Moréa 6 De dood in het bloed

De draken en de engelen.. eeuwige vijanden die er een dodelijk spelletje van hebben gemaakt om elkaar uit te schakelen. Moréa is zo een bedreigde draak. Net wanneer de draken samen komen om een algemene strategie te bepalen tegenover de engelen, blijkt er toch wel enige verdeeldheid te heersen onder de eigen rangen. En dat draait slecht uit voor Moréa.

Zij stelt voor om een meer diplomatisch pad te bewandelen, maar de conservatieve kant is voorstander van het behoud van de harde aanpak. Terwijl de 'dood aan de engelen' nog nagalmt wordt Moréa ontvoerd.. en deze keer niet door de engelen. Op het eind krijgen we trouwens nog een verrassing, een twist in het verhaal die wel eens verstrekkende gevolgen kan hebben.

Dit was een actie-gevuld deel waar bloed vrijuit stroomt en levens niet zo heel veel waard bleken te zijn. Je zou bijna vergeten dat er nog 'goeden' zijn in deze vuile oorlog. Bijna, want het is net Moréa die toch wel hard getroffen wordt, die vooralsnog de meer diplomatische en mensvriendelijke optie verkiest.

De cover kondigt het zowat aan. Je zal naakt vinden in dit deel, maar het wordt niet al te serieus genomen, dus kan je daar rustig van genieten (man) of gewoon eens uitgebreid met de ogen rollen en er eens mee lachen (vrouw). Dit is een reeks dat bijna alleen maar bestaat uit behoorlijk goed ogende mannen en vrouwen (en de uitzonderingen zijn er met reden) maar op dat vlak ook niet echt wenst realistisch te zijn. Vlot en mooi ogen, een beetje sensuele sfeer, een vleugje romantiek, een hoop actie en een tekenstijl die dat ondersteunt, meer wordt niet verwacht. Als het zo leuk gebracht is, moet het dat zeker ook niet zijn!

In het kort: entertainment!