Kleine wijzigingen / september

Avatar Striphens
446
De afgelopen maand zijn er diverse kleine wijzigingen in de website doorgevoerd.
  • 't Begon met een geintje, afgekeken van Wikipedia: op de grote versie (die voor computerscherm, niet mobiel) staat onderin het menu nu een "willekeurige pagina" (met een sneltoets). Die koppeling brengt je op een "random" strippagina van de site.
  • Bij tonen van een pagina wordt automatisch direct de cursor geplaatst in het zoekblokje: je kunt meteen een zoektekst typen. Probeer nu maar eens...
  • Diverse sneltoetsen leiden naar functies die al op de pagina aanwezig waren (veelal dezelfde toetsen als in de Wikipedia aanwezig). De sneltoets wordt genoemd als de cursor even stilligt boven de link. Om een overzicht te zien van alle toetsen: laat de cursor even hangen boven het logo linksboven en zie het lijstje...
  • In de versie voor kleine schermen (mobiel) is een Home-knopje toegevoegd.
  • In de resultaten van een zoek-opdracht worden nu ook teksten gevonden in de opmerking van inhoud en uitgave van een stripboek. Tevens wordt het winkel-bestand doorzocht.
  • Kleine aanpassing in de layout van datums en kleuren in agenda en nieuws-onderwerpen op startpagina.
  • Mods melden me problemen in overzichten met betrekking tot cycli: Hier zaten fouten in de code: gefixed. Mogelijk heeft dit te maken met de storingen van een jaartje geleden (ook in cycli).
  • Een klik op het logo linksbovenin leidt naar de pagina van het stripboek waaruit dit fragment is geknipt. Daartoe zat al langer een veld in de database. Aan de hand van de lijst op het forum is die lijst nu geactualiseerd en de koppeling in de code vermeld. TIP: speel ook mee in de Banner quiz!
  • Op veler verzoek: in de printbare lijst zijn de auteurs toegevoegd. Hierdoor zal voor de groot-boekbezitters de lijst onooglijk lang kunnen worden. Er is een variant mogelijk door te kiezen voor "Scenario/Tekeningen": auteurs voor andere taken worden dan niet in het overzicht opgenomen.



Veel plezier met StripINFO.be!
Geplaatst op 30/09/2023 Citeren
Avatar
Striphens
Geplaatst op 30/09/2023
Crew
Avatar Veter
7839
Fantastisch werk!
En bedankt voor je inzet en de leuke toevoegingen!
Geplaatst op 30/09/2023 Citeren
Avatar
Veter
Geplaatst op 30/09/2023
Crew
Avatar Iyo74
6892
Knap gedaan! 't is leuk om de veranderingen te ontdekken.
Bedankt!
Geplaatst op 30/09/2023 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 30/09/2023
Crew
Avatar woelfie
4104
Origineel geplaatst door Striphens
  • Een klik op het logo linksbovenin leidt naar de pagina van het stripboek waaruit dit fragment is geknipt. Daartoe zat al langer een veld in de database. Aan de hand van de lijst op het forum is die lijst nu geactualiseerd en de koppeling in de code vermeld. TIP: speel ook mee in de Banner quiz!

  • Dit vind ik geweldig!
    Ik ken ze nu zowat van buiten, maar als ik een banner zie denk ik soms nog "welke strip was dat alweer?". Dan is het even zoeken in het forum, maar deze optie is uiteraard veel beter om nieuwe strips te leren kennen.
    Wordt die "link" automatisch geüpdated als ik het forum aanpas, of kan ik je best daarvoor een PM sturen?
    Geplaatst op 30/09/2023 Citeren
    Avatar
    woelfie
    Geplaatst op 30/09/2023
    Crew
    Avatar $tripofiel
    3313
    Diepe buiging voor het fantastische werk, kijk nu al uit naar de ‘nieuwe’ website! 😅
    Geplaatst op 01/10/2023 Citeren
    Avatar
    $tripofiel
    Geplaatst op 01/10/2023
    Avatar Striphens
    446
    Origineel geplaatst door woelfie
    ...Wordt die "link" automatisch geüpdated als ik het forum aanpas, of kan ik je best daarvoor een PM sturen?
    Elke admin kan dat doen via het admin-panel: het nummertje van de strip toevoegen aan het nummertje van de header.
    Origineel geplaatst door $tripofiel
    Diepe buiging voor het fantastische werk, kijk nu al uit naar de ‘nieuwe’ website! 😅
    Oeps, nieuwe website? Ik heb ooit een lijst met wensen ontvangen waarvan al het een en ander is afgestreept. Sommige dingen zijn me niet duidelijk en moet ik eens navragen (bv meerdere vragen mbt "talen").
    Ik zal daarover in het MOD-board posten.
    Ondertussen zie ik verzoeken graag verschijnen hier in de fora!
    Geplaatst op 01/10/2023 Citeren
    Avatar
    Striphens
    Geplaatst op 01/10/2023
    Crew
    Avatar $tripofiel
    3313
    Vandaar de smiley! 🤣🤣🤣
    Geplaatst op 01/10/2023 Citeren
    Avatar
    $tripofiel
    Geplaatst op 01/10/2023
    Avatar Wijnand
    245
    Waarom is een nieuwe website eigenlijk nodig als de huidige steeds beter gaat functioneren?
    Je loopt dan het risico dat in de nieuwe site weer allerlei kinderziektes zitten.
    Geplaatst op 02/10/2023 Citeren
    Avatar
    Wijnand
    Geplaatst op 02/10/2023
    Avatar Striphens
    446
    Bladeren door een serie...
    ... en dan steeds balen dat de links Vorige/Volgende op een andere plaats op het scherm staan en je dus mis klikt!

    Nu (experimenteel) sneltoetsen om dat te doen:
    option-key-n voor volgende (next) en option-key-p voor vorige deel (previous) van de reeks.
    Option-key is systeem afhankelijk: als de muis 'ligt' op de header vertelt het systeem wat de option-key op jouw computer is.

    Bekend probleempje: volgens mij doet ie de Vorige/Volgende van het onderste boek van het scherm; elke versie heeft nog dezelfde accesskey en alleen de laatste is geldig.
    Geplaatst op 11/10/2023 Citeren
    Avatar
    Striphens
    Geplaatst op 11/10/2023
    Crew
    Avatar Surya
    13261
    Origineel geplaatst door Wijnand
    Waarom is een nieuwe website eigenlijk nodig als de huidige steeds beter gaat functioneren?
    Je loopt dan het risico dat in de nieuwe site weer allerlei kinderziektes zitten.

    Omdat de oude code moeilijker is in onderhoud en op een oudere versie van PHP draait. Dat kan voor veiligheidsproblemen zorgen en heeft ook een impact op performantie.
    Mijn doel met de nieuwe site was om hem makkelijk te maken om de upgraden en functies aan toe te voegen.
    Geplaatst op 19/10/2023 Citeren
    Avatar
    Surya
    Geplaatst op 19/10/2023