Volgorde van Reeksen in Eigen Collectie

Avatar mi-jah
1739
Is het mogelijk om, als je in je eigen collectie bezig bent, de volgorde waarin de strips van een Reeks verschijnen aan te passen?

Momenteel is het bij mij zo dat (bijv. bij Asterix) eerst nummer 1 verschijnt, dan nummer P1 en daarna pas nummer 2....
Erg jammer vind ik dat, ik zou liever eerst de hoofdserie op volgorde zien en daar achter pas de andere series.


Nog een aanverwante opmerking/suggestie:
Sommige reeksen zijn niet in de juiste volgorde uitgegeven (Suske & Wiske, Asterix, enz.), zelfs niet in het land van oorsprong.
Ook dat vind ik erg zonde, ik vind het fijn om, als ik dingen aan het uitpluizen ben, de volgorde van tekenen aan te houden. Zo krijg je meer inzicht in de ontwikkeling van een reeks.
Is het ook mogelijk om een aanhangsel te verzinnen om deze werkelijke volgorde op te roepen?
In de Matla catalogus die ik heb (82/83), wordt dat opgelost door elk verhaal een volgnummer te geven (V1, V2, enz.).
Persoonlijk zou ik al mijn strips zo gesorteerd willen zien...
Geplaatst op 09/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 09/01/2009
Crew
Avatar Surya
13264
Origineel geplaatst door mi-jah
Is het mogelijk om, als je in je eigen collectie bezig bent, de volgorde waarin de strips van een Reeks verschijnen aan te passen?

Momenteel is het bij mij zo dat (bijv. bij Asterix) eerst nummer 1 verschijnt, dan nummer P1 en daarna pas nummer 2....
Erg jammer vind ik dat, ik zou liever eerst de hoofdserie op volgorde zien en daar achter pas de andere series.

Dat is nog een foutje dat ik er moet uithalen, sorry

Origineel geplaatst door mi-jah
Nog een aanverwante opmerking/suggestie:
Sommige reeksen zijn niet in de juiste volgorde uitgegeven (Suske & Wiske, Asterix, enz.), zelfs niet in het land van oorsprong.
Ook dat vind ik erg zonde, ik vind het fijn om, als ik dingen aan het uitpluizen ben, de volgorde van tekenen aan te houden. Zo krijg je meer inzicht in de ontwikkeling van een reeks.
Is het ook mogelijk om een aanhangsel te verzinnen om deze werkelijke volgorde op te roepen?
In de Matla catalogus die ik heb (82/83), wordt dat opgelost door elk verhaal een volgnummer te geven (V1, V2, enz.).
Persoonlijk zou ik al mijn strips zo gesorteerd willen zien...

Ik snap wat je bedoelt, maar ik moet toch eens nadenken hoe we dit best technisch oplossen.
Geplaatst op 09/01/2009 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 09/01/2009
Avatar mi-jah
1739
Dank voor de wederom snelle reactie!

Ik heb geduld. En in de tussentijd red ik me zeker! :D
Geplaatst op 09/01/2009 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 09/01/2009
Avatar mi-jah
1739
Nog maar eens polsen of deze issues (vooral de eerste) al opgelost kunnen worden... ;)
Geplaatst op 26/07/2011 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 26/07/2011
Crew
Avatar Surya
13264
Eerst het nieuwe forum afwerken, daarna komen andere dingen aan bod :)
Geplaatst op 26/07/2011 Citeren
Avatar
Surya
Geplaatst op 26/07/2011
Crew
Avatar fluiten
7767
Beste Mi-Jah,

Slechts één jaar en zes maanden wachten getuigt niet van geduld hebben. Gelieve uw periode te verlengen tot zes jaar en tien maanden, aub.

Dan niet tevreden: Geld terug (en aan deze belofte hou ik me dan ook (deze belofte vervalt op het moment dat we dienen te betalen voor het gebruik van deze site))

:D
Geplaatst op 26/07/2011 Citeren
Avatar
fluiten
Geplaatst op 26/07/2011
Avatar mi-jah
1739
Origineel geplaatst door fluiten
Beste Mi-Jah,

Slechts één jaar en zes maanden wachten getuigt niet van geduld hebben. Gelieve uw periode te verlengen tot zes jaar en tien maanden, aub.

Dan niet tevreden: Geld terug (en aan deze belofte hou ik me dan ook (deze belofte vervalt op het moment dat we dienen te betalen voor het gebruik van deze site))

:D

:D :D :D :D :D :D :D :D
Ik ga mijn geduld nog wat langer testen, ik wil niet teveel aandringen natuurlijk. ;)
Geplaatst op 26/07/2011 Citeren
Avatar
mi-jah
Geplaatst op 26/07/2011