Elfen 10 Zwarte elf, somber hart

Een zwarte elf, of toch eentje dat het probeert te zijn, Gaw'yn heeft zijn opleiding tot professioneel moordenaar dan wel achter de rug, nu ja buiten de stage dan, maar als het er echt op aan komt, kan hij het dan of niet? En dan bedoel ik natuurlijk een moord of twee, drie,.. enfin van een familie.

Gaw'yn is dan wel volleerd en bij de besten van de klas, het echt doen is toch nog net even anders. Echter, het is niet zozeer de moorden op zich waar het probleem zit. Hij is immers best inventief in zijn uitvoeringsmethodes, maar weerstaan aan de verleiding dat zal niet zo gemakkelijk blijken te zijn. Liefde, al dan niet kalverliefde, kan al eens roet in het eten smijten en doet het hier weer met verve. Het is niet het eerste verhaal dat we gelezen hebben waarbij liefde een huurmoordenaar doet twijfelen. En ja, zowat alle clichés komen aan bod. Gelukkig begint het dan wel zo voorspelbaar, maar er wordt dan resoluut voor een ander pad gekozen en het is bijgevolg niet helemaal het klassieke einde geworden.

In vergelijking met andere delen, gaat men in dit deel ietsje meer karikaturaal te werk in de tekeningen. Zeker de gezichtsuitdrukkingen van Gaw'yn worden al eens overdreven weergegeven. Echter de lichtere toon in tekenstijl, samen met de onschuld die Gaw'yn toch nog steeds bezit, zorgen er voor dat het gruwelijke van zijn taak extra benadrukt wordt. Het contrast is bijwijlen reuzegroot en doet je hopen op een sprookjeseinde. Maar dit blijft een stripverhaal natuurlijk.

In het kort: het mocht iets minder voorspelbaar zijn, zeker in de eerste helft van het verhaal, maar uiteindelijk komt het wel goed, nu ja met het verhaal dan toch!