Panini Comics - Star Wars

Onlangs gaf ik de NL uitgaven in van Star Wars van Panini comics.

Dat was een promo bundel aan 4.95 met 2 verhalen skywalker en Darth Vader. Elk 36pag.
Nu vind ik die niet terug onder panini star wars maar apart met de DDB uitgaven die niet hetzelfde zijn. (DDB 56pag)


Kan dit aangepast worden?
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 04/01/2016
Crew
Avatar Veter
7823
Je had ze dubbel ingegeven, want ze zaten er al in.
Het zijn trouwens geen Panini uitgaven, maar van Sanoma.

De inhoud bij de Sanoma uitgave en bij de DDB uitgave is voor zover ik kon beoordelen dezelfde, ik weet dus niet goed waar het verschil in pagina's vandaan komt.
(Ik had de pagina's bij de Sanoma uitgave opengelaten, maar dat is later door een gebruiker aangevuld)
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 04/01/2016
Crew
Avatar Veter
7823
En in verband daarmee misschien nog even vragen om nooit de linken van de inhoud te verwijderen. Als je een album verkeerd koppelt (jij had ze gekoppeld aan bundelingen met veel meer inhoud), verwijder je ook bij alle gekoppelde albums de inhoud!
Als je die moet verwijderen weet je eigenlijk dat je fout bezig bent, dat het om een ander album gaat/dat dit niet mocht gekoppeld worden.
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 04/01/2016
De uitgaven kunnen nooit hetzelfde zijn als er in de een 12 pagina's minder zijn.
De DDB uitgaven zijn A4 formaat en de panini zijn A5 formaat.
De DDB uitgaven heeft 3 delen ipv 2 delen tegenover de panini's.
De DDB uitgaven hebben geen extra katern de Panini's wel. (had ik aangegeven in de opmerkingen voor Admins)

Of het nou sanoma is of Panini dat wil ik nog in het midden laten beide dingen staan op de cover, maar van Panini in het Frans zijn er identieke uitgaven.

Ik dacht dat ik ze als NL variant ingegeven had en niet meer. Voor de rest snap ik van dat ingeven nog steeds geen bal dus zal dat in de toekomst ook niet meer doen.
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 04/01/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Origineel geplaatst door Royale de luxe
Voor de rest snap ik van dat ingeven nog steeds geen bal dus zal dat in de toekomst ook niet meer doen.


I know the feeling...
maar af en toe probeer ik toch nog eens iets in te geven, om dan weer vast te stellen dat het (net) niet ok is. :-)
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 04/01/2016
Crew
Avatar Veter
7823
Formaat heeft hier geen belang, dat kan inderdaad verschillen, maar het gaat over de inhoud.

Je had ze inderdaad toegevoegd als alternatief voor de Franse uitgaven, maar die bevatten 4 deeltjes van de originele Engelse comics, en zo ben je dus die "overtollige" delen gaan verwijderen.
Die Sanoma is dus duidelijk geen alternatieve versie van de Franse Panini bundeling.

De DDB bevatten geen 3 deeltjes hoor, die bevatten ook 2 deeltjes.
12 pagina's verschil kunnen trouwens nooit een volledige comic zijn, die hebben 20-24 effectieve platen.

Het verschil zou hem wel kunnen zitten in wat extra's pagina's met ... colofon, extra titels, ... iets dergelijks...

Ben je trouwens wel zeker dat die Sanoma maar 36 pagina's hebben? Zoals ik al zei, zijn de pagina's aangevuld door een andere gebruiker, en die maakte er 48 & 52 van... ??
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 04/01/2016
Crew
Avatar Project_Z
1156
De Sanoma versies bevatten beiden slechts 1 comic, namelijk Star Wars 1 Director's Cut voor deel 1 en Star Wars: Darth Vader 1 Director's Cut voor deel 2...

Er komen geen verdere uitgaves van Sanoma. De rechten waren al toegekend aan DDB, maar blijkbaar was er iets misgelopen met de communicatie ofzo...

De DDB's bevatten inderdaad 2 Amerikoanse issues...
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 04/01/2016
Crew
Avatar Project_Z
1156
Ik heb nog wat verder gezocht: ik ben er niet zeker van dat ze slechts 1 comic bevatten, wel dat ze (misschien gedeeltelijk) de director's Cuts bevatten

Catadinges zegt 52 blz, maar of dat een referentie is...

In ieder geval, als iemand ze heeft, tel de pagina's en kijk eens goed in de indicia...
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 04/01/2016
Crew
Avatar Veter
7823
Aha! Dat zou een aanvaardbare uitleg kunnen zijn!
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 04/01/2016
Crew
Avatar Project_Z
1156
Yep, enkel de Director's Cuts
http://helliwood4.skynetblogs.be/archive/2015/12/10/star-wars-1-sc-panini-comics-nederlandstalige-comics-2015-8540288.html
http://helliwood4.skynetblogs.be/archive/2015/12/11/star-wars-2-sc-panini-comics-nederlandstalige-comics-2015-8540386.html
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Project_Z
Geplaatst op 04/01/2016
de DDB's hebben allezins meer verhaal. 12 pagina's extra, ik heb ze geteld. (ik heb ze alletwee liggen)
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 04/01/2016
Crew
Avatar Veter
7823
Project-Z heeft het intussen opgelost.
Het is dus inderdaad ook niet een alternatieve uitgave van de DDB versie, maar een alternatieve versie van enkel het 1e deeltje van de Engelse comic.
Ik heb de beide albums dus al verplaats.

Als je de pagina's geteld hebt mag je het juiste aantal gerust doorsturen.

Maar probeer hier niet al te veel op het paginaverschil te letten. De basis, namelijk het verhaal in getekende platen is dus gelijk, maar het zijn door de verschillende extraatjes dat er een paginaverschil kan optreden.
De standaard Engelse Star Wars versie bvb heeft extra previews, aankondigingen, reclames, ..., de 'director's cut' heeft dan weer scenario, schetsen, ..., de Sanoma versie dus ook scenario, ...

De DDB versie heeft het verhaal in getekende platen van Engelse #1+2, zonder enige extra's.
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 04/01/2016
Crew
Avatar Veter
7823
(PS: ik kan hier dus mijn spelfouten niet meer corrigeren. Bewerking van het bericht wordt niet opgeslagen!) :-(

ah nee? CVDM

test Veter
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 04/01/2016
Origineel geplaatst door Veter
De basis, namelijk het verhaal in getekende platen is dus gelijk, maar het zijn door de verschillende extraatjes dat er een paginaverschil kan optreden.


Dat is het dus niet: de DDB heeft 12 pagina's extra verhaal getekend, niet extra's zoals scenarios en hoe teken je strips enz...
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 04/01/2016
Crew
Avatar Veter
7823
Het is dus inderdaad niet gelijk aan de DDB versie, vandaar dat ik ze verplaatst heb.
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 04/01/2016
Crew
Avatar Veter
7823
Origineel geplaatst door Veter
(PS: ik kan hier dus mijn spelfouten niet meer corrigeren. Bewerking van het bericht wordt niet opgeslagen!) :-(

ah nee? CVDM

test


Zou het weer te maken hebben met diakritische tekens in de tekst?

Ik kan in het eerdere bericht niets wijzigen ("verplaats" corrigeren bv.)

[correctie test veter]
Geplaatst op 04/01/2016 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 04/01/2016