Toevoegen strips

Bij inbrengen niewe strips:

Nadat alle gegevens in het eerste datasheet zijn ingebracht, volgt er een tweede "Auteurs inbrengen".
Bij de toelichting staat de kromme zinsnede: "voeg alle auteurs die aan de strip megewerkt". Laat Hans dit niet lezen! Ik ben niet zo goed in voegen, heb wel een metselcursus gevolgd, maar ik denk niet dat de auteurs gevoegd willen worden! Met een voegspijker zou dit voor hun een vrij pijnlijke aangelegenheid zijn;)

Bovendien staat onderaan dat je op de knop "Toevoegen voltooien" kunt klikken. Maar er zijn twee knoppen: "Toevoegen" en "Voltooien zonder toe te voegen". Dit is enigszins ongerijmd.

Ook kan de eerste sheet misschien zo geprogrammeerd worden, dat data uit de vorige inbreng automatisch blijven staan. Dat scheelt behoorlijk wat werk bij het herhaald inbrengen van strips uit lange reeksen. Je zou dan met een extra knop alles moeten kunnen "clearen", in het geval van andere gegevens.
Geplaatst op 18/10/2007 Citeren
Avatar
Ruud Loman
Geplaatst op 18/10/2007
Crew
Avatar Iyo74
6897
De toelichting veranderen zal voor onze webmaster zijn. Ik heb er trouwens nog 2 gevonden:
# Duidt alle overeenkomstige lijnen aan om deze over te nemen.
# Duidt geen lijnen aan waarvan de gegevens...

Wat de knop "Voltooien (zonder toe te voegen)" betreft, dat slaat op het feit dat de auteur die in het invoerveld staat niet (nog eens) wordt toegevoegd. De tekst bij de richtlijnen is misschien iets duidelijker: "Toevoegen voltooien".

Of het een goed idee is om data uit een eerdere inbreng te laten staan weet ik zo niet. Volgens mij zal dit zeker tot meer fouten leiden omdat er minder zal gekeken worden naar wat er staat.
Geplaatst op 20/10/2007 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 20/10/2007
Crew
Avatar Surya
13272
Iyo heeft gelijk dat dat tot meer fouten zal leiden.

Die typfoutjes haal ik er uit
Geplaatst op 23/10/2007 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 23/10/2007
Avatar ignoramus
602
Is er geen mogelijkheid om via een csv bestand een reeks op te laden ? Voor enkele strips is het best ok, maar als je een hele reeks wil opladen word ik toch enigszins kirrewiet van al dat gescroll en geklik.
Geplaatst op 13/01/2008 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 13/01/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Dan zou daarvoor een bepaalde standaard indeling moeten bepaald worden, en een import tool. Voorlopig heb ik daar geen tijd voor, sorry.

Op de nieuwe versie van de site (zo goed als af, enkel nog testen in IE7!) is de toevoegprocedure litchjes gestroomlijnd.
Geplaatst op 14/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 14/01/2008
Avatar ignoramus
602
je gaat me toch niet vertellen dat iyo zijn losse nummers van robbedoes aan het opladen is via deze interface ? 8o
Geplaatst op 16/01/2008 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 16/01/2008
Crew
Avatar Surya
13272
Toch wel
Geplaatst op 16/01/2008 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 16/01/2008