Uchronie(s)

Ik zat ff te kijken naar Uchronie(s) en zie dat deze niet allemaal als een reeks staan, drie verschillende reeksen, terwijl er ook een INT is van de drie verschillende verhalen?

Moet deze reeks dan ook niet als een geheel gezien worden onder
Uchronie(s) en er de INT uitgave bij plaatsen?
Geplaatst op 27/02/2009 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 27/02/2009
Crew
Avatar Iyo74
6902
Hierover is al eens gediscussieerd op dit forum, alleen vind ik het niet onmiddellijk terug... Maar (een van) de reden is dat ook Daedalus over deze strips spreekt als verschillende series:
"Voor de serie Uchronie[s] bedacht scenarist Corbeyran drie alternatieve toekomst-beelden. Daaruit ontsproten drie stripseries, die aan elkaar gelinkt worden in de afsluitende epiloog, het tiende album." aldus hun website.
Geplaatst op 27/02/2009 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 27/02/2009
Misschien wel, maar het is raar dat ze deze dan wel als een BOX offreren.
Vorm je dan als uitgever niet een reeks ? En heeft een Box geen score bestaan?

Misschien hou ik een oude discussie uit de sloot maar gewoon een vermelding van het bestaan van een box is ook niet dat vind ik.
Geplaatst op 27/02/2009 Citeren
Avatar
Royale de luxe
Geplaatst op 27/02/2009
Avatar AntoonB
74
Volgens mij zijn het ook gewoon drie reeksen. Met een apart afsluitings boek
Geplaatst op 27/02/2009 Citeren
Avatar
AntoonB
Geplaatst op 27/02/2009
Crew
Avatar Iyo74
6902
Niet bij bovenstaande berichten passend, maar wel geheel aan de reeks gekoppelde vraag:
Zijn de 10 albums de aanschaf waard? En kan er misschien iemand heel beknopt zeggen wat de belangrijkste en opvallendste ideeën zijn?
Geplaatst op 11/07/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 11/07/2011
Avatar ignoramus
602
Ik heb er negen gekocht en absoluut geen spijt van. En wanneer het tiende in het nederlands verschijnt zal ik eerst met veel plezier de hele reeks herlezen. Het hele ding is een spielerei met alternatieve tijd/ruimte ( is me nog altijd niet duidelijk of het nu tijd of ruimte is ) werelden, maar met een verhaal dat gedragen wordt door de karakters. De interactie tussen dezelfde karakters in de verschillende werelden is fascinerend. Eerlijk gezegd vrees ik dat het tiende deel alleen maar kan tegenvallen...
Geplaatst op 24/07/2011 Citeren
Avatar
ignoramus
Geplaatst op 24/07/2011
Crew
Avatar Iyo74
6902
Origineel geplaatst door ignoramus
Ik heb er negen gekocht en absoluut geen spijt van. En wanneer het tiende in het nederlands verschijnt zal ik eerst met veel plezier de hele reeks herlezen. Het hele ding is een spielerei met alternatieve tijd/ruimte ( is me nog altijd niet duidelijk of het nu tijd of ruimte is ) werelden, maar met een verhaal dat gedragen wordt door de karakters. De interactie tussen dezelfde karakters in de verschillende werelden is fascinerend. Eerlijk gezegd vrees ik dat het tiende deel alleen maar kan tegenvallen...

'k Ben nu al blij dat ik de reeks heb aangeschaft en 'k moet nog beginnen lezen (maar wanneer ik daar tijd voor ga hebben???)! :]
Geplaatst op 24/07/2011 Citeren
Avatar
Iyo74
Geplaatst op 24/07/2011