Comics Assemble!

Avatar Gently
636
Degenen die mij (Bernard Koops aka Gently) kennen weten dat ik al een fikse tijd werk aan een site genaamd Comics Assemble!

Een site waar ik langer aan werk dan ik eigenlijk weet. Voor degenen die hem niet kennen, het is een site om álle vertaalde superhelden comics op terug te vinden met correcte bronvermelding. Iets wat nog al eens mist.

Een 'klusje' waar ik langer mee bezig ben dan ik me kan herinneren. Ik weet in ieder geval wel dat ik ooit simpel in excel begon tot ik HTML begreep en in notepad pagina's schreef. Diverse providers en een tijdelijke eigen server later telt de site inmiddels zo'n 4000 entries waarvan het meerendeel uitgezocht is en bevestigd.

De laatste paar jaren werd de site eigenlijk een probleem. De zgn 'legacy' zorgde ervoor dat wanneer er een update van één van de grote browsers was, ik het menu script moest herschrijven. Iets te vaak... Dankzij de compatabiliteits modus kan het nog in leven worden gehouden, maar het is eigenlijk ondoenlijk geworden.

Ik moet dus overstappen. Mijn werk voor RW zat eigenlijk al de hele tijd hiervoor in de weg en ik kwam er niet aan toe. Aan de andere kant, ik kreeg wel meer en meer kennis van Wordpress en het begon meer en meer te jeuken om daar de hele meuk naar over te zetten.

Inmiddels ben ik daar een beetje aan begonnen. Met als resultaat dat er nu een site staat waar 10% op terug te vinden maar nu met zoekfunctie waardoor álles op te zoeken is. Bronnen zullen in de komende tijd doorgelinkt worden naar comicbookdb (als het geen adult is...)

of het echt wat wordt is twee. Nog een boel ideetjes om de site makkelijker te maken, overzichtelijker en strakker... maar ja, tijd tijd tijd... ;)

Voor degenen die nieuwsgierig zijn:

het origineel
Comics Assemble! 6.0 beta
Geplaatst op 04/07/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 04/07/2014
Crew
Avatar T.I.A
3660
Ziet er heel mooi uit, juist jammer dat je de covers niet kan uitvergroten (toch niet allemaal) nu zie je zo goed als niks.

Toch een leuk initiatief http://www.stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif
Geplaatst op 06/07/2014 Citeren
Avatar
T.I.A
Geplaatst op 06/07/2014
Avatar Gently
636
Origineel geplaatst door T.I.A
Ziet er heel mooi uit, juist jammer dat je de covers niet kan uitvergroten (toch niet allemaal) nu zie je zo goed als niks.

Toch een leuk initiatief http://www.stripinfo.be/forum/images/icons/icon16.gif


Dit is nog een test, zodra ik tevreden hierover ben zal ik verder gaan met dat soort opties. Er zijn er al een aantal die uit te vergroten zijn, maar dat is maar een klein deel
Geplaatst op 06/07/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 06/07/2014
Avatar Gently
636
Ben inmiddels meer en meer tevreden. Vooral de zoekfunctie is iets waar ik tevreden over ben. Nu ook een goede lightbox functie waardoor het uitvergroten van covers nu goed sluitbaar zijn ipv een moeten terugkeren naar voorgaande pagina. Dit zorgt er wel voor dat ik al mijn scans weer eens kan gaan opvissen ;)

Nu nog een aardige manier om de originele materialen terug te koppelen....
Geplaatst op 10/07/2014 Citeren
Avatar
Gently
Geplaatst op 10/07/2014