Vreemde liefde A2 Tweede boek

Vreemde liefde, dat werd aangekondigd als een tweeluik, zal minstens een paar delen langer duren. De ideeën van Jouvray/Jouvray/Presle zijn blijkbaar niet samen te vatten in twee delen. Een derde mogen we dus verwachten en daar treuren we helemaal niet om, met een beetje geluk komt er ook nog een vierde en misschien laatste deel.

Het verhaal kan je vergelijken met de Koude Oorlog van weleer. Het dictatoriaal land Monopozië tegen het beloofde land, de Confederatie van de Sterren. We lezen het vervolg van de avonturen van Tho-Radia (een artiestennaam die ze van een bekende huidverzorgingscrème heeft gekopieerd), Spongia de meestervervalser en de verminkte professor Barzavotzig die nog steeds tracht om de dictatuur te ondermijnen. We komen meer te weten over de vrouwelijke hoofdfiguur en het net sluit zich meer en meer rond de professor. Spanning verzekerd.

Het scenario is van een totale onbekende in het Vlaamse striplandschap, namelijk Stéphane Presle. De heer en mevrouw Jouvray zijn ons beter bekend als tekenaar en inkleurster van de schitterende reeks Lincoln.

De tekenstijl is net als die van Lincoln, wat begrijpelijk is daar dit dezelfde tekenaar is ;). De figuren worden met ruwe lijnen afgewerkt. Het schaduwen van de figuren geeft de indruk dat de inkleuring handmatig gebeurd, ook al kan je duidelijk op de grote vlakken zien dat dit niet het geval is. Daarom is de kleur daar te egaal. Het is wat je verbeelding achter de tekeningen ziet die ervoor zorgt dat je elke bladzijde vol verwachting omdraait. Het ijzersterke scenario in combinatie met de aparte tekenstijl vormen een goed aanvulsel op elkaar. Laat het derde deel maar snel komen.

Puur informatief: dit deel is onmogelijk te lezen zonder kennis van het eerste deel.