Bollie & Billie 33 Het spoor bijster

De roodharige kapoen Bollie en z’n gelijk gekleurde vrolijke hond Billie zijn er weer! Reeds jarenlang vergasten deze 2 olijke vrienden ons op tal van op de lachspieren werkende avonturen. En dat ze het nog niet verleerd zijn, bewijst dit album!
Het aanbod gags is erg divers. Bollie kent de nieuwste technologische snufjes wel, maar het spreekt in z’n voordeel dat hij zich evengoed en zelfs beter weet te vermaken zonder z’n schermpjes. Hij trekt samen met z’n hond graag de natuur in of haalt allerlei kattenkwaad uit met z’n vrienden. Ook een reisje naar de bergen met z’n ouders zorgt voor de nodige belevenissen.

Er zijn tal van komische reeksen waar deze strip tegen op moet boksen, maar door het tijdloos karakter van de aangeboden fratsen verdient dit album zeker een plaatsje op de schappen. Ook de interactie tussen Bollie, Billie, de vrienden en de ouders zorgt ervoor dat heel wat kinderen zich kunnen vereenzelvigen met deze figuren en waarschijnlijk zelf op avontuur zullen willen trekken. Of de ouders het zullen appreciëren dat hun guiten ‘s nachts door het huis zwerven om de koelkast te ontdoen van de taart of dat ze wasmachine vullen met stenen om er een wilde stier van te maken, valt echter te betwijfelen. Maar hé, kinderen moeten kind kunnen zijn, toch?!
Het album richt zich eigenlijk uitsluitend op het jeugdige publiek. Verwijzingen naar zaken die enkel volwassenen begrijpen zijn niet te bekennen en ook het taalgebruik is weloverwogen zodat een grote schare aan lezertjes de moppen kan lezen en begrijpen. Dit alles wil echter niet zeggen dat de oudere lezers dit album aan zich voorbij moeten laten gaan...
Besluit: de avonturen van dit duo spreken nog steeds tot de verbeelding! Zeker bij het jeugdige publiek.