ouders met opgroeiende jongeren. Eentje waaruit ze kunnen leren dat ze het heus niet zo slecht doen zoals ze wel eens durven denken. Waarschijnlijk ontdekken ze in deze strip heel wat herkenbare situaties. Een ideaal cadeau om te schenken aan ouders die een eerste baby verwachten. Weten ze meteen wat hen te wachten staat. WG.