De regelaar 2 Hestia

Na de mislukte aanslag op Typhoeus is regelaar Aristide Nyx informatie op het spoor gekomen rond de motieven van zijn opdrachtgevers. Hij heeft van Ambrosia een film gekregen waarop bezwarende informatie staat. Als hij deze bekijkt wordt hij overvallen door een gewelddadige killer, die het bewijsmateriaal steelt, alsook Nyx' regelaar, hetgeen betekend dat hij slechts enkele uren meer te leven heeft als hij deze niet terug kan bemachtigen...

Deze reeks van scenarist Marc Moreno moet het duidelijk vooral van de sfeer hebben. Die is donker en grimmig en zowel het scenario als de tekeningen stralen dit uit.
Het verhaal is vrij dun en loopt als een trein, maar stukje bij beetje diept Corbeyran de personages uit. Toch primeert de actie die breed uitgesmeerd wordt over verschillende pagina's. Wat dit scenario lichtjes boven de middenmoot weet uit te tillen zijn de goed doordachte dialogen, waarin Corbeyran toch laat merken dat hij meer in zijn mars heeft dan flauwe actiestrips.
Maar de grote troef van deze reeks blijven de tekeningen. Moreno is de geknipte man om de actiescènes over vele plaatjes uit te werken met veel oog voor detail, tempo en sfeer. De donkere sfeer wordt vooral door de knappe decors, een mengeling van art nouveau met hedendaagse en zelfs futuristische technologie met een gothic tintje, aangereikt. De tekeningen zijn sterk en expressief met veel zwier. De meer dan geslaagde inkleuring met sterke kleuren en veel dynamiek maken van elk plaatje een lust voor het oog.
Een geslaagde, sfeervolle actieserie met een dun maar geslaagd verhaal.