Abraham Stone

Crew
Avatar Fumetti
3673
Bij het nummer 1 Stadsratten
http://www.stripinfo.be/reeks/strip/3270_Abraham_Stone_1_Stadsratten
staat helemaal onderaan de lijst de strip Radix Malorum. Gaat het hierbij zeker om dezelfde strip? De cover doet me vermoeden van niet
Geplaatst op 18/06/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 18/06/2016
Crew
Avatar cuppenh
1520
Abraham Stone zegt me niet zoveel maar de vraagstelling is interressant. Het gaat hier om verhalen die door meerdere uitgevers herhaalde malen zijn uitgebracht. Het is dus goed mogelijk dat diverse albums variant van elkaar zijn met hetzelfde verhaal.
Bij Carlsen Verlag zijn de meeste albums als reeks verschenen: drie. Er van uit gaande dat een Duitse uitgever niet een dubbel verhaal opneemt in een reeks zijn er tenminste drie verhalen:
- 1 Country Mouse, City Rat (in New York)
- 2 The Root of All Evil (ook getiteld Radix Malorum) (in Hollywood)
- 3 The Revolution (in Mexico)
Er kan eventueel nog een vierde titel zijn, die Carlsen niet meer heeft kunnen publiceren?
Ik hoor het verder wel wat er nog meer boven water komt aan info.
Geplaatst op 19/06/2016 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 19/06/2016
Crew
Avatar $tripofiel
3318
Ik had gisteren ook al deze vermoedens, maar was niet zeker maar met cuppenh zijn reactie is het duidelijker geworden.
Radix Malorum zal moeten verplaatst worden naar deel 2 en een deel 3 worden aangemaakt met als titel The Revolution (in Mexico).

@ cuppenh: Thx voor de verduidelijking.
Geplaatst op 19/06/2016 Citeren
Avatar
$tripofiel
Geplaatst op 19/06/2016
Crew
Avatar Fumetti
3673
Internet doet wonderen
in het boek The art of Joe Kubert door Bill Schelly staat idd dat er 3 verhalen in album verschenen
Geplaatst op 19/06/2016 Citeren
Avatar
Fumetti
Geplaatst op 19/06/2016
Crew
Avatar cuppenh
1520
Ik zie net dat The Revolution er ook al in staat, deze is foutief gelinkt aan deel 2.
Het schijnt dat de twee uitgaves van Epic net een nummertje te vroeg zijn toegevoegd.
Album 1 is verhaal 2 en album 2 is verhaal 3.
Dit om het helemaal duidelijk te krijgen
Geplaatst op 20/06/2016 Citeren
Avatar
cuppenh
Geplaatst op 20/06/2016