The Incredible Hercules INT 1 Against The World
INT 2 Secret Invasion

Wauw, wauw en nog eens wauw, mijn vrees om nieuwe Marvel lijnen te volgen is bij deze ongegrond. Ik dacht na jaren niet veel nieuws te lezen doordat er maar twee series in het nederlands meer verschijnen, ik niet meer ging mee zijn in het Marvel Universum. Wel De spinn-off serie van Hercules heeft me in z n greep ! (vloeit voort uit Incredible Hulk Issue #111) Je moet beginnen met #112 uit Incredible Hulk want daar begint de spinn-off eigenlijk. Maar doordat ik de bundelingen bezit zit deze 112 erin en kan ik mooi volgen. In de eerste HC Against the world brengt het verhaal ons na de WWH (world war hulk) epos in de achtervolging op Hercules, de meest gezochte outlaw van de aarde doordat hij in de WWH mee ten strijde trok met de Hulk. Greg Pak en Fred van Lente doen hier uitstekend werk me te blijven boeien en mee te trekken in dit verhaal waardoor langzaam maar zeker de overgang van de Hulk naar Hercules wordt vergeten en Herc. een eigen volwaardige serie creeerd die TOP is. Telkens ik de draad dreigde te verliezen en me ging verdrinken in de vele info, brachten de schrijvers me terug met allerhande Flashbacks en memoires van Herc (Labors) zodat ik alles terug mee had en er weer tegen aan kon ! Nog als je nog nooit the marvel univers gevolgd hebt ben je in staat deze reeks te volgen en te begrijpen. Deze keer ga ik niet uitwijden over de verhalen zelf omdat ik het plezier van het lezen jullie niet wil ontnemen dus heel kort:

HC vol.1: De rode draad ligt dus hier hoe men Hercules probeert op te sporen en te vangen / Berechten door zijn deel name aan WWH aan de zijde van de HULK. Wie ? S.H.I.E.LD dus samen met zijn broer Ares en mede Avengers. Terug een pluim voor de schrijvers hoe ze het verhaal laten overvloeien naar de "nieuwe opdracht van Hercules"
en dat is voor mij het punt waar Hercules zijn eigen serie op gang trekt en je de hulk epos achter jou laat.

HC vol.2: Zoals al gezegd heb: een nieuwe Queste voor Herc, zeer kort gezegd opsporen en vernietigen van de God Skrull. Ondek het zelf zou ik zeggen het is te leuk om te lezen om het hier allemaal te verklappen.

slot: Doordat ik geen moment in het verhaal verloren ging heb ik de welverdiende 8.20 toegekend aan deze bundelingen in combinatie van die prachtige tekeningen van Khoi Pham kon ik niet anders. Ik heb al veel marvel gelezen en deze prijken toch bovenaan mijn lijstje. Anders dan bv The Red Hulk bundeling deze is als je gewoon eens goesting hebt om luchtige koek te lezen en de hulk eens uit de bol wilt zien gaan, pasop ben er ook wel fan van maar ik denk dat dit voortvloeit uit jeugd sentiment jegens de Hulk, soit conclussie: Een MUST HAVE voor elke Marvel fan ik kan het niet genoeg benadrukken (althans voor mij toch) meningen verschillen... mijn prikkelingen zijn voldoende gestimuleerd doordat:
A: Het mag lang geleden zijn dat je iets nieuws las van Marvel je bent toch mee
B: Telkens ik het te flauw of te uitgebreid of te serieus ging beginnen vinden was er de switch !
C: Overgang van Hulk naar Hercules is perfect geslaagd en wordt Hulk vergeten en is er een nieuwe reeks geboren !