Ype 9 Lat

Ype Driessen heeft er persoonlijk voor gezorgd dat de fotostrip weer op de Nederlandstalige kaart staat. Veel mensen gunnen dit soort strips amper het daglicht, maar Ype heeft al een uitstekende staat van dienst opgebouwd. Hij publiceert niet alleen in kranten en tijdschriften, maar ook op zijn website fotostrips.nl vind je regelmatig updates van zijn werk.
Persoonlijk heeft hij me overtuigd met de fotostrip die hij maakte voor strip2000. Die handelt over het reilen en zeilen van een stripuitgeverij. Daarom wilde ik ook zijn eigen autobiografische reeks ook wel eens een kans geven.
In dit negende deel van zijn autobiografische fotostrip trekt Ypes vriendje Nico voor acht maanden naar Duitsland om te studeren. De term LAT-relatie is hier dus wel erg van toepassing! En dit zorgt voor de nodige relatieproblemen, Ype probeert het ook eens als vegetarier. Daarnaast trekt Ype er met zijn zuster naar Schotland op zoek naar Nessie. Maar daarnaast is er nog ruimschoots ruimte voorzien om Ypes kijk op de toenmalige actualiteit en gebeurtenissen weer te geven. De fotostrip beslaat de periode oktober 2014 tot augustus 2015. Dus naast de aanslagen op Charlie Hebdo passeert ook de zwarte pieten discussie de revue, of gaat het over de kerstsfeer. Daarnaast is er ook nog plaats voor enkele filosofische opmerkingen en absurditeiten

Kortom gooi al je vooroordelen opzij en waag de stap om Ype een kans te geven, je zal het je niet beklagen!