Linken van strips

Crew
Avatar Fumetti
3673
Bij het linken van strips in een integrale volgende vaststelling gedaan:
als het om strips van meerdere afzonderlijke reeksen gaat worden deze opgelijst in volgorde van nummer. Dus eerst van de beide reeksen het nummer 1, dan beide nrs 2, etc. Niet echt logisch, vind ik. Zou het niet beter zijn om alle nrs van de 1e reeks te zetten, en dan alle nrs van de andere reeks?

Heb het vastgesteld bij
http://www.stripinfo.be/strip.php?strip=163673

Het is een niet erg frekwente situatie natuurlijk...
Geplaatst op 27/07/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 27/07/2015
Crew
Avatar Surya
13261
Ik weet het, een lastig probleempje. Ik heb iets in gedachten, maar ik heb het nog nooit gedaan, dus ga ik er eerst een proof of concept voor maken.
Geplaatst op 27/07/2015 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 27/07/2015
Crew
Avatar woelfie
4103
Origineel geplaatst door Fumetti
Bij het linken van strips in een integrale volgende vaststelling gedaan:
als het om strips van meerdere afzonderlijke reeksen gaat worden deze opgelijst in volgorde van nummer. Dus eerst van de beide reeksen het nummer 1, dan beide nrs 2, etc. Niet echt logisch, vind ik. Zou het niet beter zijn om alle nrs van de 1e reeks te zetten, en dan alle nrs van de andere reeks?

Het lijkt me eerder logisch om ze te tonen in volgorde van ingave, want soms is de volgorde ook niet 1/2/3/enz maar staat het wat door elkaar.
Maar dat zijn inderdaad zeer uitzonderlijke gevallen.
Geplaatst op 28/07/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 28/07/2015
Origineel geplaatst door woelfie
Het lijkt me eerder logisch om ze te tonen in volgorde van ingave, want soms is de volgorde ook niet 1/2/3/enz maar staat het wat door elkaar.
Maar dat zijn inderdaad zeer uitzonderlijke gevallen.


Mmm, ik zie wat je bedoelt : de leesvolgorde. Maar praktisch is dat niet als je met een omnibus bezig bent. Bovendien moet je dan absoluut zeker zijn van die volgorde, en dat kan alleen als je de strip daadwerkelijk voor je neus liggen hebt.

Geplaatst op 28/07/2015 Citeren
Avatar
Chris Van de Meerssche
Geplaatst op 28/07/2015
Crew
Avatar woelfie
4103
Tsja, de praktische bezwaren zijn waarschijnlijk groter dan het gemak.
Ik geef toe: voor die paar strips waarvoor dat geldig is zou ik het laten vallen.
Geplaatst op 28/07/2015 Citeren
Avatar
woelfie
Geplaatst op 28/07/2015
Crew
Avatar Fumetti
3673
Ja, het is zeker niet een groot probleem
Geplaatst op 28/07/2015 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 28/07/2015