De verloren verhalen van Lemuria 2 Strijd onder water

In de recensie van het vorige deel werd aangegeven dat het een goede start was, maar dat het nog een beetje moest groeien.

Russ, de man met het vreemde amulet, komt in dit verhaal meer te weten over dat amulet en bijgevolg wie hij is of had kunnen zijn. Het blijkt een keizerlijk teken te zijn en geeft hem toegang tot ongekende technologie. Maar om zo ver te komen, worden de drie eerst opgepakt in een heilig woud, meegesleurd en opgesloten in een ruimte waar ogenschijnlijk geen uitgang meer is. Maar de drie avonturiers weten zich er toch uit te bevrijden om daarna nog meer in de penarie te zitten. Ze komen immers in een stad onder de zee terecht en door de toegang van Russ wordt hij nog wel getolereerd en gebruikt door de leider van de stad, maar de andere twee zijn hun leven veel minder zeker. Te meer daar er heel wat spanning heerst omdat de bevolking in opstand komt tegen het verschrikkelijke bewind van de leider. Ze gaan alles op alles moeten zetten om hier uit te geraken.

Toeval speelt een grote rol in dit verhaal. Zitten ze vast in een ruimte dan is er wel een speciale sensor die reageert op Carp zijn handafdruk (en hij is een buitenaards wezen in deze wereld) of wanneer men vast zit in de strijd, stort er een muur neer waarachter hun ontsnappingsmogelijkheid klaar ligt.. Het kan op zich allemaal, maar het is een beetje te. Deel 2 kent dus ook nog wat groeipijnen, maar als je het toeval er bij neemt, is dit een spannend, actievol verhaal dat langzaamaan de sluier oplicht voor en over Russ. We zijn al een stap verder, benieuwd wat hij in het volgende deel gaat ontdekken. Er zijn wellicht nog genoeg interessante volkeren en plaatsen te verkennen tijdens de zoektocht. Met de inspiratie voor deze werelden zit het wel snor.

Het is al gezegd dat de tekeningen enorm op die van de reeks Storm lijken, dus ik ga daar niet nog eens op in. Het zijn mooi geschilderde en gedetailleerde plaatjes. Er is heel af en toe nog eens een anatomische fout, maar het spelen met de kleur en het licht maakt alles goed. Het is de sfeer die je meesleept en je met gemak de foutjes doet vergeten.

In het kort: nog volop in groei